متهمان با حضور بموقع مردم و پلیس بازداشت شدند

ناکامی 4 دزد مسلح در سرقت از طلافروشی

دو سارق مسلح که پس از سرقت از یک طلافروشی در شهرک ولیعصر به شمال کشور گریخته بودند با تلاش مأموران پلیس آگاهی در مخفیگاه جنگلی‌شان دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۱۳۷۳۴
دستگیری سارقان مسلح طلافروشی شهرک ولی عصر

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی، ساعت 16 و 15 دقیقه یکم آبانماه امسال وقوع یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی در شهرک ولیعصر – خیابان شهید رجایی به کلانتری 113 اعلام شد.

با حضور مأموران در محل طلافروشی و تحقیقات اولیه از صاحب مغازه مشخص شد که دو نفر سارق جوان، با استفاده از یک قبضه اسلحه کمری و قمه اقدام به سرقت طلا و جواهرات داخل ویترین طلافروشی کرده و پس از آن با یک دستگاه خودرو سواری ریو سفید رنگ از محل متواری شده‌اند.  

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت مسلحانه و به دستور شعبه دوم دادیاری دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت انجام تحقیقات تخصصی در اختیار اداره یکم مبارزه با سرقت های مسلحانه پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

صاحب طلافروشی پس از حضور در اداره یکم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت 16 طبق روال هر روز، مغازه طلافروشی خود واقع در شهرک ولیعصر را باز کردم ؛ بعد از دقایقی جوانی با لباس قرمز از پشت درب طلافروشی عنوان داشت که سکه می خواهد و من نیز درب را برایش باز کردم ؛ به محض اینکه درب طلافروشی را باز کردم، ناگهان این جوان اسلحه کمری  را کشید و چند ثانیه بعد، نفر دوم با یک کیف و قمه به دست، وارد شد ؛ با فحاشی و سر و صدا مرا تهدید کردند و نفر دوم از روی پیش خوان به طرف دیگر پرید و شروع کرد به برداشتن طلاهای داخل ویترین مغازه ؛ چندین بار خواستم مقاومت کنم اما نفر اول، با یک دست قمه و با دست دیگر اسلحه به سوی من گرفته بود ؛ نفر دوم مرتب می گفت:  اگر حرکتی کرد بزن  ؛ تمام این ماجرا در حدود چند دقیقه بیشتر طول نکشید.

با توجه به شیوه و شگرد سرقت و اظهارات صاحب مغازه مبنی بر فرار سارقان مسلح با یک دستگاه خودرو ریو سفید رنگ، کارآگاهان اداره یکم با بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین های مداربسته طلافروشی و همچنین شعبه بانک شهرک ولیعصر موفق به شناسایی خودرو ریو سفید رنگ شدند ؛ در بررسی های بعدی مشخص شد که خودرو مذکور دارای سابقه سرقت بود و دو هفته پیش از زمان سرقت طلافروشی، در خیابان پیروزی سرقت شده که با ثبت دستور توقیف خودرو در سیستم جامع پلیس، خودرو ریو بعد از گذشت تنها چند روز از تاریخ سرقت طلافروشی در حوالی ایستگاه مترو جوانمرد قصاب کشف شد.

با توجه به مجهز بودن طلافروشی به دوربین های مداربسته، تصاویر بدست آمده مورد بازبینی قرار گرفت و نهایتا ضمن انجام هماهنگی با دادیار پرونده، تصاویر صحنه سرقت جهت شناسایی متهمان در اختیار اصحاب رسانه قرار گرفت ؛ با انتشار تصاویر صحنه سرقت در جراید کشور و تماس یکی از شهروندان با اداره یکم پلیس آگاهی، کارآگاهان موفق به شناسایی یکی از سارقان به نام مصطفی شدند.

با شناسایی هویت مصطفی به عنوان یکی از سارقان احتمالی، تصاویر وی از طریق سیستم جامع پلیس استخراج و صاحب طلافروشی پس از مشاهده تصویر مصطفی، وی را به عنوان یکی از سارقان که با لباس قرمز و به بهانه خرید سکه وارد طلافروشی شده بود، مورد شناسایی کامل خود قرار داد ؛ در ادامه، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی موفق به شناسایی هویت سارق دوم به نام امید. م ( دایی مصطفی )شدند. 

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی با شناسایی مخفیگاه دایی ( امید ) و خواهر زاده ( مصطفی ) در ورامین، با اخذ نیابات قضایی به این شهر رفته و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که متهمان پس از انتشار تصاویرشان در جراید متواری شده‌اند.  

سرانجام با انجام تحقیقات گسترده پلیسی، مخفیگاه هر دو متهم در یکی از شهرهای استان گیلان شناسایی، کارآگاهان اداره یکم با اخذ نیابت قضایی به استان گیلان اعزام و نهایتا پس از شناسایی دقیق مخفیگاه متهمان و اطمینان از حضور آنها، هر دو متهم در 14 آبان دستگیر و پس از انتقال به اداره یکم پلیس آگاهی از سوی مالباخته شناسایی و صراحتا به سرقت از طلافروشی اعتراف کردند.

اعترافات متهمان

مصطفی ( 28 ساله ) در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: حدود 15 روز قبل از سرقت، در خیابان پیروزی یک دستگاه خودرو ریو را سرقت کرده و من پشت فرمان نشستم ؛ بعد از 15 روز، در شهرک ولیعصر طلافروشی محل سرقت را شناسایی و تحت نظر گرفتیم تا اینکه فردای آن روز، ساعت 16:00 اول من وارد  طلافروشی شدم و بعد دایی‌ام وارد شد ؛ من اسلحه را به سمت طلافروشی گرفتم و بعد دایی به بالای ویترین رفت و مقداری طلا را برداشت و سریع بیرون آمدیم و من پشت فرمان نشستم و به سرعت از محل متواری شدیم ؛ بعد از آن، ماشین رادر حوالی ایستگاه مترو رها کردیم.

مصطفی در خصوص نحوه سرقت خودرو نیز به کارآگاهان گفت: خودرو در گوشه ای پارک و سوئیچ آن نیز روشن بود ؛ صاحب ماشین نیز چند متر بیشتر از ماشین فاصله نداشت که به سرعت  داخل ماشین  نشستیم و از محل متواری شدیم.

امید. م ( 24 ساله ) نیز در اعترافات مشابه به کارآگاهان گفت:  حدود دو هفته قبل از سرقت طلافروشی، من به اتفاق خواهرزاده ام در خیابان پیروزی اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو سواری ریو سفید رنگ کردیم و بعد از دو هفته به مغازه طلافروشی که مصطفی آنرا انتخاب کرده بود، مراجعه کردیم ؛ ابتدا مصطفی پس از زدن درب و باز شدن درب از سوی صاحب مغازه، وارد طلافروشی شد ؛ اسلحه در دست مصطفی بود و قمه در دست من ؛ مصطفی با اسلحه صاحب طلافروشی را تهدید کرد و من نیز به بالای ویترین رفته و مقداری از طلاهای داخل آنرا داخل کیف دستی همراه خود ریخته و پس از خروج از مغازه، با خودرو سواری مسروقه متواری شدیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، ضمن تشکر از اطلاع رسانی بعمل آمده از سوی اصحاب رسانه در خصوص این پرونده و کمک به شناسایی سارقان مسلح طلافروشی، در پایان این خبر گفت: هر دو متهم پرونده با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند و تحقیقات جهت کشف اسلحه و اموال مسروقه و همچنین شناسایی دیگر جرایمن احتمالی در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها