وزیر دفاع در مراسم افتتاح خط تولید موشک صیاد ۳ :

قادر به تامین نیازمندی‌های دفاعی نیروهای مسلح هستیم

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیا خبر داد:

افزایش توان موشکی و راداری ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیا با اشاره به دستور فرمانده معظم کل قوا مبنی بر تغییرات سامانه موشکی S200 افزود: قول داده بودیم که تا پایان سال این تغییرات آغاز شود، اما هم اکنون که سه ماه به پایان سال مانده است، اعلام می‌کنیم که این سامانه علاوه بر شلیک موشک برد بلند S200، توانایی شلیک سیستم سلاح موشک صیاد 2 را دارد.
کد خبر: ۶۲۵۷۴۴
افزایش توان موشکی و راداری ایران

به گزارش واحد مرکزی خبر، امیر سرتیپ اسماعیلی در جمع خبرنگاران افزود: همچنین رادار بومی آرش با برد بسیار بالا به شبکه پدافند هوایی کشور هدیه می شود.

وی گفت: نگهداری و تعمیرات این رادار ساده است و تا پایان هفته در یکی از سایت های کشور مستقر می‌شود.

امیر اسماعیلی با اشاره به دستور فرمانده معظم کل قوا مبنی بر تغییرات سامانه موشکی S200  افزود: قول داده بودیم که تا پایان سال این تغییرات آغاز شود، اما هم اکنون که سه ماه به پایان سال مانده است، اعلام می‌کنیم که این سامانه علاوه بر شلیک موشک برد بلند S200، توانایی شلیک سیستم سلاح موشک صیاد 2 را دارد.

وی گفت: یعنی در دو برد از سامانه موشکی S200 استفاده می‌کنیم و این یعنی تغییر فن آوری فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء همچنین با بیان اینکه سامانه شبکه کنترل فرماندهی پیامبر اعظم (ص) مراحل پایانی خود را طی می کند، افزود: سامانه توپخانه صافات1 نیز برای مقابله با موشک های کروز مجهز به سیستم الکترواپتیک تولید و مستقر شده است.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه سامانه موشکی مرصاد 2 با قابلیت ‌های بالا در رزمایش‌ مدفعان آسمان ولایت 4 با موشک‌های قبلی آزمایش شد، گفت: دهم شهریور نوید دادیم که موشک‌های بومی شلمچه را با برد و توانمندی بالاتر و متناسب با سامانه مرصاد 2 آزمایش کنیم.

وی از نصب و شلیک موفق موشک ارتقا یافته شلمچه از روی سامانه مرصاد 2 علیه هدف پهپادی خبر داد و افزود: این آزمایش در ماه گذشته صورت گرفته و مرصاد 2 هم اکنون در اقصی نقاط کشور مستقر است.

امیر اسماعیلی همچنین با اشاره به دستاوردهای پدافند هوایی در حوزه سامانه های دیده بانی هم گفت: تمام مراکز حساس و هسته ‌ای به سامانه دیده بانی راصد 32 مجهز شده است.

رزمایش پدافندی مدافعان آسمان ولایت ۵ به وسعت ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع با موفقیت برگزار شد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء در نشست خبری گفت: این رزمایش مهر امسال برگزار شد که به علت رعایت نکات امنیتی، رسانه ای نشد.

امیر سرتیپ اسماعیلی افزود: رزمایش پدافندی مدافعان آسمان ولایت 5 در مناطق عملیاتی شمال و شمال غرب ، غرب ، جنوب غرب ، جنوب و منطقه پدافند هوایی مرکزی با موفقیت کامل برگزار شد.

وی افزود: در این رزمایش با حضور بیش از 14 هزار نیرو،‌ آخرین تاکتیک های دفاعی و پدافندی اجرا شد.

امیر اسماعیلی گفت: پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) در مراحل مختلف به حملات سنگین جنگنده های مختلف نیروهای هوایی سپاه و ارتش به مناطق موردنظر با انجام عملیات های گوناگون پاسخ های سریع و رعدآسا داد .

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء افزود : در مدت پنج روز برگزاری رزمایش ، پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) توان نظامی و رزمی خود را بیش از پیش افزایش داد.

امیر اسماعیلی گفت : در پنجمین سال تفکیک قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و تشکیل مستقل این قرارگاه، پنجمین مانور سراسری این قرارگاه هم با موفقیت کامل برگزار شد.

وی افزود: در روز آخر رزمایش موشک های میان برد ، کوتاه برد و بلندبرد قرارگاه پدافندی با موفقیت شلیک شد.

امیر اسماعیلی با اشاره به معرفی رادار آرایه فازی در دهم شهریور گفت: این رادار، به راحتی ریزپرنده‌ ها و پرنده ‌های استیلز را کشف می‌ کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
پرویز
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
۰
۰
ماشاالله

نیازمندی ها