ایران زمین

راه‎اندازی قطار سریع‎السیر اصفهان ـ تهران تا 2 سال دیگر

مدیرکل راه‌آهن استان اصفهان گفت: قطار سریع‎السیر اصفهان ـ تهران تا دو سال آینده به بهره‎برداری می‎رسد.
کد خبر: ۶۱۷۵۹۲

حسن ماسوری با بیان این که خطوط ریلی این خط در دست اجراست، افزود: تاکنون عملیات زیر‌سازی خط سریع‎السیر اصفهان ـ تهران انجام شده و اقدامات رو‌سازی آن نیز تا یک سال آینده انجام خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که مطالعات مربوط به دوخطه‌کردن مسیر میبد به زرین‌شهر از دیگر برنامه‌های این اداره است، تصریح کرد: بازگشایی چهار ایستگاه در محور اصفهان به کاشان و باز‌سازی خطوط دو خطه زرین‌شهر، از دیگر برنامه‌های در دستور کار این اداره محسوب می‌شود.‌‌/‌‌ فارس

فروش فرش دستباف رونق ندارد

رئیس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان گفت: فرش دستباف با وجود کاهش 20 تا 30 درصدی قیمت، به دلایل مختلف خرید و فروش چندانی ندارد.

باقر صیرفیان افزود: به دلیل بلاتکلیفی بازار، وضع فروش فرش دستباف در داخل کشور مناسب نیست. وی با اعلام این‌که فرش ایرانی در خارج از کشور هم فروش خوبی ندارد، تصریح کرد: تحریم، نوسان نرخ ارز و وضع نامناسب اقتصادی بعضی کشورهای هدف، از عوامل موثر بر کاهش صادرات این کالاست.

رئیس انجمن فرش دستباف خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان، کمبود بافنده فرش را یکی دیگر از مشکلات رکود بازار فرش دستباف اعلام کرد و گفت: به دلیل ضعف در فرهنگسازی، بسیاری از مردم حاضر نیستند بافنده باشند، زیرا همواره از خانواده‌های قالیباف به اشتباه به نام افراد فقیر نام برده شده است.‌‌/‌‌ ایرنا

بسته‌بندی صنایع‌دستی در اصفهان الزامی می‌شود

رئیس اتحادیه صنایع‌دستی شهرستان اصفهان گفت: بسته‌بندی محصولات صنایع‌دستی از این پس الزامی می‌شود.

عباس شیردل با بیان این‌که 2000 واحد صنفی با پروانه کسب زیر نظر این اتحادیه فعالیت می‌کنند که 500 واحد آن فروشگاه‌ صنایع‌دستی است، افزود: اکنون فقط تعداد محدودی از این فروشگاه‌ها محصولات خود را با بسته‌بندی ارائه می‌کنند.

وی دلیل استقبال کم واحدهای صنفی از بسته‌بندی صنایع‌دستی را بالا بودن هزینه‌های بسته‌بندی دانست و افزود: برای حل این مشکل با شرکتی در حال مذاکره هستیم و قرار است در بسته‌بندی از مواد بومی استفاده شود.

وی از مسئولان خواست، برای اجباری‌کردن بسته‌بندی صنایع‌دستی به شرکت‌های تولید‌کننده تسهیلات مالی ارائه کنند و در مقابل، این شرکت‌ها نیز هزینه بسته‌بندی محصولات را به صورت اقساط از واحدهای صنفی دریافت خواهند کرد.‌‌/‌‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها