هاشمی طبا:اساسنامه IOC تحریف شده است

پشت این تغییر نیت خوبی نیست

هاشمی طبا می گوید ترجمه اساسنامه IOC به زبان فارسی درست نیست و تحریف شده است. وی تاکید دارد که حضور در انتخابات حق قانونی اوست.
کد خبر: ۶۲۸۱۶۶
پشت این تغییر نیت خوبی نیست

رییس اسبق کمیته ملی المپیک درباره مغایرت اساسنامه IOC به زبان انگلیسی با آنچه که به زبان فارسی ترجمه شده است، اظهار کرد: در اساسنامه کمیته ملی المپیک اشکالات زیادی وجود دارد. کلمه Representative در ماده "14" به زبان فارسی رییس فدراسیون ترجمه شده است. من با خانم اسلامیان، مسئول کمیته‌ روابط بین‌الملل کمیته ملی المپیک که اساسنامه IOC را ترجمه کرده، صحبت کرده‌ام و از ایشان پرسیدم که معنی کلمه Representative را نمی‌دانم و ایشان گفت که یعنی "نماینده" من به او گفتم که اگر این کلمه معنی نماینده را می‌دهد، چرا در اساسنامه ترجمه کرده اید "رییس فدراسیون" اجازه کاندیداتوری در انتخابات را دارد که او هم به دست و پا افتاد! ملاک متن انگلیسی است و دوستان کاملا این متن را تحریف کرده‌اند و می‌گویند که نماینده فدراسیون‌ها نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند، در صورتی که به صراحت چنین موضوعی در اساسنامه آمده است.

 

مصطفی هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که آیا فکر می‌کنید ایراد در ترجمه اساسنامه برطرف خواهد شد؟ تصریح کرد: وظیفه آنها است که اشکالات را اصلاح کنند. اگر ترس از حقوق و اخراج شدن دارند بحث دیگری است.

 

وی با انتقاد از تعیین زمان حداقل شش ماه سابقه فعالیت به عنوان شرط اصلی حضور نمایندگان فدراسیون‌ها در مجمع انتخابات کمیته المپیک، خاطر نشان کرد: آیا با شش ماه فعالیت، نماینده فدراسیون با ورزش آشنا می‌شود، اما با 20 سال کار آشنا نمی‌شود ؟! خنده دار است. بهتر است دوستان مستند صحبت کنند. در تبصره چهار ماده "5" آمده کلیه اعضای مجمع باید منحصرا دارای تابعیت ایرانی بوده و مشهور به اخلاق نیکو و حسن سابقه در جامعه باشند. این بند شرایط اعضای مجمع را گفته است. آقایان حق ندارند که شرطی دیگری را به آن اضافه کنند.

 

رییس اسبق سازمان تربیت بدنی اضافه کرد: نمی‌دانم که تعیین شش ماه فعالیت بر چه اساسی بوده است. زمان باید بر اساس اساسنامه تعیین شود و کسی حق ندارد که زمانی را تعیین کند. چرا هیات اجرایی نگفتند که قد و وزن متقاضیان باید چه اندازه باشد؟! آنها هم می‌توانستند اندازه دور کمر را هم بگویند یا این که ملاک ثبت‌نام کاندیداها داشتن مدرک دکترا باشد! نصیرزاده درست گفته که آیین‌نامه انتخابات کمیته ملی المپیک منطبق بر اساسنامه نیست.

 

هاشمی طبا در پاسخ به این پرسش که آیا مجمع کمیته ملی المپیک نمی‌تواند نشست فوق‌العاده‌ تشکیل بدهد و با آیین‌نامه انتخابات مخالفت کند؟ تصریح کرد: مجمع می‌تواند چنین درخواستی داشته باشد. هنوز دیر نشده است و ممکن است این اتفاق بیفتد. من هم اقدامات خودم را پیگیری می‌کنم.

 

عضو پیشین هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک در پاسخ به این پرسش که آیا وزارت ورزش و جوانان باید در این مورد اعلام موضع کند؟ یادآور شد: وزارتخانه باید خودش برنامه داشته باشد. این مساله به من ربطی ندارد و دخالتی در آن نمی‌کنم. آقایان دانشگاهی و تحصیلکرده هستند و خودشان باید درباره کمیته ملی المپیک تصمیم بگیرند.

 

وی در واکنش به برخی از ادعاهای برخی افراد مبنی بر این که اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک به دنبال برگزاری انتخابات درون گروهی و ابقا در سمت‌هایشان هستند، به ایسنا گفت: ما نیت انسان ها را نمی‌توانیم بفهمیم. اما حس می‌کنم که نیت خوبی نبوده است. دروغ، تزویر و تحریف حقایق کار بسیار بدی است.

 

رییس پیشین کمیته ملی المپیک با تاکید بر این که قطعا در انتخابات شرکت می‌کند، خاطر نشان کرد: من مصر هستم و برای انتخابات ثبت‌نام خواهم کرد. هنوز تصمیم نگرفته ام که چه روزی مراجعه کنم، اما حضور در انتخابات را حق قانونی خود می‌دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها