وزیر اطلاعات:

نباید بگذاریم زمینه های ناامنی به وجود آید

وزیر اطلاعات مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان اطلاعات استان تهران گفت : نباید بگذاریم زمینه های نا امنی به وجود آید تا بعد با پدیده های ضدامنیتی و ناامنی مبارزه کنیم.
کد خبر: ۶۰۹۶۵۷
نباید بگذاریم زمینه های ناامنی به وجود آید

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی استانداری تهران ، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی در این مراسم با  اشاره به اهمیت مقوله امنیت در جامعه اظهارداشت : امنیت مسئله مهمی است اما همه ما باید تلاش کنیم اضافه بر تولید امنیت ، احساس امنیت را هم به مردم هدیه کنیم.

وی افزود : ‌باید علاوه بر وجود امنیت ، احساس امنیت هم در جامعه باشد تا همگان از برکات آن بهره مند شوند و  زمینه های شکوفایی در عرصه های مختلف اجتماعی فراهم شود.

وزیر اطلاعات گفت : ‌در تمام عرصه ها شکوفایی از ذهن نخبگان منشا می گیرد و این نوآوریهای ذهنی فقط در فضایی که در آن احساس امنیت شود بروز می کند .

علوی افزود: کسانی که دل به مهر نظام مقدس جمهوری اسلامی بسته اند و علاقمند به رشد این نظام هستند باید در جهتی حرکت کنند که همه ملت احساس امنیت کنند و البته در این زمینه پیشگیری مقدم بر درمان است .

وی تصریح کرد : نباید بگذاریم زمینه های نا امنی به وجود آید تا بعد با پدیده های ضدامنیتی و ناامنی مبارزه کنیم.

وزیر اطلاعات گفت : ‌عناصر معنوی امنیت از نظر قرآن، ایمان و فرهنگ است و وقتی آرامش در جامعه برقرار باشد و ریشه در فرهنگ جامعه داشته باشد زمینه های شکوفایی شکل می گیرد .

وی با بیان اینکه‌ برقراری امنیت باید در چارچوب باشد خاطرنشان کرد : خداوند از پایمال شدن حق خود اگر سهوی و غیرعمدی باشد گذشت می کند اما از پایمال شدن حق مردم حتی اگر سهوی هم باشد نمی گذرد .

علوی گفت :‌در بحث مسائل اطلاعاتی از یک طرف با حق الله و نظام مقدس جمهوری اسلامی و از  طرف دیگر با حق الناس مواجه هستیم و فقط در موقع اضطرار باید از احکام اولیه عبور کنیم و سراغ احکام ثانویه برویم و نباید با بی دقتی و  تراشیدن احکام ثانویه از احکام اولیه عبور کرد .

وزیر اطلاعات تصریح کرد : ‌نیروهای اطلاعاتی حق ندارند وابستگی سیاسی خود را در کار بیاورند و فقط باید تحت سیاست های مقام معظم رهبری عمل کنند و وقتی سیاست ایشان حمایت از دولت برای پیشبرد کارهاست ما حق نداریم به گونه ای دیگر عمل کنیم.

وی افزود :‌در تامین امنیت باید به کارهای اصلی بپردازیم و در جامعه باید برای تامین امنیت مسائل اصلی را مانند نیاز جامعه به آزادی و پویایی در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی در نظر گرفت .

علوی گفت : ‌وزارت اطلاعات باید بسترهای امنیت را تامین کند و زمینه های ضد امنیتی را کاهش دهد و باید به نوعی عمل شود تا در فکرها  ناامنی از بین برود و این کار سختی است اما ان شاء ا... انجام خواهیم داد و اینکه با امنیتی کردن فضا نا امنی را کاهش دهیم هنری محسوب نمی شود .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها