رئیس سابق شورای ملی انتقالی لیبی ضمن تایید خبر تزریق ویروس ایدز به کودکان لیبیایی در دوره قذافی اعلام کرد که معمر قذافی به مخالفان خود پیشنهاد داده بود غرب اجدابیه را به آن‌ها دهد، اما مخالفان این پیشنهاد را نپذیرفتند.
کد خبر: ۶۰۸۴۸۲
افشای آخرین پیشنهاد قذافی به انقلابیون لیبی

 مصطفی عبدالجلیل، در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط فاش کرد، معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی به ما و مخالفانش پیشنهاد داده بود که مساحت 40 کیلومتری غرب اجدابیه را جدا کرده و به آن‌ها دهد، اما ما به وی گفتیم که این اقدام غیر ممکن است.

وی سخنرانی سیف الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی پس از انقلاب لیبی را غالفگیر کننده و ناامید کننده توصیف کرده و گفت: من امیدوار بودم که سخنرانی سیف الاسلام دارای توازن باشد.

عبدالجلیل ادامه داد: محمد عبدالمطلب الهونی، مشاور ویژه سیف الاسلام این سخنرانی را برایش آماده کرده بود و اگر وی این سخنرانی را در مقابل مردم ایراد می‌کرد، می‌توانست جانشین پدرش شود وشرایط را به صورت دوستانه حل و فصل کند و قانون اساسی را براساس انتظارات مردم تدوین کند.

وی عنوان داشت: با وجود این که در دوره قذافی چند پست وزارتی را برعهده داشتم، اما هرگز جزو حامیان قذافی نبودم.

عبدالجلیل با بیان این که خانواده‌اش روابط مستحکمی با نظام پادشاهی سابق در لیبی داشتند، افزود: کودتای قذافی برای من و خانواده‌ام اقدامی مسرت بخش نبود و برای ما تبدیل به یک کابوس شد و ما از آغاز بر این باور بودیم که روی کار آمدن نظام قذافی به نفع لیبیایی‌ها نیست.

وی در خصوص خبر اقدام پرستاران بلغاری و یک پزشک فلسطینی در تزریق ویروس ایدز به کودکان لیبیایی گفت: بله این خبر صحت دارد و نظام قذافی آن را درست اعلام کرده بود.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها