یک عضو شورای شهر مشهد از جلوگیری با ساخت و سازهای بی‌هویت و ناهماهنگ با معماری اسلامی در اطراف حرم رضوی خبر داد و گفت: در ساخت و سازهای اطراف حرم رضوی باید از معماری ایرانی ـ اسلامی بهره گرفته شود.
کد خبر: ۶۱۷۱۸۴

حجت‌الاسلام حسن علی اخلاقی افزود: بهره‌گیری از معماری ایرانی ـ اسلامی یکی از شرط‌های ساخت و ساز در اطراف حرم رضوی بوده و برای تحقق این امر شورای شهر مصمم است.

وی با اشاره به این‌که غفلت از نحوه ساختمان‌سازی در محیط‌های اطراف حرم مطهر اقدامی غلط محسوب می‌شود و نیازمند فرهنگسازی است، گفت: اکنون ساخت و سازهای افسار گسیخته و به دور از فرهنگ ایرانی ـ اسلامی فضای پیرامونی حرم را ناهماهنگ و بی‌روح ساخته است.‌/‌ مهر

زلزله‌زدگان ساوه، حمام و سرویس‌ بهداشتی می‌خواهند

توجه و رسیدگی به بخش نوبران شهرستان ساوه و بخش خرقان زرندیه استان مرکزی که حدود یک ماه پیش، دچار زمین‌زلزله شد، گرچه تاکنون مطلوب بوده است،‌ اما شهروندان این مناطق همچنان نیازمند حمام و سرویس‌های بهداشتی هستند.

اهالی اسکان داده شده در کانکس‌ها از مسئولان خواستند در جهت ایجاد حمام و سرویس‌های بهداشتی از سوی بنیاد مسکن شهرستان ساوه اقدامات فوری انجام دهد.رئیس جمعیت هلال احمر ساوه نیز در همین زمینه از توزیع دومین مرحله سبد غذایی جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه میان خانوارهای روستای زلزله‌زده سنگک خبر داد.

علی رجبی افزود: تیم‌های پزشکی جمعیت هلال احمر در روستای سنگک حاضر ‌شده‌اند و به ویزیت رایگان اهالی این روستا و توزیع رایگان دارو می‌پردازند.

وی از توزیع لباس گرم و پتو برای دومین بار میان زلزله‌زدگان در روزهای آتی خبرداد و تصریح کرد: هلال احمر تا آخرین لحظه به امدادرسانی به اهالی روستای سنگک ادامه خواهد داد و در خدمت روستاییان خواهد بود. به گفته این مسئول، بیشترین خسارت این زمین‌لرزه در روستای سنگک بوده و از 120 مسکن روستایی حدود 30 درصد آن دچار خسارت شده است. این زمین‌لرزه بیست‌و‌چهارم مهر ماه رخ داده است.‌/‌ ایسنا

توقف ساخت تله‌کابین کرمانشاه

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه، از توقف ساخت تله‌کابین در کرمانشاه که چندی پیش از‌سوی یک سرمایه‌گذار خارجی آغاز شده بود، خبر داد.

سیداحسان احسانی با بیان این‌که یک شرکت اتریشی ساخت طرح تله‌کابین کرمانشاه را به عهده دارد، افزود: ساخت این طرح با مبالغ نه‌چندان چشمگیر پرداخت شده از‌طرف استانداری و شهرداری آغاز شده، اما به دلیل پرداخت نشدن بقیه مبالغ، کار متوقف شده است.

وی با بیان این‌که اگر شهرداری و استانداری بقیه مبالغ را پرداخت کنند، شرکت سازنده اتریشی ساخت تله‌کابین کرمانشاه را ادامه می‌دهد، درباره محل احداث طرح تله‌کابین کرمانشاه نیز یادآور شد: باید روی این موضوع مطالعات بیشتری صورت می‌گرفت، زیرا ساخت تله‌کابین در یک محل به وجود تاسیسات زیربنایی و نیز جاذبه توریستی در آن محل نیاز دارد. در حالی که در ارتفاعات تاق‌بستان (محل احداث طرح تله‌کابین) سازه‌ها و مکان‌های تفریحی وجود ندارد و تنها مزیتش ارتفاع آن است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر کرمانشاه ساخت سازه در بالای کوه تاق‌بستان را زمانبر دانست و گفت: باید برای انتخاب محل احداث این طرح مطالعات دقیق‌تری صورت می‌گرفت تا مکان مناسب‌تری برای آن انتخاب می‌شد.‌/‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها