ثبت نام برای آزمون سراسری سال ۹۳ از امروز ۱۶ آذر از طریق سایت سازمان سنجش صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۶۲۳۱۱۷
آغاز ثبت نام کنکور ، از همین امروز

دکتر حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش گفت: ثبت نام برای شرکت در آزمون سراسری ۹۳ برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، شبانه، مجازی، بین الملل، "پیام نور"، "موسسات آموزش عالی" و "غیر انتفاعی" و همچنین فرهنگیان از امروز از طریق شبکه اینترنتی "سازمان سنجش" آغاز و شنبه ۲۳ اذر پایان می‌پذیرد.
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در گزینش و انتخاب کدرشته محل‌ها بر اساس آزمون در دانشگاه آزاد هستند، همانند سال گذشته باید نسبت به ثبت نام و شرکت در این آزمون اقدام کنند. پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی بر اساس آزمون با توجه به سوابق تحصیلی مرتبط موجود و تراز شده دانش آموزان که طی سال‌های ۸۴ تا ۹۲ دیپلم خود را در رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم و معارف اسلامی بر اساس امتحانات نهایی اخذ کردند حداکثر تا ۲۵ درصد تاثیر قطعی مثبت و منفی دارد البته نمره کل نهایی بر اساس نمرات تراز شده انجام می‌شود.
توکلی با اشاره به پذیرش در برخی کد رشته‌های دوره‌های پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و همچنین دانشگاه آزاد تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو پذیرش در این مراکز منحصرا بر اساس سوابق دیپلم (سال سوم) صورت می‌گیرد که تعداد این کد رشته‌ها متعاقبا اعلام می‌شود، همچنین با توجه به این مصوبه پذیرش دانشجو در سال ۹۳ برای ۷۰ درصد کل ظرفیت آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده این آزمون در روزهای ۵ و ۶ و ۷ تیر ۹۳ برگزار می‌شود. (باشگاه خبرنگاران جوان)

newsQrCode
برچسب ها: کنکور ثبت نام
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها