مجید خزایی از نوشهر: 1ـ چرا ساعت و تاریخ پی‌سی من وقتی خاموش و روشنش می‌کنم تغییر می‌کند؟ 2ـ آیا می‌شود بدون این‌که فلش یا سی‌دی را باز کنیم، فایل‌های داخلش را کپی کرد؟
کد خبر: ۶۰۶۱۲۹

3ـ با کلیک راست روی درایوم برنامه بیت لاکر را زدم و پسورد گذاشتم. حالا چطور پسورد را بردارم؟

در مورد سؤال اول احتمال زیاد مشکل از باتری بایوس شما است، راه‌حل‌هایی که پیشنهاد می‌شود انجام دهید یکی این که روی ساعت راست کلیک کنید و سپس به بخش

Adjust date‌/‌time → Internet Time → Change settings

بروید و تاریخ و ساعت سیستم را خود تغییر دهید به صورت دستی. راه دیگر این است که ممکن است سرویس Time ویندوز مشکل دارد آن را دوباره راه‌اندازی کنید، برای اینکار Cmd را در با Run as administrator اجرا کنید سپس دستورات زیر را به ترتیب در آن تایپ و اجرا کنید.

net stop w32time

w32tm ‌/‌unregister

w32tm ‌/‌register

net start w32time

w32tm ‌/‌resync

در مورد سؤال دوم، بله شما می‌توانید فایل‌ها را از خط فرمان هم کپی کنید، یا از برنامه‌های مشابهی که جایگزین Windows Explorer است استفاده کنید.

برای کپی از خط فرمان به لینک زیر مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌technet.microsoft.com‌/‌en‌ـ‌us‌/‌ library‌/‌cc771254.aspx

لینک زیر برای پیدا‌کردن یک برنامه جایگزین Windows Explorer مفید است.

http:‌/‌‌/‌www.makeuseof.com‌/‌tag‌/‌fun‌ـ‌and‌ـ‌useful‌ـ‌alternatives‌ـ‌for‌ـ‌windows‌ـ‌explorer‌/‌

اما یادمان نرود این دو راه در سطوح پایین درخواست برای یک مسیر در دیسک سخت صادر می‌کنند، اما این‌که ویندوز اکسپلورر فایل‌ها را باز کند قدری متفاوت است، این برنامه که از پروسس‌های اصلی رابط کاربری ویندوز است به یکسری فایل‌ها مانند Autorun‌ها یا فایل‌های inf که برای یک دایرکتوری تعریف می‌شود حساس است و آنها را نیز پردازش می‌کند.

و جواب سؤال سوم: خیر، راهی نیست. بیت لاکر تقریبا غیرقابل برگشت است.

 

شایان از بروجرد:‌ لطفا چند آپلود سنتر پرسرعت و امن (ایرانی و خارجی) جهت آپلود فایل به صورت رایگان ‌ـ‌ البته در صورت وجود ‌ـ‌ با پشتیبانی از اکثر فرمت‌ها اعم از Css,zip,rar و دیگر فرمت‌های رایج معرفی کنید.

در سرویس‌های ایرانی persiangig.com است که با ارائه یک گیگابایت حجم و پشتیبانی از صفحه شخصی یکی از بهترین سرویس‌هاست.

در مورد سرویس‌های خارجی: سرویس‌های زیادی هستند معروف‌ترین آنها Dropbox است که امکان زیادی به شما ارائه می‌دهد برای دسترسی به آن می‌توانید به آدرسdropbox.com بروید، سرویس‌های دیگر مانند SkyDrive، Google Drive, Copy, Box.net از معروف‌ترین‌ها هستند که خدمات خوبی در به اشتراک‌گذاری و تعیین سطح دسترسی برای فایل‌ها به شما ارائه می‌دهند.

در شماره‌های پیش در مورد فضاهای ذخیره‌سازی ابری (Cloud Storage) و مقایسه بعضی از این سرویس‌ها با هم مطالبی در صفحه وب کلیک چاپ شده است.

صفری از ارومیه: مدتی می‌شود ویندوز جدیدی روی لپ‌تاپم نصب کردم و حالا وقتی می‌خواهم لپ‌تاپ را sleep کنم، نمی‌شود. یعنی کلا این گزینه حذف شده است. لطفا راه‌حلی نشان دهید.

درایور مربوط به کارت گرافیک را نصب یا آن را آپدیت کنید.

 

یک خواننده که نام خود را درج نکرده بودند: 1ـ من گوشی اکسپریا آکرو اس خودم را به اندروید 1/4 ارتقا دادم، ولی الان فیلمبرداری فول‌اچ‌دی آن تیک می‌زند. لطفا راه‌حلی برای آن به من معرفی کنید.

2 ـ آیا کاستوم رام سیا نوژن با اندروید 2/4 برای اکسپریا آکرواس هیچ‌گونه باگی ندارد و از رام رسمی اندروید 1/4 بهتر است؟

در مورد سؤال اول، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌talk.sonymobile.com‌/‌t5‌/‌Xperia‌ـ‌S‌ـ‌SL‌ـ‌acro‌ـ‌S‌/‌Please‌ـ‌correct‌ـ‌the‌ـ‌video‌ـ‌lag‌ـ‌in‌ـ‌xperia‌ـ‌S‌ـ‌which‌ـ‌has‌ـ‌come‌ـ‌after‌/‌td‌ـ‌p‌/‌333459

http:‌/‌‌/‌blogs.sonymobile.com‌/‌2013‌/‌08‌/‌26‌/‌now‌ـ‌rolling‌ـ‌jelly‌ـ‌bean‌ـ‌4‌ـ‌1‌ـ‌firmware‌ـ‌update‌ـ‌for‌ـ‌xperia‌ـ‌s‌ـ‌xperia‌ـ‌sl‌ـ‌xperia‌ـ‌acro‌ـ‌s‌/‌

در مورد سؤال دوم، سیانوژن یکی از معروف‌ترین رام‌های اندروید می‌باشد، اما این‌که کلا از هر گونه باگی مبرا باشد نیست، اما رام‌های رسمی مزایایی دارند رام‌های کاستوم هم مزایای خودشان را دارند، اما رام سیانوژن نسبت به رام اصلی سبک‌تر و روان‌تر از رام اصلی سونی می‌باشد در حال حاضر نسخه 1/4 را دارد، برای آشنایی با رام و چگونگی نصب آن می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http:‌/‌‌/‌wiki.cyanogenmod.org‌/‌w‌/‌Hikari_Info

ناصر سیه‌چهره از ساری:‌ یک مدل لپ‌تاپ sony vaio fw285j دارم. وقتی روشنایی صفحه‌نمایش را روی آخرین درجه می‌گذارم صدای زنبوری تندی در‌می‌آید و اگر یک درجه کم تا کمترین درجه ببرم مثل صدای فیوز یا زنبوری ملایم به گوش می‌رسد. ویندوز سون 32 بیتی دارم. محافظ هم دارم؛ هم با باتری و هم بی‌باتری فرقی نمی‌کند. لطفا راهنمایی‌ام کنید.

مشکل سخت‌افزاری است. برای حل مشکل به نمایندگی یا تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه کنید.

 

آرمان مرادی از کرمانشاه: لطفا سایتی را در زمینه آموزش تگ‌ها و کد‌های HTML و CSS معرفی کنید. دیگر این‌که درباره الگوریتم‌هایی که سیستم‌عامل ویندوز و بخصوص XP با آنها مهندسی شده ‌است، توضیح دهید.

سایت w3schools.com به عنوان یک سایت مرجع برای مبانی طراحی صفحات وب و توسعه آن است، در این سایت می‌توانید توضیحات و مثال‌های متعددی در مورد تگ‌های HTML و CSS‌ و همین‌طور زبان‌های توسعه در وب مانند php sql و زبان‌های سمت کاربر Javascript و jQuery را در آن پیدا کنید و به عنوان یک منبع همیشه در دسترس استفاده کنید.

در مورد سؤال دوم، روش‌های توسعه، الگوریتم‌های مورد استفاده همیشه به عنوان اسرار یک مجموعه نرم‌افزاری هستند و شرکت‌هایی که به صورت سورس بسته کار می‌کنند هیچ وقت آنها را به طور کامل بازگو نمی‌کنند. در مورد مایکروسافت هم به همین صورت است بیشترین چیزی که می‌توانید بدانید در مورد AP‌های ویندوز است و این‌که چه توابعی در آن مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها