هنرستان‌ها مجهز می‌شود

وزیر آموزش و پرورش یکی از برنامه‌ریزی‌های جدی در صد روز کاری این وزارتخانه را تجدیدنظر در نحوه بودجه‌ریزی در سال تحصیلی آینده عنوان و بر تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۸۴۱۳

علی‌اصغر فانی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: بودجه‌ریزی در وزارت آموزش و پرورش مانند بسیاری دیگر از دستگاه‌ها به شکل سنتی انجام می‌شود، اما قصد داریم این روش را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در این زمینه باید طوری انجام شود که در سال 93 در بخشی از مدارس بودجه‌ریزی براساس سرانه هر دانش‌آموز صورت گیرد که اگر این اتفاق رخ دهد گام موثری در تکمیل و تقویت بودجه این وزارتخانه در سال‌های بعد محسوب خواهد شد.

فانی با اشاره به ضرورت تجهیز هنرستان‌ها گفت: برای تجهیز هنرستان‌ها و به‌روز شدن امکانات آنها، باید منابع لازم برای واردات برخی از تجهیزات موردنیاز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از خارج در بودجه سال آینده لحاظ شود.

وی با بیان این که برای تجهیز هنرستان‌ها در سال تحصیلی جاری نمی‌توان اقدام خاصی انجام داد، افزود: هنرستان‌ها امسال با همان وضعی که هستند باید مدیریت شوند چون تجهیز این مراکز آموزشی نیاز به بودجه اساسی دارد و با رقم‌های ناچیز فعلی نمی‌توان آنها را تجهیز کرد.

فانی با بیان این که یکی از موارد مهم در بودجه 93 تجهیز هنرستان‌هاست، گفت: هم‌اکنون دو نوع هنرستان کاردانش و فنی و حرفه‌ای در سطح کشور فعال است که منظور از تجهیز این مراکز، هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها