رییس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور از تأسیسات آبی استان بوشهر بازدید کرد؛

تقدیر از عملکرد شرکت آب منطقه‌ای بوشهر

آب 77 سد به کمتر از 30 درصد ظرفیت رسید

آب 77 سد کشور از جمله سفیدرود، لار، ستارخان، وشمگیر، بوستان، کرخه، سیمره، سیوند، زاینده‌رود، ساوه، جیرفت، 15 خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان، استقلال و دوستی به کمتر از 30 درصد ظرفیت آنها رسیده است.
کد خبر: ۶۲۰۹۳۹
آب 77 سد به کمتر از 30 درصد ظرفیت رسید

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، چهار سد از جمله سنبل رود، بافت و دولت‌آباد افزون بر 90 درصد مخزن، آب دارد. 36 سد با کاهش 30 درصدی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه است که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، لتیان، اکباتان، زاینده رود، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می‌شود.

 25 سد کشور نیز از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار است که سدهای گاوشان، قشلاق، البرز، سبلان، پیشین و استقلال از آن جمله است. 48 سد کشور با کاهش بیش از 30 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه است که سدهای سفیدرود، ستارخان، بارزو، طالقان، تهم، کرخه، عباسپور، بوکان، مهاباد، نهند، ساوه، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه‌ها، دوستی، کارده و گلستان 1 و 2 از آن جمله محسوب می‌شود.

برپایه این گزارش، 46 درصد از کل ورودی‌های آب به مخازن سدها و 61 درصد از کل آب‌های خروجی از سدهای کشور در سدهای استان خوزستان بوده است.‌ (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
برچسب ها: سد
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها