سجاد محمودی از اردبیل:‌ چند وقتی است هنگام روشن‌کردن سیستم خانگی‌ام با پیام چک‌کردن درایو C مواجه می‌شوم. مراحل چک‌کردن تا 62 درصد جلو می‌رود و پیغام:
کد خبر: ۶۲۱۳۰۵

insufficient disk space to correct

errors in index $I30 of file 289

را می‌دهد. با نرم‌افزارهای دیگری هم چک کردم، ولی درست همین پیام خطا را می‌دهند. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

اگر هارد شما Seagate است با ابزار Seatools که می‌توانید از لینک زیر دانلود کنید، یک بار دیگر چک کنید و ببینید باز مشکلی پیش می‌آید یا خیر.

http:‌/‌‌/‌www.seagate.com‌/‌support‌/‌downloads‌/‌seatools‌/‌

اگر هارد شما Western Digital است که می‌توانید از لینک زیر Data Lifeguard دانلود کنید.

http:‌/‌‌/‌support.wdc.

com‌/‌product‌/‌download.

asp?groupid=612&sid=3

در ضمن می‌توانید از لینک زیر هم چند برنامه دیگر برای این‌کار انتخاب کنید.

http:‌/‌‌/‌pcsupport.about.com‌/‌od‌/‌toolsofthetrade‌/‌tp‌/‌tophddiag.htm

اگر بعد از چک‌کردن باز هم مشکل پا برجا بود، به توصیه ماکروسافت عمل کنید و فایل‌هایی را که روی
درایو C نمی‌خواهید، به یک درایو دیگر منتقل (یا پاک کنید) سپس دستور Chkdsk ‌/‌f را در خط فرمان اجرا کنید.

 

بهرام خسروی: ۱ ‌ـ‌ می‌خواهم حجم یک فایل را با نرم‌افزارهای کمپرسور به مقدار زیادی کم کنم. چه فرمت و نرم‌افزاری بیشترین تغییر حجم را اعلام می‌کند؟ اگر نرم‌افزار خاصی غیر از کمپرسورها هست، لطفا معرفی کنید.

۲ ‌ـ‌ اخیرا متوجه شدم حجم اینترنتم بسرعت کم می‌شود. چگونه بفهمم چه نرم‌افزارهایی چه حجمی از اینترنت را استفاده می‌کنند و چگونه استفاده آنها را از اینترنت قطع کنم؟

در مورد سوال اول می‌توانید از 7zip استفاده کنید. با فرمت 7z می‌توانید فایل‌های خود را فشرده کنید، برای دانلود از لینک زیر اقدام کنید:

http:‌/‌‌/‌www.7‌ـ‌zip.org‌/‌

در مورد سوال دوم، نرم‌افزار در این زمینه زیاد است (می‌توانید از ISP خود نیز بپرسید که کدام نرم‌افزار بهتر است)، اما پیشنهاد ما دو نرم‌افزار رایگان است، اولی NetWorx است که می‌توانید از سایت زیر دانلود کنید

http:‌/‌‌/‌www.softperfect.com‌/‌products‌/‌networx‌/‌

نرم‌افزار دیگر Free Meter است که می‌توانید از لینک زیر آن را دانلود کنید.

http:‌/‌‌/‌sourceforge.net‌/ ‌projects‌/‌freemeter‌/‌

 

جعفر مروتی از خلخال: دو سال پیش عکس‌های مراسم عقد وعروسی خودم را در یک رم گوشی سیو کردم تا روزی این عکس‌ها را از رم به سی‌دی یا دی‌وی‌دی منتقل کنم، اما وقتی برای انجام این کار رم را به کامپیوتر وصل کردم با این پیغام رو به رو شدم که شما باید این رم را فرمت کنید. این عکس‌ها برای من خیلی مهم است و نمی‌توانم رم را فرمت کنم چون همه عکس‌ها از بین می‌رود. آیا کاری هست که من انجام بدهم تا بدون فرمت‌کردن رم را باز کنم و عکس‌های داخل آن را به سی‌دی یا دی‌وی‌دی منتقل کنم؟

برای حل این مشکل ابتدا فلش را به یک سیستم‌عامل غیر از ویندوز وصل کنید و ببینید در آنجا نیز مشکلی دارد یا خیر، اگر مشکل به قوت خود باقی بود از نرم‌افزار TestDisk استفاده و فلش مموری خود را با آن تست کنید. در ضمن می‌توانید از نرم‌افزار PhotoRec‌ نیز برای بازیابی فایل‌های از دست رفته (اگر از دست رفت) استفاده کنید، اما توصیه می‌شود که این کار را به شرکت‌هایی که تخصصشان مربوط این‌کار است، بسپارید. در ضمن از نرم‌افزار GetData back‌ نیز می‌توانید استفاده کنید.

 

سید محمدرضا فهمیزی از تهران: ۱ ‌ـ‌ آیا برنامه «بازار» برای دستگاه‌های اندرویدی مناسب و سالم است؟ چون من شنیدم امکان انتقال ویروس از این برنامه به دستگاه زیاد است و بعلاوه شنیدم برنامه مشابهی به نام اندرویدی‌ها مطمئن‌تر است و خطر انتقال ویروس ندارد.

۲ ‌ـ‌ آیا دستگاه‌های اندرویدی ویروس می‌گیرند؟ وقتی موبایل یا تبلت را برای انتقال فایلی به رایانه متصل می‌کنیم، با توجه به این‌که سیستم‌عامل‌هایشان با هم فرق دارد (ویندوز و اندروید) این احتمال وجود دارد؟

۳ ‌ـ‌ اگر پاسخ پرسش شماره 2 مثبت است
چه آنتی ویروسی برای نصب روی موبایل یا تبلت آندرویدی مناسب‌تر است؟

در مورد پرسش اول، بازار یکی از اولین پروژه‌های اندرویدی بود که در ایران استارت خورد و با هدف ساده‌تر‌کردن کار کاربران فارسی زبان اندروید کار خود را شروع کرد، پس اگر بازار مشکل، انتقال ویروس را داشت تا به حال و خیلی زودتر از این حرف‌ها عمومی شده بود، اما نکته‌ای که وجود دارد در مورد محتویات بازار است که می‌تواند مخرب باشد یا خیر؟ از آنجایی که بازار تا به حال این مساله را که همه برنامه‌های فارسی که در این فروشگاه هستند سالمند یا خیر، یا این‌که بررسی روی آنها صورت می‌گیرد یا خیر، نمی‌توان با قطعیت در این باره آن صحبت کرد، اما این مسأله هم از طریق ایمیل support@cafebazaar.ir قابل پیگیری است. در مورد اندرویدی‌ها مطلبی مطالعه نکردم، اما برای دانلود نرم‌افزارهای خارجی که به صورت رایگان ارائه می‌شود همان‌طور که در شماره‌های پیش توضیح داده شد می‌توانید از apkdownloader استفاده کنید.

http:‌/‌‌/‌apps.evozi.com‌/‌apkdownloader

در مورد پرسش دوم، بله اما ویروس به آن شکلی که در کامپیوترهای خانگی وجود دارد خیر، اما از آنجا که برنامه‌ها به صورت خودکار نصب نمی‌شوند همه چیز دست شماست و اگر برنامه خاصی را که هیچ تائیدی روی آن نیست نصب کنید ممکن است دستگاه شما ویروسی شود. پس بهتر است جانب امنیت را از طریق چک‌کردن دسترسی‌ برنامه و این‌که آیا این برنامه به این بخش‌ها احتیاج دارد یا خیر، رعایت کنید. در ضمن آنتی‌ویروس‌هایی نیز وجود دارد.

در مورد پرسش سوم، نگارنده از هیچ آنتی‌ویروسی روی دستگاه اندرویدی خود استفاده نمی‌کند بنا بر این با استناد به سایت‌ها می‌گویم، Antivirus & Mobile Security یکی از گزینه‌های خوب است که به صورت رایگان عرضه می‌شود، البته نسخه‌ها و نرم‌افزارهای پولی هم هستند، Mobile Security & Antivirus که محصول شرکت Avast هست هم یکی از گزینه‌های خوب محسوب می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها