فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم ‌الانبیا خبر داد:

افزایش توان موشکی و راداری ایران

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء خبرداد:

تمجید روس ها از توانمندی ایران در تغییر سامانه S۲۰۰

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه با طرف روسی در خصوص سامانه S۲۰۰ گفتگوهایی داشتیم، افزود: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.
کد خبر: ۶۰۸۰۲۰
تمجید روس ها از توانمندی ایران در تغییر سامانه S۲۰۰

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرمانده کل نیروی هوایی فدراسیون روسیه، صبح امروز در ادامه سفر به تهران با امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء دیدار و درباره مسایل دفاعی مذاکره کرد.

امیر سرتیپ اسماعیلی درباره این دیدار گفت: در این دیدار علاوه بر موضوعات همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های عملیاتی و آموزشی، گفتگوهایی نیز در حوزه تبادل اطلاعات، تکنیک‌های پدافند هوایی، سامانه‌های شنود الکترونیک، راداری و موشکی انجام شد که در صورت تصویب، عملیاتی خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره موضوع سامانه موشکی S300 گفت: آنچه مسلم است، S300 یک سامانه کاملا دفاعی است و مسئله تحریم درباره آن صدق نمی کند و روسها هم این موضوع را قبول دارند.

امیر اسماعیلی افزود: برخی مناقشات در این مورد وجود دارد که وزارت دفاع در حال پیگیری آن است و وقتی برطرف شد، این سامانه یا مشابه آن وارد می شود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: البته ما به این سامانه وابسته نیستیم و در حوزه پدافند هوایی توانایی های بالایی داریم.

امیر اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه در این مذاکرات در خصوص سامانه S200 نیز گفتگوهایی داشتیم، افزود: گزارشی از تغییرات صورت گرفته در این سامانه به فرمانده نیروی هوایی روسیه دادیم که او این توانمندی ها را ستایش کرد.

وی تصریح کرد: به وی اعلام کردیم که این سامانه یک سامانه کاملا روسی با قابلیت مقابله در ارتفاع بالاست، اما ما توانسیتم با تغییر در ساختار و پروتکل S200 و استفاده ازموشک های صیاد در آن، قابلیت مقابله با تهدیدات ارتفاع متوسط را نیز به آن اضافه کنیم که این قابلیت در صحنه عمل نیز با موفقیت آزمایش شده است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء، از برگزاری رزمایش پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت 5 در گستره 700هزار کیلومترمربع در روزهای اخیر خبر داد.

 امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه دیدار و مذاکره با فرمانده نیروی هوایی فدراسیون روسیه، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور 12هزار نیرو از نیروهای ارتش و سپاه در این رزمایش گفت: در این رزمایش پنج روزه که از 17 مهر آغاز شد، قابلیت های جدید دفاعی نیز ارزیابی شد.

وی افزود: نحوه مقابله با تهدیدات موشکی نیز از جمله مواردی بود که در این رزمایش در دستور کار قرار داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها