بیش از​30 مدال رنگارنگ حاصل 4 روز تلاش ملی پوشان کشورمان بود

درخشش کاراته ایران در آسیا

کاراته ایران با کسب 32 مدال( 12 طلا ، 9 نقره و 11 برنز ) در رده های سنی مختلف در رقابت های قهرمانی آسیا کارنامه درخشانی به ثبت رساند.
کد خبر: ۶۲۳۰۳۲

رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا در شرایطی با شرکت 482 کاراته‌کا از 29 کشور آسیایی در دبی امارات به پایان رسید که عصر دیروز و در روز پایانی این پیکارها در رده سنی بزرگسالان تیم کومیته تیمی مردان ایران پس از برتری بر ازبکستان و اردن، در نیمه‌نهایی با ترکیب حامد زیگساری، سجاد گنج‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب، مهدی سلطانی و سامان حیدری مقتدرانه بر میزبان چیره شد و گام به دیدار نهایی گذاشت و در فینال قزاقستان را شکست داد و طلا گرفت.

همچنین در کومیته تیمی زنان تیم کشورمان با ترکیب حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه و رزیتا علیپور با شکست دادن قزاقستان و تایوان به دیدار پایانی راه یافت و در فینال با غلبه بر چین برای نخستین بار طلای آسیا را کسب کرد.

این در حالی بود که در کاتا(حرکات نمایشی) و در بخش تیمی مردان و زنان ایران به دیدار پایانی راه یافتند. در بخش مردان تیم ایران با ترکیب احد شاهین، آرمین روشنی و فرزاد محمدخانلو بر ویتنام و مالزی غلبه کرد و درفینال با شکست مقابل ژاپن نقره گرفت.

در کاتای تیمی زنان نیز ایران با ترکیب مهسا افسانه، نجمه قاضی‌زاده و الناز تقی‌پور پس از استراحت در دور نخست، برابر هند به پیروزی رسید، اما در فینال به ژاپن باخت و به مدال نقره بسنده کرد.به این ترتیب کاراته ایران در هر سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به کسب 32 مدال در این رقابت‌ها نایل آمد.

 

دیگر مدال‌آوران کاراته ایران در این رقابت‌ها:

طلا: آویشن باقری در 54 کیلو، صابر پوریان در 63 کیلو، تیم کاتای جوانان متشکل از معین برکم، عباس حیاتی فر و اسماعیل نخعی، در وزن 76+ کیلو کوشا تیموری، در 59+ کیلو بهنوش نجفی، در 60 کیلو هامون درفشی‌پور، در 84+ کیلو سجاد گنج‌زاده، در 75 کیلو بهمن عسگری، در 68+ کیلو حمیده عباسعلی و در 55 کیلو مجید حسن‌نیا.

نقره: در کاتای انفرادی فاطمه صادقی، در 54 +کیلو ملیکا احدی، در 70+ کیلو صالح اباذری، در 70 کیلو الیاس محمدزاده، در 68 کیلو پگاه زنگنه، در 84 کیلو ذبیح‌الله پورشیب و در 55 کیلو علیرضا شیرصفت.

برنز: در 47 کیلو مژده قاسمی، در کاتای نوجوانان علی زند، در کاتای انفرادی جوانان امیر بهادر تدین، در کاتای انفرادی جوانان دختر آیسان شاهی‌پور، تیم کاتای جوانان دختران در 59 کیلو زهره برزگر، در کاتای انفرادی بزرگسالان مهسا افسانه، سعید احمدی در 67 کیلو، در 55 کیلو فاطمه چالاکی، در 50 کیلو سحر کرجی، در 61 کیلو دلارام دوستی.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها