طراحی خطرناک آمریکا در مذاکرات ژنو

آیا پروژه محروم سازی ایران از غنی سازی کلید می خورد؟

فوربس بر ادعای اتمی ضدایرانی خط بطلان کشید

پایگاه اطلاع رسانی نشریه آمریکایی فوربس نوشت: در ایران امکان تولید سلاح هسته ای از نظر مواد انشقاق پذیر، نظامی سازی آنها و همچنین سامانه های مورد نیاز وجود ندارد.
کد خبر: ۶۰۶۵۳۴
فوربس بر ادعای اتمی ضدایرانی خط بطلان کشید

به نوشته جیمز کانکا، خبرنگار این نشریه، گفت وگوی تلفنی باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا با حسن روحانی همتای ایرانی اش قطعا باعث هیجانات زیادی در زمان برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شد.

وی افزود : این گفت و گو همزمان به تبلیغات و گزارش های مختلف رسانه ها در این زمینه منجر شد که داشتن سلاح هسته ای یا ساختن سریع آن توسط ایران بلوف خطرناک و جدی است.

فوربس نوشته است: این در واقع بلوف خطرناکی است، اما هدف مشخصی از آن وجود دارد. کشورهایی که بمب دارند هرگز به آنها حمله نمی شود، اما ایران بمب هسته ای ندارد و احتمال هم ندارد که به بمب دست یابد و تنها عامل هسته ای که ایرانیان تاکنون روی آن کار کرده و فعال شده اند، برنامه انرژی هسته ای است.

پایگاه آمریکایی ادامه داده است: همه کشورهایی که سلاح هسته ای می سازند می خواهند از این سلاح مطمئن باشند و به همین دلیل بارها مورد آزمایش قرار می گیرد. اما ایران حتی اکنون اورانیوم ۲۳۵ را به اندازه ۲۰ درصد غنی سازی نکرده است.

کانکا  با شرح فنی جدا بودن برنامه هسته ای ایران از فعالیت های نظامی، گزارش خود را اینگونه پایان داده است: با توجه به این مسائل، تبلیغات در مورد حمله به ایران واقعا احمقانه است، نتیجه مفیدی در بر ندارد و هزینه و فایده آن برای آمریکا واقعا منفی است. از همه گذشته تمایل روحانی برای مذاکرات واقعا خوب است و باید همه طرف ها و حتی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل را ترغیب کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها