سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان برای دومین بار متوالی روز پنجشنبه در میان عزاداران حسینی و در روز عاشورا در حومه جنوبی بیروت حضور یافت و طی سخنانی بر حمایت از آرمان ملت فلسطین و دفاع از ملت سوریه تاکید کرد. گفته می‌شود هنگام سخنرانی نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می‌شد، برخی از گزارش‌های رسانه‌ای حکایت از آن داشت که جنگنده‌های اسرائیلی در آسمان جنوب و بقاع لبنان در حال پرواز بودند.
کد خبر: ۶۱۵۵۴۳

به گزارش فارس، وی در سخنان خود بر حمایت از مقاومت و سلاح آن برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: ما تمسک خود را به مقاومت با آمادگی و با قدرت خود و سلاح خود و امکانات آن به عنوان راهی اساسی برای حمایت از کشورمان و ثروت آن اعلام می‌کنیم. نصرالله در سخنان خود در جمع عزاداران حسینی در روز عاشورا تاکید کرد: ما باید آرمان فلسطین را به امت اسلامی خود یادآور شویم و در هیچ شرایطی بر هیچ کس جایز نیست از این قضیه دست بکشد و تمامی مسلمانان باید در کنار این ملت بایستند تا بتوانند سرزمین و مقدسات خود را آزاد کنند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به تلاش‌های مشکوک برای تجزیه کشورهای منطقه اظهار کرد: ما تمامی طرح‌های تقسیم و تجزیه را رد می‌کنیم و واجب است که به وحدت سرزمین و دولت متمسک باشیم و باید تمامی مشکلات را با گفت‌وگو و راه حل سیاسی حل کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به حضور نیروهای این حزب در سوریه آن را در جهت دفاع از مقاومت دانست و تاکید کرد، حضور ما در سوریه با هدف دفاع از لبنان، سوریه، فلسطین و مقاومت برای مواجهه با خطرهایی است که از تجاوز به این کشورها پدید آمده است. نصرالله تاکید کرد، سوریه دوستار و پشتیبان مقاومت در مقابله با هجمه تکفیری‌ها علیه این حکومت و منطقه است.

وی افزود: حضور ما پابرجاست و پابرجا خواهد ماند. مشکل آنجاست که آنها در لبنان مشکلات را به دلایلی رجوع می‌دهند و هر کس که از عقب‌نشینی حزب‌الله از سوریه برای تشکیل حکومت سخن می‌گوید، شرطی غیرممکن مطرح می‌کند. ما وجود لبنان، سوریه و محور مقاومت را با برخی کرسی‌های وزارتی مبادله و عوض نمی‌کنیم.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: هرگاه یک خطر راهبردی وجود داشته باشد که ملت‌های منطقه را تهدید کند، این موضوع بزرگ‌تر از آن است که آن را به عنوان یک معامله مطرح کرد. ما از شما هیچ پوشش و پشتیبانی برای جریان مقاومت نمی‌خواهیم و در آینده نیز درخواست نخواهیم کرد. سیدحسن نصرالله گفت: ما برای حضور خود در سوریه چه در گذشته و چه حال و چه در آینده به بخشش و عطای شما نیاز نداشته‌ایم؛ پس واقعگرا باشید و شرط‌های غیرقابل اجرا را کنار بگذارید.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد: به برادران مسلمان خود که پیرو مذاهب مختلف هستند تأکید می‌کنیم مشکل تکفیری‌ها همه مسلمانان هستند و دلیل این امر نیز مشکلاتی است که مسلمانان در همه کشورهای اسلامی با آنها مواجهند؛ این خطر همه را تهدید می‌کند و با همکاری همگان می‌توان با آن مقابله کرد. نصرالله در ادامه لبنانی‌ها را به اتحاد، همدلی و همگرایی فراخواند و گفت: ما لبنانی‌ها بر وحدت اسلامی خود و همزیستی مشترک و سرنوشت واحد تاکید می‌کنیم و با وجود تمام اختلاف‌ها به همگرایی دعوت می‌کنیم و برای ملت خود بخشی از زندگی باکرامت را تحقق می‌بخشیم.

وی روز چهارشنبه نیز با حضور در منطقه ضاحیه طی سخنانی تاکید کرد: دو هم‌پیمان اصلی ما ایران و سوریه هستند. آیا هم‌پیمانان ما روزی ما را فروخته‌اند یا علیه ما توطئه چیده‌اند یا این‌که از پشت به ما خنجر زده‌اند؟ هر کس که گمان کند روزی ایران پشت حزب‌الله را خالی خواهد کرد، دچار توهم شده است. هیچ‌یک از دو هم‌پیمان اصلی ما، هیچ روزی ما را نفروخته‌اند. سید حسن نصرالله در آن سخنرانی همچنین از این مساله پرده برداشت که عربستان برای تشکیل نشدن دولت در لبنان دست به تلاش‌هایی می‌زند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها