کد خبر: ۶۱۴۸۰۴
بازیگری به نام کفاشیان

 

علی کفاشیان، هر چند در فوتبال، مدیری غیرمتخصص به حساب می‌آید، اما در عالم بازیگری کارش را خوب بلد است. البته از یک نظر جز این نیز انتظار نمی‌رود؛ چون طبیعی است مدیری که بیش از 30 سال در ورزش بوده، کاملا یاد گرفته چگونه فضا را تحت تاثیر قرار دهد و از پاسخ به پرسش‌ها فرار کرده و به نوعی جاخالی دهد.

 رئیس خوش‌خنده فوتبال که البته پنجشنبه شب گذشته برنامه تلویزیونی «ورزش از نگاه دو» را با غیظ نیمه‌کاره ترک کرد، شنبه‌شب نیز به مسئولان فدراسیون تکلیف کرد در این برنامه حاضر نشوند تا به اصطلاح خود، این برنامه را تحریم کند؛ برنامه‌ای که با نقد و نظر و موشکافی در مسائل کلان ورزش، دریچه‌ای نو به مباحث ورزشی و فوتبالی گشوده است.

این حرکت، سیاست و نگاهی طرد شده است که بی‌شک از سوی هیچ مسئولی قابل پذیرش نیست. در حقیقت قرار نیست همیشه در برنامه‌های صدا و سیما به مدح مسئولان ورزش پرداخته شود که وقتی عرصه را در مقابل انتقادها به خود تنگ می‌بینند، فرار را به ماندن و پاسخگویی ترجیح دهند و در گفت‌وگو با سایت فدراسیون فوتبال نیز برنامه «ورزش از نگاه دو» و عوامل آن را سفارش شده برای کوبیدن مسئولان فدراسیون بدانند. هرچند هر برنامه‌ای با نقاط قوت و ضعف روبه‌روست، اما نمی‌توان پذیرفت که وقتی قافیه تنگ می‌آید، رئیس فدراسیون فرار را به پاسخگویی شفاف ترجیح دهد و به نوعی به مخاطبان فوتبال و ورزش توهین کند. جالب آن‌که کفاشیان در ابتدای این برنامه می‌گوید که عزیمت مهمانان خارجی فدراسیون به وقت دیگری موکول شده، اما وقتی به دنبال اظهارات دو نفر از مهمانان برنامه که مدیریت وی را بویژه در امور مالی به چالش می‌کشند، حسابگرانه با گوشی تلفن همراه خود لحظاتی کلنجار رفته و سپس با این بهانه که برای بدرقه مهمانان خارجی باید به فرودگاه برود، برنامه را نیمه‌کاره ترک می‌کند. باز هم جالب‌تر این‌که کفاشیان در مصاحبه مورد اشاره‌اش در عصر شنبه تاکید می‌کند که به جای حسابرسی از فدراسیون فوتبال، باید از این برنامه ورزشی و عوامل آن حسابرسی شود!

به هر حال این هم نوعی از مدیریت فرافکنی در ورزش بوده که البته نمونه‌هایی از این دست، کم هم نبوده است. اما چرا می‌گوییم کفاشیان بازیگر خوبی است؟ جدا از موردی که اشاره شد، کفاشیان سال گذشته و در جریان مجمع انتخابات فدراسیون، در اواسط مجمع با حالتی که انگار با وی تماس مهمی گرفته شده، مجمع را برای دقایقی ترک کرد و پس از بازگشت از اعضای مجمع خواست به حسین قریب، گزینه مورد نظر وزارت ورزش و جوانان رای دهند. فعل و انفعالی که فضا را احساسی به سمت و سوی علی کفاشیان برد تا او که پیش از این گفته می‌شد تمایلی برای ماندن ندارد، برای چهار سال دیگر نیز حضور خود را بر فوتبال تحمیل کند. البته شرایط امروز با سال گذشته و به دنبال صعود به جام جهانی برزیل، کاملا عوض شده تا کبک رئیس فدراسیون فوتبال فعلا خروس بخواند.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها