چهار نوجوان که با تهدید دختران و پسران تهرانی در بوستان‌های شهر اموالشان را می‌دزدیدند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفته و دو نفر در این رابطه دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۵۱۸۱
سارقان از نوجوان‌ها دزدی می‌کردند

به گزارش جام‌جم، چندی پیش دختر نوجوانی همراه پدرش به شعبه چهاردهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ‌2 تهران مراجعه و از دو پسر نوجوان به اتهام سرقت و تهدید شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه از بوستانی بازمی‌گشته که دو سرنشین یک موتورسیکلت که چاقو به دست داشته‌اند، وی را تهدید و گوشی تلفن همراه و پولش را سرقت کرده‌اند.

با تشکیل پرونده به دستور بازپرس شاهنگیان، تحقیقات ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی برای دستگیری سارقان آغاز شد تا این‌که چند دختر و پسر نوجوان دیگر نیز با حضور در این مرکز، از دو نوجوان پسر به اتهام تهدید و سرقت اموالشان شکایت کردند.

در تحقیق از این شاکیان نیز معلوم شد، سارقان به شیوه مشابه، پول و گوشی تلفن همراهشان را سرقت کرده‌اند.

با جمع‌بندی اطلاعات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان فراری، معلوم شد آنها چهار نوجوان هستند که شیوه دزدی‌هایشان یکسان بوده و به نظر می‌رسد از اعضای یک باند هستند.

در حالی که جستجو برای دستگیری سارقان نوجوان ادامه داشت، چند مرد و زن جوان نیز با حضور در پلیس آگاهی، هر کدام از دو سارق به اتهام دزدیدن اموالشان در مقابل بوستان‌های شهر شکایت کردند.

در تحقیق از این مالباخته‌ها مشخص شد، آنها نیز در دام همان چهار نوجوانی گرفتار شده‌اند که از سوی پلیس تحت تعقیب هستند.

دستگیری 2 متهم

جستجو در این باره ادامه یافت و پاتوق‌های سارقان به طور نامحسوس زیر نظر گفته شد تا این‌که دو روز پیش ماموران اطلاع یافتند آنها به دو خانه در جنوب تهران رفت‌وآمد می‌کنند بنابراین دو روز پیش ماموران با هماهنگی قضایی به محل اعزام شده و یک مرد جوان و یک پسر نوجوان را دستگیر و از خانه پسر نوجوان نیز یک گوشی تلفن همراه مسروقه کشف شد.

متهمان روز گذشته برای تحقیقات به شعبه چهاردهم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران منتقل شدند.

اعتراف

ابتدا متهم جوان مدعی شد، سارقانی که پلیس در تعقیبشان است، همسایگان وی هستند و به دلیل شباهت او به یکی از آن سارقان، پلیس او را به اشتباه دستگیر کرده است.

وی گفت: نوجوان سارق که از خلافکار‌های محله است، همراه همدستانش خانه‌ای را اجاره کرده و آنجا زندگی می‌کنند و اموال دزدی را هم به این خانه می‌آورند و چند بار هم موتورسیکلتش را به امانت گرفته‌اند و نمی‌دانسته آنها قصد دارند با موتورش دزدی ‌کنند.

در پی اظهارات این متهم، دیگر متهم پرونده نیز ادعا کرد از فعالیت سارقان فراری اطلاع داشته اما در دزدی‌ها با آنها همدست نبوده و فقط یک گوشی تلفن همراه مسروقه را از سرکرده باند خریده است.

در ادامه این نوجوان عنوان کرد، سارقان در همسایگی‌شان زندگی می‌کردند و با دو دستگاه موتورسیکلت مقابل بوستان‌های غرب و شمال‌غرب تهران، راه دختران و پسران نوجوان را سد و با تهدید چاقو، پول و گوشی همراهشان را سرقت می‌کردند.

در پی اظهارات ضد و نقیض این دو متهم و صدور قرار قانونی برای آنها از سوی بازپرس شعبه چهاردهم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری سارقان فراری ادامه دارد.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها