شش عضو یک باند کیف قاپی و پنج عضو یک باند زورگیری که در پی عملیات جداگانه‌ای از سوی کارآگاهان پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران دستگیر شده‌اند، تاکنون به 400 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.
کد خبر: ۶۰۹۴۱۷
اعتراف 11 تبهکار به 400 فقره دزدی

به گزارش جام‌جم، سرهنگ پاسدار حسین زارع، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری از متلاشی شدن دو باند کیف‌قاپی و زورگیری خبر داد و در این باره به خبرنگار ما گفت: چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی از سه‌مرد به اتهام سرقت پول و مدارکش شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد روز حادثه پس از نقد کردن یک چک میلیونی از بانک هنگام بازگشت به خانه‌اش در یکی از محله‌های جنوبی شهرری، راکبان یک موتورسیکلت با تهدید چاقو و قمه راهش را سد و وی را به مرگ تهدید کرده و پس از آن که کتکش زده‌اند، پول‌هایش را دزدیده و متواری شده‌اند.

وی افزود: با تشکیل پرونده، چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهمان انجام و جستجو برای دستگیری آنها آغاز شد و در ادامه افراد دیگری نیز با ارائه شکایت‌هایی در پلیس آگاهی، عنوان کردند پس از خروج از بانک یا هنگام عبور از خیابان راکبان موتورسیکلت راهشان را سد کرده و پس از کتک زدن و زخمی کردن تعدادی از آنها پول، طلا، مدارک، لپ‌تاپ و کارت اعتباری بانکی‌شان را دزدیده و متواری شده‌اند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: در حالی‌که جستجوی پلیس برای دستگیری این متهمان ـ که به نظر می‌رسید اعضای یک باند حرفه‌ای باشند ـ ادامه داشت، افراد دیگری نیز در پلیس آگاهی شکایت‌های جدیدی مطرح و عنوان کردند شیشه خودروهایشان که در محله‌های شهرری پارک بوده، شکسته و اموال درون آن از جمله پول، طلا، اسناد و مدارک و حتی ضبط و پنل خودرو سرقت شده است.

سرکرده باندیک مجرم سابقه‌دار بود

زارع خاطرنشان کرد: در ادامه اعضای تحقیق به‌سرپرستی سرگرد نثاری و ستوان باتمانی، با تحقیقات گسترده ردپای چند دزد حرفه‌ای را در این پرونده‌ها به دست آوردند و طی چندعملیات ضربتی چند روز پیش موفق به دستگیری پنج زورگیر حرفه‌ای و یک خریدار اموال مسروقه در این رابطه شدند.

در ادامه مشخص شد سرکرده این باندکه دستگیر شده، جوانی به نام مهدی بوده که به اتهام زورگیری، عربده کشی و سرپیچی از دستور ماموران واخلال در نظم عمومی تحت تعقیب چند مرکز پلیس و پلیس اطلاعات ـ امنیت بوده است.

وی تصریح کرد: متهمان به جرمشان اعتراف و عنوان کردند با شناسایی رهگذران یا کمین کردن در سر راه مشتریان بانک‌ها و مراکزخرید در محله‌های شهرری وتهران به آنها حمله‌ور شده و اموالشان را سرقت و افرادی را که مقاومت می‌کردند، با چاقو زخمی کرده و متواری می‌شدند و علاوه بر آن با شکستن شیشه خودروها اموال موجود در آن را هم دزدیده و به یک مالخر می‌فروختند.

متهمان برای رد مال به شاکیان قبلی، دزدی می‌کردند

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران افزود: در تحقیق از متهمان معلوم شد تعدادی از آنها در زندان با هم آشنا شده و نقشه سرقت‌ها را نیز همان جا طراحی کرده بودند و پس از آزادی دست به سرقت می‌زدند تا بتوانند اموال و پول‌هایی را که از مالباخته‌های قبلی دزدیده بودند، به آنها برگردانند و رضایت بگیرند.

زارع یادآور شد: متهمان همچنین با تعقیب برخی مالباخته‌ها و به دست آوردن نشانی منازلشان، آنها و خانواده‌هایشان را تهدید می‌کردند تا علیه آنها شکایتی مطرح نکنند و به همین دلیل برخی از مالباخته‌ها تا پیش از دستگیری متهمان، جرات شکایت از آنها را نداشتند.

متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند، تحقیقات برای دستگیری افراد مرتبط با این باند ادامه دارد.

دستگیری 6 کیف‌قاپ حرفه‌ای

سرهنگ زارع با اشاره به دستگیری یک باند شش نفره کیف‌قاپی نیز گفت: رسیدگی به این پرونده چندی پیش در پی شکایت‌های مردمی مبنی براین که راکبان موتورسیکلت هنگام خروج از بانک یا مراکز خرید کیفشان را دزدیده و متواری شده‌اند، آغاز شد.

وی افزود: در تحقیق از شاکیان زن و مرد معلوم شد، کیف‌قاپ‌های فراری، تعدادی از آنان را با قمه زخمی کرده‌اند.

با افزایش شکایت‌ها، جستجوی ماموران ادامه داشت تااین که ردپای چند کیف‌قاپ سابقه‌دار دراین رابطه به دست آمد و طی چند عملیات ضربتی، چند روز پیش شش متهم سابقه‌دار دستگیر شدند.

رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران یادآور شد: متهمان به کیف‌قاپی در سطح شهر تهران و شهرری اعتراف کردند و معلوم شد آنها اموال مسروقه را به همان مردی فروخته‌اند که زورگیر‌های بازداشت شده نیز اموال دزدی را به او فروخته بودند.

زارع خاطرنشان کرد: اعضای این دو باند به 400 فقره کیف‌قاپی و زورگیری از سال گذشته تاکنون، اعتراف کرده‌اند. برای متهمان از سوی حسینی، بازپرس شعبه دوم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهرری قرار قانونی صادر شد و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد. افرادی که در دام اعضای این دوباند زورگیری و کیف‌قاپی گرفتار شده‌اند، می‌توانند با حضور در دادسرا یا پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران در شهرری از آنها شکایت کنند.

تائید روانی بودن متهم از سوی پزشکی قانونی

همچنین رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران درباره پرونده مردی که شایعه شده 15 کودک و نوجوان آبادانی را کشته و خورده است، گفت: این متهم که حسین نام دارد، روز بیست‌و‌سوم مهر امسال هنگامی که قصد ربودن پسر سه سال و نیمه‌ای را در یکی از محله‌های جنوبی شهرری را داشته، با هوشیاری پدر کودک که صدای گریه فرزندش را شنیده، ناکام مانده و پس از دستگیری به پلیس آگاهی منتقل شده است .

زارع افزود: این متهم در تحقیقات گفته کارتن خواب است و روز حادثه با دیدن پسر بچه مقابل مغازه‌ای، نزدش رفته تا او را ببوسد و قصد ربودن وی را نداشته است و پس از آن اظهارات ضد و نقیضی را بیان کرده و درباره قتل 15کودک و نوجوان آبادانی و خوردن آنها حرفی نزده و این موضوع یک شایعه است.

وی یادآور شد: در ادامه این متهم با دستور قضایی برای مشخص شدن سلامت روانی‌اش به پزشکی قانونی منتقل و مشخص شد وی به اختلال روانی شدید مبتلاست و حتما باید در یک مرکز روان درمانی بستری شود. به این ترتیب قرار است بزودی این متهم در یکی ازمراکز روان درمانی بستری شود.

معصومه ملکی - گروه حوادث

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها