آنچلوتی، مارتینو، بیل و نیمار برای اولین‌بار، این بازی بزرگ را تجربه می‌کنند

ال کلاسیکو با طعمی متفاوت

امشب چشم‌ها خیره به ال‌کلاسیکوی فوتبال اسپانیاست؛ دیداری که از ساعت 19 و 30 دقیقه به وقت تهران، به میزبانی ورزشگاه نیوکمپ و در چارچوب هفته دهم لالیگا برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۰۹۳۷۵

ال‌کلاسیکوی امسال بیش از هر چیزی تحت‌تاثیر نیمار و گرث‌بیل قرار گرفته است که به ترتیب از سانتوس و تاتنهام به دو غول بزرگ اسپانیا پیوسته‌اند.

رئالی‌ها در فصل نقل و انتقالات تابستانی با انتقال پرسروصدای 86 میلیون پوندی، ملی‌پوش ولزی تاتنهام را به خدمت گرفتند، اما این بازیکن تا امروز چهره چندان درخشانی از خود به نمایش نگذاشته است. از سویی نیمار هم با 49 میلیون پوند از سانتوس به بارسا پیوسته و البته بازی‌های چشمگیرتری نسبت به همتای خود انجام داده است. البته در کنار این دو ستاره، دو فوق ستاره هم هستند که همچون ال‌کلاسیکوهای قبلی در کانون توجه قرار دارند؛ لیونل مسی و کریستیانو رونالدو.

مسی اگر امشب دو بار دروازه رئال‌مادرید را باز کند با 20 گل‌زده لقب بهترین گلزن ال‌کلاسیکو را از آلفردو دی‌استفانو خواهد گرفت. در مقابل رونالدو هم که در شش بازی گذشته خود در نیوکمپ هشت گل زده تاکنون 12 بار در ال‌کلاسیکوها گلزنی کرده و امیدوار است این آمار را امشب افزایش دهد.

گلزنی رونالدو برای رئالی‌ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است، چون در تمام 90 دیداری که این مهاجم پرتغالی برای رئال گل زده، این تیم نباخته و آمار خیره‌کننده 84 پیروزی و شش تساوی را در کارنامه دارد.

مارتینو بدون نگرانی

در دیدار امشب خراردو مارتینو(سرمربی آرژانتینی بارسا) و کارلو آنچلوتی (سرمربی ایتالیایی رئال) هم برای نخستین بار این بازی را تجربه می‌کنند که این می‌تواند بر جذابیت‌های ال‌کلاسیکوی شماره 167 بیفزاید.

خراردو مارتینو، سرمربی تیم بارسلونا در آستانه نبرد حساس ال‌کلاسیکو گفت: بارسلونا و رئال‌مادرید در بهترین شرایط ممکن خود به یکدیگر می‌رسند. شرایط دو تیم در هفته‌های اخیر به شکلی پیش رفت که روزبه‌روز به بهترین کیفیت نزدیک‌ شدند. بنابراین باید نبرد سختی را ببینیم. البته بارسا مثل همیشه آماده فتح یک ال‌کلاسیکوی دیگر است و ترسی بابت این نبرد ندارد.مارتینو افزود: نگرانی‌ها را باید کنار بگذارم و از تمام توانم برای تمرکز روی ال‌کلاسیکو استفاده ‌کنم. این نخستین ال‌کلاسیکوی من است، بنابراین طبیعی است دلم بخواهد بهترین نتیجه را از این دیدار کسب کنم.

انگیزه‌های کارلو

کارلو آنچلوتی، سرمربی ایتالیایی تیم رئال مادرید نیز گفت: رئال فقط از نبرد ال کلاسیکو پیروزی می‌خواهد و چیز دیگری به غیر از آن برای ما دلپذیر نیست.

وی افزود: ما در برابر بارسا بسیار آماده خواهیم بود. بازیکنان نیز انگیزه بالایی برای پیروزی دارند، اما هرگز نباید تیم بزرگی چون بارسلونا دست کم گرفته شود. مطمئنا هر دو تیم پیروزی می‌خواهند و حساسیت‌های موجود این خواسته را تشدید می‌کند.

سرمربی رئال مادرید با اشاره به این‌که گرث بیل مصدومیت خود را پشت سر گذاشته است گفت: بیل به ال‌کلاسیکو می‌رسد یا خیر را هنوز دقیقا نمی‌دانم. او اکنون خوب است و بخوبی می‌تواند بازی کند، اما ریسک کردن را کار درستی نمی‌دانم. به نظر من او هنوز هم باید کمی صبر کنم هر چند در نزد خود این احتمال را می‌دهم که بیل بتواند در برابر بارسلونا بازی کند.

تردید درباره بیل

البته خود گرث بیل، ستاره 86 میلیون پوندی رئال‌مادرید هم نسبت به این موضوع که در ال کلاسیکو بازی می‌کند یا خیر اطمینان کامل ندارد. این بازیکن ولزی که به عنوان گران‌ترین بازیکن تاریخ به رئال مادرید آمد تا این هفته از لالیگا فقط 170 دقیقه برای رئالی‌ها بازی کرده است.او که در هفته گذشته لیگ قهرمانان اروپا حضوری 27 دقیقه‌ای مقابل یوونتوس داشت به اسکای اسپورت گفت: این‌که من مطمئن نیستم. در برابر بارسلونا بازی می‌کنم یا خیر به این برمی‌گردد که مربیان هنوز درباره من شک و تردید دارند، اما من خودم احساس می‌کنم خوب و آماده هستم با وجود این فکر می‌کنم آغاز ال‌کلاسیکو را باید از روی نیمکت تماشا کنم.

بازگشت پویول

کارلوس پویول، کاپیتان تیم بارسلونا هم پس از هفت ماه مصدومیت در حالی امشب به ترکیب تیمش برمی‌گردد که باید مقابل رئال بازی کند.پویول در این رابطه گفت: هیچ بازگشتی بهتر از این نمی‌تواند باشد، حالا کاملا آماده بوده و می‌خواهم یک ال‌کلاسیکوی دیگر را هم با پیروزی پشت سر بگذارم.

وی افزود: هنوز به طور قطع نمی‌دانم در این مسابقه هستم یا خیر، ولی آرزویم این است که فرصت بازی کردن داشته باشم. بازگشت پس از این همه مدت برای هر بازیکنی اضطراب‌آور است. در این مدت سختی‌های زیادی را تحمل کردم، اما فکر می‌کنم پیروزی مقابل رئال بهترین شروع برای فراموش کردن آن سختی‌ها می‌تواند باشد.

تیم‌های بارسلونا و رئال مادرید تا پیش از این 166 بار در رقابت‌های لالیگا با یکدیگر بازی کرده‌اند که 70 بار رئال‌مادرید برنده شده و 64 بار هم بارسلونا پیروز از میدان بیرون آمده است.

برنامه امشب فوتبال اروپا

لیگ برتر ـ هفته نهمکریستال پالاس ـ آرسنال (15 و 30 دقیقه)، آستون ویلا ـ اورتون، لیورپول ـ وست بروم ویچ، منچستریونایتد ـ استوک‌سیتی، نوریچ ـ کاردیف‌سیتی (17 و 30 دقیقه)، ساوتهمپتون ـ فولام (20)‌

سری Aـ هفته نهمسامپدوریا ـ آتالانتا (19 و 30 دقیقه)، اینتر ـ ورونا (22 و 15 دقیقه)‌

لالیگا ـ هفته دهممالاگا ـ سلتا ویگو (17 و 30 دقیقه)، بارسلونا ـ رئال مادرید (19 و 30 دقیقه)، الچه ـ گرانــادا (21 و 30 دقیقه)، لوانته ـ اسپانیول (23 و 30 دقیقه)‌

بوندس لیگا ـ هفته دهمبایرلورکوزن ـ آگزبورگ، بایرن مونیخ ـ هرتابرلین، هانوفر ـ هوفنهایم، ماینتس ـ برانشوایگ، شالکه ـ بروسیا دورتموند (17)، ولفسبورگ ـ وردربرمن (20)‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها