
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اما مخاطبانی هستند که پای همین سریالها مینشینند و اوقاتشان به دیدن آنها میگذرد. روز گذشته یک آسیبشناس اجتماعی در گفتوگو با ایلنا درباره اهداف سازندگان این سریالها گفت: هدف سازندگان این سریالها ارائه راهکارهای سازنده و صحیح نیست؛ به همین دلیل به این امر تأکید میکنند که موقعیت امری تصادفی است. در واقع هدف اصلی سازندگان این سریالها ترویج مصرفگرایی است.
مصطفی فروتن با اعلام اینکه «ماهواره نگاه کردن تبدیل به یکی از ارزانترین راههای پرکردن اوقات فراغت شده است»، افزود: بدترین راهکار مقابله با این معضل ماهواره برخورد قهری است؛ زیرا نه تنها تأثیر ندارد، بلکه سبب گرایش بیشتر به آن نیز میشود. اگر میخواهیم در این زمینه کاری انجام دهیم، باید زیرساختها را اصلاح کنیم.
این آسیبشناس موضوع مهمی را مطرح میکند، چرا که بیشتر خانوادههایی که بیننده این سریالها هستند، وقتی که با انتقاد روبهرو میشوند، ادعا میکنند که فقط برای گذران وقت پای این برنامه مینشینند و دیدن این برنامهها برایشان جدی نیست. شاید به ظاهر این طور به نظر برسد که آنها «باری به هر جهت» بیننده این برنامهها هستند، اما بیشتر خانوادهها از این موضوع غافلند که فرزندان آنها نیز بیننده همین برنامهها محسوب میشوند.
اوقاتی که از نظر این خانوادهها وقت گذرانی صرف است برای فرزندان آنها که براحتی جذب این موضوعات میشوند، به یک سلیقه، فرهنگ و آداب تبدیل میشود. بیشتر موضوعات مطرح شده در این سریالها مناسب کودکان و نوجوانان نیست، اما بسیاری از خانوادهها از این مساله غفلت میکنند و بعدها در مواجهه با برخی رفتارها و عملکرد فرزندانشان ادعا میکنند، نمیدانند فرزندشان چه مسیری را طی کرده است. دیدن سریالهای ماهواره نه تنها یک تفریح یا وقت گذرانی خانوادگی نیست، بلکه میتواند مخرب تربیت و آموزشهای فرهنگ خانوادههای ایرانی باشد.
آوید طالبیان - جامجم
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
«جامجم» در گفتوگو با عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به بررسی اثرات منفی حفر چاههای عمیق میپردازد
سخنگوی صنعت آب در گفتوگو با جامجم: