گزیده عناوین روزنامه‌های صبح سه شنبه

هشدار مجلس به 1+5

مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال آسیا 5 آذر در فیلیپین برگزار می‌شود

نکونام نامزد بهترین بازیکن سال آسیا شد

در فاصله‌ ده روز تا برگزاری مراسم معرفی برترین‌های فوتبال قاره، کنفدراسیون فوتبال آسیا فهرست نامزدهای دریافت عناوین برتر را اعلام کرد که در بخش بهترین بازیکن سال آسیا، جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران در کنار ‌ها دائه سونگ از کره جنوبی و ژنگ ژی از چین برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال قاره رقابت خواهد کرد.
کد خبر: ۶۱۵۶۱۶

صعود به جام‌جهانی 2014 همراه با تیم ملی ایران و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن استقلال، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا را برآن داشت تا نام جواد نکونام را در میان نامزدهای بهترین بازیکن سال آسیا قرار دهند. البته نکونام برای دستیابی به عنوان بازیکن سال آسیا رقبای سرسختی پیش رو دارد. ژنگ ژی که سال گذشته هم همراه علی کریمی و لی کئون هو به عنوان نامزد برترین بازیکن سال آسیا معرفی شده بود در فصل جاری رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا نقش پررنگی در قهرمانی گوانگژو اورگراند داشت. تنها نقطه ضعف این بازیکن در انتخابات برترین بازیکن سال آسیا، راه نیافتن تیم فوتبال چین به جام‌جهانی است.

ها دائه ـ سونگ دیگر نامزد برترین بازیکن سال 2013 نیز به تیم اف‌سی سئول کره جنوبی کمک کرد تا به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. این بازیکن با وجود کارنامه خوب در تیم باشگاهی خود، در تیم ملی کارنامه قابل توجهی ندارد و تنها پنج بازی ملی در کارنامه دارد.

با این اوصاف باید دید پنجم آذر نام کدام بازیکن به عنوان برترین بازیکن سال آسیا اعلام خواهد شد. از آخرین باری که یک بازیکن ایرانی عنوان بهترین بازیکن سال آسیا را به دست آورد 9 سال می‌گذرد. علی کریمی سال 2004 این افتخار را برای فوتبال ایران به دست آورد و حالا نکونام امیدوار است چنین افتخاری را تکرار کند.

 

طیبی؛ نامزد بهترین بازیکن فوتسال آسیا

حسین طیبی، ملی‌پوش فوتسال ایران که در حال حاضر در تیم نوریل نیکل روسیه توپ می‌زند به عنوان یکی از سه نامزد برترین بازیکن آسیا قرار گرفت. طیبی که در یک سال اخیر در تیم ملی و باشگاهش خوش درخشیده، با کسب عنوان بهترین بازیکن بازی‌های داخل سالن آسیایی کره‌جنوبی، درخشش در جام باشگاه‌های آسیا با تیم گیتی‌پسند و بازی‌های تاثیرگذارش در جام‌جهانی کوچک برزیل به جمع سه نامزد برترین بازیکن قاره کهن راه یافت. در کنار طیبی، کاپیتان تایلند و یکی از بازیکنان ژاپن نیز برای کسب این عنوان نامزد شده‌اند. وحید شمسایی، محمد طاهری و محمد کشاورز سه فوتسالیستی هستند که تاکنون موفق به کسب این عنوان برای ایران شده‌اند. مراسم انتخاب برترین‌های آسیا در بیست و ششم نوامبر 2013 (پنجم آذر) در مانیل فیلیپین برگزار می‌شود. دلیل انتخاب شهر مانیل به عنوان میزبان مراسم انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا به خاطر آن است که کنفدراسیون فوتبال آسیا در روز هشتم ماه می سال 1954 در این شهر تاسیس شده است.

 

نامزدهای بهترین‌های سال آسیا 2013

بهترین بازیکن سال:

جواد نکونام (ایران ـ استقلال)، ‌ها دائه سونگ (کره‌جنوبی ـ اف‌سی سئول)، ژنگ ژی (چین ـ گوانگژو اورگراند)‌

بهترین بازیکن آسیایی در تیم‌های خارجی:

کیسوکه هوندا (ژاپن ـ زسکا مسکو)، سون هیونگ مین (کره‌جنوبی ـ بایرلورکوزن)، یوتو ناگاتومو (ژاپن ـ اینترمیلان)‌

بهترین بازیکن خارجی آسیا:

داریو لئوناردو کونکا (آرژانتین ـ گوانگژو)، دژان دامیانوویچ (مونته‌نگرو ـ اف‌سی سئول)‌ و لوئیز گیلرمه کونسیسائو (برزیل ـ گوانگژو اورگراند)‌

 

2 ایرانی در تیم رویایی لیگ قهرمانان آسیا

کنفدراسیون فوتبال آسیا همه ساله قبل از انتخاب بهترین‌های فوتبال آسیا تیمی را تحت عنوان تیم رویایی آسیا معرفی می‌کند. این تیم امسال هم متشکل از 11 بازیکن اصلی و هفت بازیکن ذخیره است که در میان نفرات اصلی تیم رویایی 2013 نام دو بازیکن استقلال دیده می‌شود. اسامی تیم رویایی سال 2013، لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

بازیکنان اصلی: کیم یونگ دائه (اف‌سی سئول)، سون ژیانگ (گوانگژو)، دایسوکه سوزوکی (کاشیوا ریسول)، حنیف عمران‌زاده (استقلال)، ژانگ لین‌پونگ (گوانگژو)، داریو کونکا (گوانگژو)، ژنگژی (گوانگژو)، جواد نکونام (استقلال)، موریاکی (گوانگژو)، الکسون (گوانگژو)، دژان دامیانوویچ (بوریرام تایلند)‌

بازیکنان ذخیره: تاکانوری سوگنو (کاشیوا ریسول)، کواک‌تای‌هو (الشباب)، بون‌ماتان (بوریرام)، کیم جین‌کیو (اف‌سی سئول)،‌ ها دای‌سونگ (اف‌سی سئول)، جورج واگنر (کاشیوا ریسول)، ماساتوکودا (کاشیوا ریسول)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها