روی میز اتاق بسیاری از خانمها انواع و اقسام کرمها، لوسیون ها و مواد مصنوعی یافت می شود که برای سلامت و شادابی پوست از آنها استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۰۶۶۶
یک سری از این ترکیبات بنا به دستور پزشک تجویز شده است ، اما بسیاری از آنها خودسرانه و یا به توصیه دیگران خریداری گردیده اند. اما چرا از طبیعت و مواد طبیعی برای این منظور استفاده نکنیم. مواد طبیعی که آسان به دست آمده و بسیار ارزان قیمت هستند.
اگر می خواهید از پوست خود به طور طبیعی مراقبت کنید بهتر است با بوتوکس و کرمهای مختلف و... خداحافظی کنید و از مواد طبیعی استفاده کرده و به جای انواع کرمهای صورت ، انواع میوه ها را روی میز خود بگذارید!
اکثر افراد بخصوص خانمها دائم دنبال اکسیر جوانی می گردند ، در حالی که این اکسیر در آشپزخانه آنهاست نه در مطب پزشک متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی!
دکتر نیکلاس پریکان متخصص پوست و مو در کلینیک مایو معتقد است از طریق سه راهکار رژیم غذایی ، مکمل ها و کرمها می توان فرایند پیر شدن پوست را تحت کنترل درآورد.
با انجام این راهکارها ما نیازی به جراحی پلاستیک و کشش صورت پیدا نمی کنیم و یا حداقل این اقدامات را برای مدت 20 سال به تاخیر می اندازیم.
در اینجا ما مرحله به مرحله به شما یاد می دهیم با استفاده از مواد موجود در آشپزخانه منزلتان ، به طور طبیعی از پوست خود مراقبت کنید.
این مراقبت ها را دکتر نیکلاس پریکان استاد دانشگاه میشیگان امریکا و دکتر دبورا چیس متخصص زیبایی و پوست پیشنهاد کرده اند و به عبارتی زیبایی طبیعی را به منزل شما آورده اند. این مراقبت ها 4 مرحله دارد:
1- رژیم غذایی طبیعی مناسب برای پوست
2- کرمهای طبیعی
3- ماسکهای طبیعی
4- ویتامین ها و مکمل های مناسب برای پوست. رژیم غذایی طبیعی و مناسب برای حفظ سلامت و زیبایی پوست مدتهاست متخصصان به این نتیجه رسیده اند که تاثیر اسیدهای چرب امگا
5-بر روی پوست حتی از کشش یا به اصطلاح Facelift پوست موثرتر است.
به همین منظور برای ناهار و شام ، علاوه بر غذای مصرفی ، دستور غذایی زیر را نیز آماده کرده و میل کنید:
1- سبزیجات برگ سبز مثل کاهو، اسفناج و... را تهیه کرده و سالادی درست کنید و البته سس این سالاد فقط باید روغن زیتون یا آب لیمو باشد.
2- حدود 95 گرم ماهی بخصوص ماهی سالمون یا تون یا خال مخالی و یا هر ماهی دیگر را خرد کرده و در این سالاد بریزید و باهم مخلوط کنید.
3- به عنوان دسر از توت فرنگی ، تمشک ، توت سیاه ، گیلاس یا آلبالو استفاده کنید. ماهی ها حاوی اسیدهای چرب امگا- 3 هستند که این ماده یک جزئ مهم مراقبت از پوست محسوب می شود. کمبود اسیدهای چرب امگا- 3 باعث بروز بیماری های مختلف و پیری زودرس پوست می شود. زغال اخته ، توت فرنگی ، تمشک ، توت سیاه ، انگور سیاه و... همگی حاوی آنتی اکسیدان هستند که مانع پیری زودرس سلول ها می شوند. بهتر است برای صبحانه مواد حاوی کربوهیدرات و شکر کمتر مصرف کنید (مثل کیک ، شیرینی و نان فراوان و...).

  • کشش پوست را می توان با یک بطری محلول طبیعی انجام داد. منظورمان این نیست که بروید کرمها و لوسیون های گرانقیمت تهیه کنید. با استفاده از کرم های طبیعی می توانید پوستی با طراوت داشته باشید

  • ضمنا در روز حداقل 8-10 لیوان آب بنوشید تا رطوبت پوستتان تامین شود. با گذشت 3 روز از رعایت این رژیم غذایی ، پوست شما چنان تغییر می کند که دیگران هم متوجه می شوند. درست مثل این که یک لامپ در زیر پوست شما روشن کرده اند. سوراخ های پوست شما محکمتر شده و لکهای پوستتان برطرف می شود.
    معمولا مواد غذایی نامناسب مثل شیرینی جات و شکر فراوان باعث التهاب پوست می شوند. برنج سفید ، نان سفید و ماکارونی و لازانیا باعث می شوند در بدن گلوکز تشکیل شده که به کلاژن پوست می چسبد و آن را سفت می کند ، طوری که پوست شما پیرتر به نظر می رسد. کلاژن همان پروتئین طبیعی پوست است که بافت همبند را تشکیل می دهد.


    کشش پوست طبیعی با کرمهای طبیعی



    شاید باورتان نشود که کشش پوست را می توان با یک بطری محلول طبیعی انجام داد.
    منظورمان این نیست که بروید کرمها و لوسیون های گرانقیمت تهیه کنید. با کرمی طبیعی به شما یاد می دهیم که تون عضلانی پوست شما را افزایش داده و نمی گذارد پوستتان افتادگی پیدا کند و در عرض 30 دقیقه صورتتان کشیده می شود. این کرم طبیعی را دوبار در روز روی پوستتان بمالید ، یکبار صبح و یکبار شبها قبل از خواب.
    هرچه این کرم بیشتر روی پوستتان بماند ، اثرات آن بیشتر نمایان می شود. این کرم یک ضدالتهاب طبیعی محسوب شده و از پوست در مقابل تحریک محافظت می کند در نتیجه امکان بروز چین و چروک کمتر می شود. این کرم یا محلول طبیعی حاوی اسید آلفالیپوئیک نیز هست که به سلامت پوست ، محکم کردن سوراخ ها و منافذ آن و کاهش چین و چروک کمک می کند. ماده دیگری که در این کرم موجود است ویتامین C است که در کاهش چین و چروک پوست ، معجزه می کند. اما دستور ساخت این محلول یا به عبارتی کرم طبیعی:
    1- یک قاشق چایخوری رزماری خشک شده
    2- یک قاشق چایخوری آویشن خشک شده
    3- یک عدد برگ بو
    4- یک قاشق چایخوری گل خطمی خشک شده
    5- یک فنجان کوچک آب انگور قرمز.
    مواد را در آب انگور برای مدت 10 دقیقه جوشانده و بگذارید خنک شود. مواد را از صافی رد کنید و مایع صاف شده را در یک ظرف شیشه ای تمیز و دردار نگه دارید. می توانید محلول را برای مدت یک هفته در یخچال نگه دارید. این محلول را با استفاده از پنبه هر روز صبح ها و شب قبل از خواب بر روی پوست بمالید. این کرم یا لوسیون باعث تازگی و طراوت پوستتان شده و به دلیل وجود روغن های آلفاهیدروکسی ، رشد سلولهای پوست تقویت می شود. این محلول را در همه انواع پوست ها می توان استفاده کرد ولی در قسمتی از پوست که خشکی زده یا تحریک شده است نباید از آن استفاده کنید.


    ماسک طبیعی در آشپزخانه



    اگر خودتان در منزل ماسک صورت تهیه کنید اولا تمام اجزای آن طبیعی است ثانیا کلی در هزینه صرفه جویی کرده اید. زیرا تمام مواد مورد استفاده در این ماسک در آشپزخانه منازل وجود دارد.
    در پوست های خشک ، لایه برداری سلول های مرده پوست بسیار حائزاهمیت است و باعث تحریک رشد سلولهای سالم می شود. ماسک صورت برای پوست خشک به این ترتیب تهیه می شود:
    1- یک قاشق غذاخوری دوغ
    2- یک عدد زرده تخم مرغ
    3- یک قاشق چایخوری عسل بدون موم
    این مواد را در ظرفی به هم بزنید اما از همزدن استفاده نکنید. با پنبه از این ماسک ، روی صورت خود بمالید و برای 15 تا 30 دقیقه صبر کنید تا سفت شود. سپس با آب سرد بشویید. نتیجه را فورا مشاهده خواهید کرد. این ماسک باعث لایه برداری پوست مرده می شود و ظاهر چروک خورده پوست از بین می رود.
    برای پوست های ترکیبی (کمی چرب ، کمی خشک ) می توانید ماسکی دیگر تهیه کنید:
    1- یک فنجان انگور بی دانه له شده
    2- یک قاشق غذاخوری سبوس گندم پودر شده یا آرد سیاه (نه آرد سفید کیک پزی)
    3- یک قاشق چایخوری آب لیمو
    این مواد را با هم مخلوط کنید و از یک قلم موی تمیز استفاده کرده آنها را به صورت مالیده ، 20 دقیقه صبر کنید سپس صورت را ابتدا با آب ولرم و سپس با آب سرد شستشو دهید. در این حالت ظاهر صورت شما شفاف تر شده و کاملا با طراوت می شود.


    بهترین مکمل ها برای پوست مکمل های طبیعی هستند



    بعضی ها هر روز یک قرص مولتی ویتامین مصرف می کنند که حاوی ویتامین C و E است و به این ترتیب می خواهند سلامت پوست خود را حفظ کنند. این کار ایرادی ندارد بخصوص اگر طبق دستور پزشک مصرف شود. این ویتامین ها جزو آنتی اکسیدان های قوی هستند و نمی گذارند رادیکال های آزاد باعث آسیب و صدمه به پوست شوند. اما در یک تغذیه سالم و برنامه ریزی شده شما می توانید با مصرف روزانه 5 وعده میوه و سبزی شامل مرکبات (پرتقال ، نارنگی ، لیمو، گریپ فروت)، کیوی ، گوجه فرنگی ، انواع سبزیجات خام و پخته شامل اسفناج ، گل کلم ، کلم قمری ، کاهو، سبزی خوردن و... این ویتامین ها را به حد کافی دریافت کنید. ضمنا آجیل در مقادیر کم و متعادل بسیار مفید است زیرا حاوی آنتی اکسیدان بوده و در دفع رادیکال های آزاد کمک می کند.
    متخصصان مصرف 50 تا 100 میلی گرم آلفالیپوئیک اسید روزانه را برای مراقبت از پوست توصیه می کنند و معتقدند بهترین راه برای کاهش خطر بیماری ها و کند کردن فرآیند پیری مصرف مواد مغذی است که فعالیت ضدالتهابی قوی دارند. آلفالیپوئیک اسید 400 بار از ترکیب ویتامین C و E قوی تر است.
    در حالی که پوست ما همواره توسط پرتوهای خورشید ، تغییرات آب و هوا، آلودگی هوا و سایر عوامل دچار التهاب می شود. مصرف این ماده باعث کاهش التهاب پوست می شود. اما باز هم متذکر می شویم که مصرف هر دارو یا مکمل باید با نظر پزشک صورت گیرد و بهتر است با مصرف تمام گروه های مواد غذایی اعم از لبنیات ، نان و غلات ، گوشت و مواد پروتئینی میوه جات و سبزیجات و بخصوص مصرف مقادیر کافی میوه و سبزی مواد مغذی را به بدن خود برسانیم. این مواد نه تنها سلامت پوست ، بلکه تمام اعضای بدن را فراهم می کند.



    دکتر محمدعلی تقی پور
    newsQrCode
    ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

    نیازمندی ها