بهترین جا برای دوری از پرتغال، ایران است

کرش: ایران توانایی موفقیت در برزیل را دارد

اگر کرش لیگ را نمی دید خانزاده را دعوت نمی کرد

ابراهیمی : چشمم به تیم ملی است

واقعا حیف شد جباری از تیم‌مان رفت. او مهره‌ای غیر قابل انکار است که ‌خوشبختانه در تیم‌مان یکی مانند او را داریم .
کد خبر: ۶۰۶۳۹۰
ابراهیمی : چشمم به تیم ملی است

با دعوت شدن به اردوی تیم ملی برای بازی با تایلند در چارچوب مسابقه‌های جام ملت‌های آسیا ثابت کرد از مهره‌های قابل اطمینان کارلوس کرش برای سفر به برزیل است. گرچه هنوز خیلی‌ها بر این باورند که فهرست تیم ملی تا آن زمان دستخوش تغییرات خواهد شد و برخی هم معتقدند از حالا مسافران برزیل تعیین شده‌اند!امید ابراهیمی، هافبک جوان و پرانرژی سپاهان، اما با هیچ‌یک از این نظرات موافق نیست و شناختی متفاوت از کارلوس کرش دارد که در صحبت‌هایش به آن اشاره کرد و از شباهت‌های کار مربیان خارجی حرف زد.

از جایگاه دومی تیم‌تان در لیگ برتر راضی هستی؟

برای سپاهان و شرایطی که پشت‌سر گذاشته، خوب است. ما ابتدای فصل جواهیرسوکای را از دست دادیم و بعد هم مشخص شد مجتبی جباری برای بازی در تیم‌مان شرایط روحی لازم را ندارد. با توجه به حضور نفرات جدیدی که این فصل به تیم اضافه شده بودند باز هم توانستیم خوب نتیجه بگیریم و کارمان تا اینجا خوب بوده است.

نگران فولاد نیستید که این فصل قهرمان شود؟

از جذابیت‌های لیگ برتر، طولانی و دوره‌ای بودن آن است که باعث می‌شود تیم‌ها در برهه‌ای بالا و پایین بروند و از هم سبقت بگیرند. تیم آقای فرکی نه‌تنها این فصل، بلکه فصل پیش هم خوب و مقتدرانه در لیگ ظاهر شد، اما این ملاک کاملی برای قهرمانی تیم‌ها نیست. سپاهان در لیگ، تیمی باتجربه و عنوان‌دار است و با تکیه بر داشته‌هایش و سرمربی کاربلدی که دارد به این سادگی‌ها میدان را خالی نمی‌کند.

با جدایی جباری موافق بودی؟

این مسأله یک تصمیم کاملا شخصی بود و به من ارتباطی نداشت.

یعنی فکر نمی‌کنی در سپاهان می‌توانست به شما کمک کند؟

واقعا حیف شد جباری از تیم‌مان رفت. او مهره‌ای غیر قابل انکار است که ‌خوشبختانه در تیم‌مان یکی مانند او را داریم و نویدکیا هم از بازیسازان بی‌رقیب ایران محسوب می‌شود که اگر او و جباری کنار هم بازی می‌کردند فکر می‌کنم گلزنی برای مهاجمان سپاهان مثل آب خوردن می‌شد. به هر حال مجتبی نتوانست با یکسری مسائل مانند دوری از تهران کنار بیاید و به لحاظ روحی به مشکل خورد و ما چون جای او نبودیم نمی‌توانیم در مورد او و تصمیمش اظهارنظر کنیم.

اول فصل قرار بود به استقلال بروی، ولی تصمیمت عوض شد.

بله! در آن روزها که ‌ قراردادم با سپاهان تمام شده بود پیشنهادهای زیادی از تیم‌های مختلف با ارقام متفاوت به دستم می‌رسید که یکی از آنها هم پیشنهاد استقلال تهران و آقای امیر قلعه‌نویی بود که از ایشان هم متشکرم. در‌این‌باره با چند‌ نفر از دوستانم که در چنین مواردی به من مشورت می‌دهند صحبت کردم و متوجه شدم در سالی که منتهی به جام‌جهانی است نباید ریسک کنم و تیمم را تغییر دهم، چون آن افراد شرایطی مشابه با آنچه برای جباری اتفاق افتاد را برای من تصویر کردند و من هم که خیلی اهل ریسک‌کردن نبودم نخواستم با این سن و سال، کارم را با شک و تردید ادامه دهم. این شد که با احترام به همه تیم‌هایی که مرا دعوت به همکاری کرده بودند به اصفهان برگشتم و قراردادم را تمدید کردم.

پشیمان که نیستی؟

خیر. الان چند سالی است اینجا هستم و همان‌طور که همه می‌دانند این باشگاه جزو بهترین باشگاه‌های ایران است. حتما شنیده‌اید که آقای قلعه‌نویی بارها این باشگاه را نمونه خوبی برای دیگر باشگاه‌های ایران به عنوان الگو مثال می‌زند.

پس در سپاهان ماندی تا روی همان مسیر پیشرفت قرار بگیری؟

بله و فکر می‌کنم تا حدی هم در کارم موفق بوده‌ام.

هدفت بازی در جام‌جهانی و لژیونر شدن نیست؟

البته که همین دو مورد است. البته در تیم ملی و در پست من بازیکنان بزرگی توپ می‌زنند، اما من ناامید نیستم و اسمم هم امید است و با قدرت برای رسیدن به ترکیب اصلی، تمریناتم را ادامه خواهم داد. فقط امیدوارم بدشانسی نیاورم و با آسیب‌دیدگی مواجه نشوم که آن وقت حسابی از برنامه‌هایم عقب می‌افتم.

کجا لژیونر شدن برایت مهم است؟

‌ خیلی دوست دارم در اروپا و در لیگ‌هایی مانند آلمان بازی کنم؛ چون از یکی دو فصل پیش هم از لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس برای بازی دعوتنامه داشتم که ترجیح دادم نروم.

این روزها تیم‌های چینی هم خوب هزینه می‌کنند. دوست نداری در آسیا توپ بزنی؟

هنوز‌ روی این بحث‌ها تمرکز نکرده‌ام و هر زمان وقتش شد در این ارتباط با مشاورانی که همیشه مرا در این قبیل موارد کمک می‌کنند، مشورت خواهم کرد. الان تمرکزم روی سپاهان و تیم ملی است تا برای این دو تیم مفید باشم.

سپاهان بیشتر نگران کدام رقیب لیگ برتری است تا برای قهرمانی با آن دست و پنجه نرم کند؟

ما برای همه رقبا احترام قائل هستیم و کرانچار از ما خواسته هیچ تیمی را خیلی دست بالا یا برعکس، خیلی دست پایین نگیریم و از این رو فقط می‌توانم بگویم این فصل تیم‌های تراکتورسازی، فولاد، پرسپولیس و استقلال از رقبای اصلی برای جنگ در صدر جدول با ما محسوب می‌شوند و قطعا ما کار سختی پیش رو داریم.

این‌که کرش بدون نگاه به لیگ، بازیکنان را به اردوی تیم ملی دعوت می‌کند، قبول داری؟

به هیچ عنوان قبول ندارم. او اگر لیگ را نمی‌دید خانزاده را دعوت نمی‌کرد.

پس چرا بازیکنانی که مدت‌هاست بازی نمی‌کنند دعوت می‌شوند و بازیکنان خوبی مثل پیام صادقیان دعوت نمی‌شوند؟

من ابراهیمی هستم نه کرش (می‌خندد) این را از سرمربی تیم ملی بپرسید. فقط می‌دانم او حتما خودش و دستیارانش لیگ را می‌بینند، اما خب او با یک تعداد از بازیکنان بیشتر کار کرده و احساس می‌کنم چون می‌داند آنها راحت‌تر می‌فهمند که او چه روشی را دنبال می‌کند، دوست دارد نفراتی را به اردوی تیم ملی اضافه کند که در پست‌شان نیاز به تقویت می‌بیند. مربیان خارجی بیش از هر چیز موفقیت تیم تحت امرشان برایشان اهمیت دارد و برای خوشحالی من و دیگران بازیکنی دعوت نمی‌کنند. کرانچار هم همین‌طور است و من در این سال‌ها که با او کار می‌کنم متوجه شده‌ام مربیان خارجی بیش از هر مسأله‌ای به نتیجه‌گیری تیم‌شان اهمیت می‌دهند. کرش هم که تا اینجا خوب کار کرده و به نظرم زمانی باید به کارهایش انتقاد کرد که نتایج مورد نظر مردم حاصل نشود.

محمد رضا مدنی‌ /‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها