رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی:

اردوی راهیان نور دانش‌آموزان نمره ندارد

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دانش‌آموزان نمره ندارد، گفت: دو مجموع فتح‌المبین و شلمچه توسط دانش‌آموزان به «دانش‌آموزان زائر راهیان نور» خدمات ارائه می‌کنند.
کد خبر: ۶۰۹۸۵۲
اردوی راهیان نور دانش‌آموزان نمره ندارد

سرهنگ علی صابر ماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی امروز در حاشیه نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی که در ساختمان سابق لانه جاسوسی آمریکا برگزار شد، با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در غرب و جنوب کشور در حال برگزاری است، گفت: حرکت اردوهای راهیان نور 13 مهر از مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد و تاکنون 120 هزار دانش‌آموز به مناطق عملیاتی غرب و جنوب اعزام شدند.

وی با بیان اینکه قصد داریم تا پایان سال یک میلیون دانش‌آموز، معلم و فرهنگی را به اردوهای راهیان نور اعزام کنیم، افزود: امسال دو زیارتگاه به صورت دانش‌آموزی اداره می‌شود.

سرهنگ ماهانی به طرح خادمین دانش‌آموز اشاره کرد و گفت: دو مجموع فتح‌المبین و شلمچه توسط دانش‌آموزان به دانش‌آموزان زائر راهیان نور خدمات ارائه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سفر راهیان نور داوطلبانه است، اظهار کرد: اردوهای راهیان نور خدمتی برای دانش‌آموزان در جهت آشنایی با ایثارگری‌های رزمندگان، جانبازان و شهداست و امیدواریم فرصتی فراهم شود تا تمام دانش‌آموزان بتوانند در طول سال تحصیلی از این مناطق بازدید کنند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی افزود: فعلاً دانش‌آموزان دوم دبیرستانی به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند زیرا درسی به نام آمادگی دفاعی دارند و معتقدیم که در کنار آموزش این درس، این اردوها می‌تواند به یادگیری دانش‌آموزان کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه استقبال دانش‌آموزان از راهیان نور زیاد است، افزود: این بحث کاملاً داوطلبانه و آزاد است و چیزی به عنوان نمره در آن نداریم؛ در حقیقت نمره هیچ تأثیری ندارد و تنها رضایت اولیای دانش‌آموزان برای اعزام به این اردو مؤثر است.

سرهنگ ماهانی به حمل و نقل دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور اشاره کرد و افزود: تا آنجا که امکان داشت پیش‌بینی کردیم که دانش‌آموزان با قطار جابه‌جا شوند و اجازه ندادیم از اتوبوس استفاده کنند اما در مناطقی که امکان استفاده از قطار نبود، بحث ایمنی اتوبوس‌ها به شدت و با دقت رعایت خواهد شد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها