آیین سنتی تشت گذاری

آیین سنتی تشت گذاری در مسجد امام زمان (عج) آق قلعه در محله جوادیه با حضور جمع کثیری از شهروندان برگزار شد.
کد خبر: ۶۱۲۵۴۸
آیین سنتی تشت گذاری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 16 ، در آیین پرفیض و معنوی تشت گزاری صدها تن از عاشقان امام حسین (ع) و یاران با وفایش ،عزاداران با پوشیدن لباس سیاه و سینه زنی ،طی مراسمی سنتی، تشت پر از آب را در محل خاص تعیین شده در خیمه گاه قرار داده و به طور رسمی آیین های تعزیه و سوگواری  شهادت سومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت را آغاز کردند.

در این آیین که با حضور عزاداران ، هیأت‌های محلی و حسینیه ها و تعدادی از روحانیون و مبلغان دینی و مداحان برگزار شد، عاشقان امام حسین (ع) و ولایت مدار منطقه به استقبال ماه قیام و خون رفته و عزاداری سید و سالار شهیدان و 72 تن از یاران باوفایش را آغاز کردند.

شهروندان عزادار منطقه 16 در این آیین طبق یک سنت دیرینه که با حضور گسترده عزاداران سیاه پوش همراه بود، با قرار دادن نمادین یک تشت مسی در جایگاه ویژه ای از خیمه گاه حضرت ابوالفضل العباس (ع) به یاد شهدای تشنه لب کربلا اشک ماتم ریخته و به سینه زنی پرداختند.

در این مراسم دسته های سینه زنی و زنجیر زنی مساجد، حسینیه ها و تکایا با یاد تشنه لبان واقعه جانگداز عاشورا تشتی که اغلب بر دوش ریش سفیدان محله حمل می شود، بازنجیر زنی و سینه زنی آیین های ویژه ماه محرم را آغاز کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها