کرانچار: بازیکنان سپاهان را زودتر از 17 اردیبهشت به تیم ملی نمی‌دهم

نخستین سنگ بزرگ پیش پای کرش

سرمربی تیم فوتبال سپاهان با اشاره به این‌که این باشگاه بیش از 200 امتیاز گرفته تا امسال چهار سهمیه باشگاه‌های ایران در لیگ قهرمان آسیا قطعی شود، گفت: تا جایی که به من مربوط می‌شود، ملی‌پوشان خود را تا پایان لیگ قهرمانان آسیا به تیم ملی نمی‌دهم، زیرا موفقیت آسیا هم از نظر مالی برای تیم و هم رده‌بندی برای فوتبال ایران مهم است.
کد خبر: ۶۲۶۸۳۸

این اولین مخالفت جدی با پیشنهادی است که کارلوس کرش دو روز پیش در نشست خبری از آن به عنوان تنها راه پیشرفت و تدارک ویژه تیم ملی یاد کرد. برنامه ویژه سرمربی پرتغالی در مسیر آماده‌سازی برای جام جهانی 2014 این است که تمام بازیکنان ملی پوش از جمله نفرات چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا را از بیستم فروردین‌ماه و با پایان لیگ در اختیار داشته باشد. اما زلاتکو کرانچار قبل از امیر قلعه نویی، حسین فرکی و مجید جلالی که یکی از دغدغه هایشان حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیاست، نسبت به این خواسته کرش واکنش نشان داد. این مربی کروات در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این پرسش که آیا حاضر است بازیکنان ملی‌پوش خود را از بیستم فروردین‌ماه سال آینده در اختیار تیم ملی قرار دهد، عنوان کرد: قطعا موظفیم ملی‌پوشان خود را بعد از هفدهم اردیبهشت به تیم ملی تحویل دهیم، زیرا قرار است به عنوان نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابیم.

کرانچار افزود: اگر سپاهان اصفهان، استقلال تهران، فولادخوزستان و تراکتورسازی تبریز بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کنند، نمرات فوتبال ایران در آسیا افزایش یافته و همچنان شانس کسب چهار سهمیه در لیگ قهرمانان را خواهید داشت.

سرمربی تیم فوتبال سپاهان اصفهان همچنین یادآور شد: اول این‌که وقتی بازیکنان ملی‌پوش تیم‌های باشگاهی در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابند، کاملا در فرم و شرایط بازی قرار خواهند گرفت. از سوی دیگر همه تیم‌هایی که به جام جهانی راه یافته‌اند، از ماه می ‌(دهم اردیبهشت ماه) زمان دارند تا برای حضور در جام جهانی به آمادگی کامل دست یابند.وی با ابراز تعجب از این‌که چرا باید بازیکنان خود را زودتر از پایان لیگ قهرمانان آسیا در اختیار تیم ملی قرار دهد، خاطرنشان کرد: هیچ جای دنیا ملی‌پوشان خود را زودتر در اختیار تیم ملی قرار نمی‌دهند. البته شاید این اتفاق در مکزیک بیفتد که لیگ را به خاطر تیم ملی قطع کرده و اردوی آماده‌سازی خود را بدون حضور لژیونرها برگزار می‌کنند.

سرمربی سپاهان در مورد این‌که آیا نمی‌خواهد برای حل این مشکل با کارلوس کرش گفت‌وگو کند، اظهار کرد: با کمال میل می‌پذیرم. دو سال است منتظر نشستی با کرش هستم، درحالی که در شرایط عادی باید زودتر همدیگر را می‌دیدیم. البته دیداری کاملا اتفاقی بعد از مسابقه با استقلال با همدیگر داشتیم و چندی پیش هم با سیموئز جلسه‌ای داشتم که همین صحبت‌ها را همانجا به دستیار کرش منتقل کردم.وی با بیان این‌که به قوانین حاکم بر فوتبال پایبند است، افزود: زمانی که هدایت تیم ملی کرواسی را برعهده داشتم، خودم به این مسائل اهمیت می‌دادم. حتی با تیم کرواسی در جام جهانی حضور داشتم و با توجه به تجربیاتی که با تیم‌های ملی کرواسی و مونته‌نگرو داشتم، باید بگویم یک ماه و نیم زمان بسیاری خوبی بوده و برای آماده‌سازی تیم ملی کفایت می‌کند، اگر تیم ملی برنامه آماده‌سازی داشته باشد.

کرانچار در پایان گفت: از هفدهم اردیبهشت‌ تا بیست و ششم خرداد زمان بسیار خوبی است که تیم ملی ایران به مصاف تیم‌های قدرتمند آمریکای لاتین و آفریقا برود تا برای دیدار با نیجریه و آرژانتین آماده‌تر شود. در ماه‌های فوریه و مارس (بهمن و اسفند) هم روزهای فیفا وجود دارد که می‌توان از آن برای برگزاری بازی دوستانه استفاده کرد، نه تعطیلی لیگ. واقعا کرش که خودش سرمربی پرتغال، دستیار فرگوسن در منچستر و سرمربی رئال مادرید بوده، نباید از من بیاموزد.

20 فروردین؛ پایان لیگ و جام حذفی

رئیس سازمان لیگ برتر اعلام کرد سیزدهمین دوره لیگ برتر و رقابت‌های جام حذفی تا بیستم فروردین‌ماه 93 به پایان خواهد رسید. مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ برتر که برای ارائه گزارش پیرامون نحوه برگزاری رقابت‌های لیگ و جام حذفی در نشست هیات رئیسه فدراسیون فوتبال حضور یافته بود، گفت: سازمان لیگ با ساختار جدید و با حضور همه لیگ‌ها در زیر مجموعه این سازمان فعالیت خود را آغاز کرده و با اضافه شدن تمام لیگ‌های یک، دو و سه از غلامرضا بهروان خواستیم تا در بخش کمیته مسابقات ما را همراهی و کمک کند که خوشبختانه همه کارها به نحو مطلوب انجام می‌شود.

رئیس سازمان لیگ برتر همچنین افزود: درباره تیم ملی و بازی‌های لیگ برتر نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال ارسال کردیم تا تعیین تکلیف کند. بر همین اساس لیگ و جام حذفی را تا بیستم فروردین‌ماه 93 به پایان می‌رسانیم. البته درباره لیگ قهرمانان آسیا مذاکره فدراسیون و سازمان لیگ با باشگاه‌ها برای کمک و در اختیار گذاشتن بازیکنان به تیم ملی ادامه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها