آموزش و پرورش هر ساله به ازای هر دانش‌آموز یک میلیون و 200 هزار تومان به طور متوسط هزینه می‌کند

وزیر آموزش و پرورش: پرداخت حقوق حق‌التدریسی‌ها تا 3 ماه آینده

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که در ابتدای ورودم به وزارتخانه، همه تلاش خود را برای بازگشایی بهترین مدرسه معطوف کردیم، گفت: طی چند ماه اخیر با تحقیقاتی که صورت گرفته بیش از 700 مساله و چالش را در آموزش‌و‌پرورش شناسایی کردیم.
کد خبر: ۶۲۰۵۳۳

علی‌اصغر فانی در مورد پرداخت حق‌التدریس معلمان بیان کرد: مذاکراتی را با معاونت رئیس‌جمهور انجام دادیم و امیدواریم اعتبارات لازم تخصیص یابد که بتوانیم بتدریج تا سه ماه آینده بخشی از این اعتبارات را پرداخت کنیم.

وی با اشاره به بخشی از گزارش صد روزه فعالیت خود در وزارت آموزش و پرورش، افزود: آموزش و پرورش با بیش از یک میلیون نیروی انسانی در 105 هزار مدرسه و 750 منطقه آموزشی در خدمت بیش از 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز است، اما با توجه به این‌که این نیروها بخوبی از لحاظ رشته و جنسیت توزیع نشده‌اند، در ابتدای سال تحصیلی با حدود 58 هزار نیروی مازاد و 50 هزار کسری نیرو مواجه شدیم که این امر انرژی زیادی را در آغاز سال تحصیلی از آموزش و پرورش گرفت.

به گزارش ایسنا، فانی اظهار کرد: امسال با توجه به این نابسامانی که در نیروی انسانی وجود داشت، از برخی دبیران متوسطه تقاضا کردیم که در ابتدایی مشغول این فعالیت باشند، اما سال 93 و 94، ساماندهی نیروی انسانی به نتیجه می‌رسد.

فانی ادامه داد: اکنون حدود یک میلیون دانش‌آموز یعنی 8.5 درصد دانش‌آموزان کشور در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند، بنابراین باید در سال‌های آینده میزان مشارکت‌ها را افزایش دهیم.

سرانه‌ای کردن بودجه در سال 93

فانی خاطرنشان کرد: سیاست عملیاتی کردن بودجه یا سرانه کردن بودجه، یکی دیگر از سیاست‌های آموزش‌و‌پرورش است. به این معنا اگر بتوانیم برای سال 93 که در لایحه پیش‌بینی کرده‌ایم، بودجه‌ای را که باید برای مدارس هزینه کنیم، در اختیار آنها قرار دهیم؛ نه تنها باعث افزایش انگیزه مدیران می‌شود، بلکه هزینه کرد آنها متناسب با نیازهای مدرسه صورت می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: آموزش و پرورش هر ساله به ازای هر دانش‌آموز یک میلیون و 200 هزار تومان به طور متوسط هزینه می‌کند. برای نمونه اگر مدرسه‌ای 200 دانش‌آموز داشته باشد و این رقم به تعداد دانش‌آموزان در اختیار مدرسه قرار بگیرد، مدیر می‌تواند حقوق معلم، هزینه آب و برق، گاز و دیگر اولویت‌ها را در اختیار داشته باشد.

ارتقای وضع معیشتی فرهنگیان

وی درباره وضع معیشتی معلمان که یکی از دغدغه‌های اکثریت آنهاست، اظهار کرد: معلمان از بهترین افراد جامعه هستند و در همان روزهای اول که وارد آموزش و پرورش شدم، به لحاظ اهمیتی که بحث معیشت معلمان و موضوعات اقتصادی داشت، مشاوری را در این زمینه منصوب کرده‌ایم و به برنامه‌های خوبی نیز رسیده‌ایم که امیدواریم نتایج آن در آینده مشخص و بخشی از تکلیف ما در قبال فرهنگیان ایفا شود.فانی بیان کرد: امیدواریم تا چهار ماه آینده نتیجه برنامه‌ریزی‌هایی که برای ارتقای معیشت معلمان صورت گرفته، آغاز شود.

بررسی بودجه آموزش و پرورش در مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، خواستار توجه ویژه دولت و آموزش و پرورش به دانشگاه فرهنگیان و اختصاص بودجه ویژه به این دانشگاه شد و گفت: بودجه وزارت آموزش و پرورش در این کمیسیون با حضور وزیر بررسی شد.رضا صابری در گفت‌وگو با مهر افزود: در جلسه‌ای که با وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون برگزار شد، اعضای کمیسیون خواستار توجه ویژه دولت به دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی انسانی کارآمد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها