حوزه رایانه‌های پوشیدنی و مخصوصا عینک هوشمند روز‌به‌روز داغ‌‌تر می‌شود تا جایی که شرکتی که تا پیش از این محصولات نظامی تولید می‌کرد، اکنون عینکی شبیه گوگل‌گلس ساخته است.
کد خبر: ۶۲۶۱۹۴

این عینک با نام DK-40‌ که فعلا برای توسعه‌دهنده‌ها ساخته شده، شباهت بیشتری با عینک‌های طبی عادی دارد. در عوض انعکاس تصویر روی چشم همچون گوگل گلس، لنز راست این عینک یک نمایشگر در جلوی چشم با کیفیت 480×640 پیکسل است که نسبت به عینک گوگل با وضوح 360×640 پیکسل کیفیت بالاتری دارد.

DK-40‌ به دوربین پنج مگاپیکسلی و سنسور تشخیص حرکت مجهز است و از سیستم عامل اندروید بهره می‌برد. عمر باتری نمونه فعلی این عینک که هنوز در مرحله توسعه به سر می‌برد، فقط یک تا دو ساعت بوده و قرار نیست به این زودی‌ها وارد بازار شود.

ست‌آپ باکسی از جنس کروم

تلویزیون یکی از رسانه‌هایی است که جایگاه بسیار مهمی در میان دیگر ابزار ارتباطی دارد و شرکت‌های آی.تی توجه ویژه‌ای به آن دارند. اپل تی وی و کروم کست گوگل نشان دهنده اهمیت و توجه بزرگان فناوری به این عرصه است. در پی این موضوع ظاهرا گوگل قصد دارد تا چند ماه آینده یک دستگاه ست‌آپ باکس با برند نکسوس را به صورت مستقیم وارد بازار کند.به احتمال خیلی زیاد این دستگاه بازی‌های اندرویدی را به کمک کنترل از تلفن یا تبلت اجرا خواهد کرد. به این ترتیب ظاهرا گوگل در نظر دارد یک کنسول بازی ارزان قیمت که می‌تواند ویدئو را هم از اینترنت استریم کند، عرضه کند. هم اکنون دانگل 35 دلاری کروم کست توانسته بسیاری از اهداف گوگل در عرصه تلویزیون را برآورده نماید، اما این‌که این شرکت قصد دارد چه مقصودی را با یک ست‌آپ باکس دنبال کند، جالب است. برخی بر این باورند گوگل می‌خواهد به سمت IPTV برود، گرچه دیگر این فناوری پس از فعالیت‌های اینتل در این حوزه چندان جذابیت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها