داریوش یاری، فیلمنامه‌نویس و کارگردانی که سریال «خانه‌ای روی تپه» به کارگردانی او از شبکه دو در حال پخش است، سریالی برای ماه رمضان سال آینده خواهد ساخت.
کد خبر: ۶۲۶۰۱۲

به گزارش مهر، اکنون نگارش فیلمنامه این سریال از سوی علی دادرس و آزیتا ایرایی در معاونت سیما نوشته می‌شود و بزودی تصویربرداری آن آغاز خواهد شد.

داریوش یاری که مجموعه مستند اهل ایمان را درباره آئین‌های ماه رمضانی ساخته، قصد دارد سریالی با توجه به تجربیات و معرفت آدم‌های مختلف درباره این ماه بسازد.

وی درباره ساخت سریال ماه رمضانی گفت: صادقانه بگویم یکی از چیزهایی که علاقه دارم در زندگی تجربه کنم، ساخت سریال ماه رمضانی است. هر کدام از ما معرفتی از دین داریم و گاه به لحظات خوبی می‌رسیم که دوست داریم تجربیات شخصی‌مان در این باره را در بستر داستان با مردم درمیان بگذاریم.کارگردان مجموعه مستند «اهل ایمان» ادامه داد: بهتر است ماه رمضان را به عنوان یک فرهنگ ببینیم. آیین‌های رمضانی مثل یک لباس بر تن این فرهنگ است که حیف است دیده نشود. در «اهل ایمان» ما نگاه پژوهشی به این ماجرا داشتیم.

یاری تاکید کرد: سفره رمضانی موضوع مهمی است. چرا در سریال‌ها از سمنوی عمه لیلا حرفی زده نمی‌شود؟ این سمنو تک است و بوی رمضان دارد. از طرفی می‌تواند در طول سال تکرار شود و بوی رمضان را با خود بیاورد. آش عباس علی هم همین‌طور. همچنین پخش سریال مدرسه ما از ساخته‌های همین کارگردان از شبکه آموزش آغاز شده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها