طی مراسمی با حضور معاون صدا از برنامه‌سازان دفاع مقدس و هفته بسیج قدردانی شد

طنین اذان‌های جدید در صدا و سیما

مراسم قدردانی از برنامه‌سازان منتخب دفاع مقدس و هفته بسیج با حضور معاون صدا، رئیس مرکز بسیج صداوسیما و سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد. در بخشی از این مراسم از اذان‌های جدید تولیدی معاونت صدا و نمایش‌های جدید مرکز هنرهای نمایشی رادیو رونمایی شد.
کد خبر: ۶۲۱۷۷۱

به گزارش جام‌جم، محمدحسین صوفی، معاون صدای سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: برنامه‌سازان در رادیو به دفاع مقدس و بسیج به عنوان یک برنامه معمولی نگاه نمی‌کنند، بلکه به عنوان یک پدیده اعتقادی، باور دینی، ملی و اعتقاد مذهبی نگاه می‌کنند. این اعتقاد هم برگرفته از سال‌های‌ دفاع مقدس است که ترویج شده و در نهایت نشأت گرفته از فرهنگ عاشورا و کربلاست.

معاون صدا تاکید کرد: در سال‌های دفاع مقدس مردم رشادت‌های زیادی داشتند و ندای حق‌طلبی را سر دادند تا از کیان اسلام دفاع کنند. مردم ایران نه ‌تنها به شیوه کوفیان عمل نکردند، بلکه ما شاهد حضور داوطلبان بی‌شماری برای حضور در جبهه‌های نبرد بودیم.

صوفی با اشاره به برنامه‌های رادیویی در حوزه دفاع مقدس گفت: برنامه‌سازان رادیو با توجه به این ویژگی‌ها و حضور غیورمردان ایران برنامه‌های متنوعی را برای دفاع مقدس و هفته بسیج پخش کردند. همچنین با شروع ایام محرم هم برنامه‌های گوناگونی پخش شده و همچنان ادامه دارد. البته رادیو هر سال از چند روز قبل با برگزاری اجلاس پیرغلامان به پیشواز ایام محرم می‌رود. امسال هم اجلاس پیرغلامان حسینی به نحو شایسته‌ای در استان گلستان برگزار شد و مداحان زیادی از ایران و کشورهای دیگر در آن حضور داشتند.

وی یکی از اقدامات اخیر رادیو را تولید اذان‌های جدید برشمرد که با مشارکت شورای عالی قرآن تولید شد و گفت: اذان بانگ حق‌طلبی و دعوت به وحدانیت است. به همین دلیل با مشارکت‌ شورای عالی قرآن و با بهره‌ بردن از قاریان، اذان‌های جدید برای پخش از صداوسیمای ایران آماده شده است. همچنین قرار است اذان‌های ایران در کشورهای دیگر هم پخش شود. قاریان مصری در اجلاس پیرغلامان حسینی ابراز علاقه‌مندی برای ارسال اذان‌های ایران به کشورشان کردند.

رادیو هوشمندانه عمل می‌کند

علی‌اصغر جعفری، رئیس مرکز بسیج صداوسیما در بخشی از این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های برنامه‌سازان رادیو از ابتدای سال 92 تاکنون گفت: رسانه به ویژه رادیو در نشر و تعمیق ارزش‌های انقلاب اسلامی دین خودش را ادا کرده است.

وی ادامه داد: دوستان ما در رادیو هوشمندانه، با برنامه‌ریزی و نگاه محتوایی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داده‌اند و من به عنوان عضوی از بسیج به مدیران و برنامه‌سازان رادیو خسته‌ نباشید می‌گویم. خوشبختانه ما در مناسبت‌های مختلف شاهد برنامه‌های باارزشی در رادیو هستیم.

رئیس مرکز بسیج صداوسیما با اشاره به انقلاب فکر و اندیشه در ایران گفت: امروز ایران معادلات فکری را به‌هم ریخته است و اردوگاه‌های غربی و شرقی به خاطر این انقلاب فکری به‌هم ریخته است. وی عنوان کرد: رسانه در انقلاب فکری نقش موثری دارد و هر فردی که در رسانه فعالیت می‌کند، وظیفه سنگینی به دوش دارد و باید سعی کند از این موقعیت‌اش به نحو شایسته‌ای استفاده کند و وظیفه‌اش را درست انجام دهد.

جعفری ادامه داد: امروز مردم تشنه مبانی اسلام هستند و در این زمینه رسانه ملی بیشترین مسئولیت را به‌عهده دارد. رسانه وظیفه بزرگ، عظیم و حساسی در زمینه نشر تاریخ، دین و انقلاب اسلامی به‌عهده دارد و تاکنون اقدامات ارزشمندی نیز انجام داده است.

سردار کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم با اشاره به این ‌که افرادی که در رادیو فعالیت می‌کنند، گمنام هستند، گفت: من از فعالیت این دوستان که همیشه زحمت زیادی می‌کشند، اما دیده نمی‌شوند، قدردانی می‌کنم. در سال‌های دفاع مقدس و در مناطق جنگی، رادیو خیلی تاثیر داشت و رزمندگان به برنامه‌های رادیو گوش می‌کردند. رادیو در سال‌های دفاع مقدس وظیفه خود را به بهترین شکل انجام داد.

وی عنوان کرد: جنگ‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاده است، اما چرا نام دفاع مقدس برای جنگ در ایران انتخاب شد به خاطر ارزش‌های آن بود که امام راحل نام آن را دفاع مقدس گذاشتند. بنابراین ما باید حافظ این گنجینه ارزشمند باشیم و آن را در اختیار نسل جوان قرار دهیم؛ به همین دلیل به واسطه هنر می‌توان خیلی از حرف‌ها را زد و داشته‌هایمان را عرضه کنیم. باید به هنر اهمیت داد و از این طریق ارزش‌ها را منتقل کرد.سردار کارگر افزود: روحیه و تفکر بسیجی نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و امروز این تفکر و روحیه بسیجی به لبنان و سوریه هم رفته است.

در این مراسم از برخی آثار جدید مرکز هنرهای نمایشی رادیو همچون سریال‌ باروی آتش، صعود به ارتفاع بی‌نهایت، خبر آن روزها، نشانی قلب من است، فصل عشق، چمران چشم‌ها، سوران سرد و 23 نمایش کوتاه رادیویی رونمایی شد.

مهدی دهقان‌نیری، مدیر مرکز هنرهای نمایشی رادیو بعد از رونمایی از این نمایش‌ها عنوان کرد: مرکز هنرهای نمایشی‌ رادیو با دو رویکرد بسیجیان در دفاع مقدس و حضور آنها در سازندگی پس از سال‌های دفاع مقدس نمایش‌های متنوعی تولید کرده است.وی اشاره کرد: تولید نمایش‌های طولانی یکی از اقدامات مرکز هنرهای نمایشی رادیوست که با استقبال شنوندگان هم روبه‌رو شده است. تولید و پخش نمایش‌های بلندمدت در دنیا مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است، به همین دلیل ما تولید نمایش‌های بلند را در دستور کار داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها