رئیس ستاد کشوری ترویج مصرف تخم‌مرغ با بیان این‌که به دنبال ثبات قیمت تا پایان سال هستیم، گفت: کارگروه ویژه‌ای قیمت تخم‌مرغ را برای طرح در جلسه تنظیم بازار هفته آینده بررسی می‌کند.
کد خبر: ۶۰۴۸۹۲

به گزارش فارس، سیدفرزاد طلاکش دیروز در نشست خبری «روز جهانی تخم‌مرغ» اظهار کرد: قیمت تخم‌مرغ باید تا پایان سال ثابت باشد و نگرانی مردم هم بیشتر از نوسان قیمت است.وی درباره بررسی قیمت تخم‌مرغ در ستاد تنظیم بازار افزود: کارگروه ویژه‌ای قیمت آن را برای طرح در جلسه هفته آینده بررسی می‌کند و در جلسه ستاد تنظیم بازار این هفته فرصتی برای بررسی قیمت تخم‌مرغ نشد.

این مقام صنفی درباره قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهاد به رقم قطعی نرسیده است، اما قیمت تمام شده‌ای که محاسبه کرده است 5230 تومان برای یک کیلوگرم تخم‌مرغ است.

طلاکش در باره قیمت منطقی تخم‌مرغ از نظر تولید‌کنندگان گفت: با توجه به هزینه‌ نهاده‌ها و هزینه‌های دیگر هر کیلوگرم تخم‌مرغ باید 6200 تومان باشد، اما مطمئنم ستاد تنظیم بازار آن را تصویب نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: طی چند ماه گذشته مرغداران با هزار تومان زیر قیمت محصول خود را به بازار عرضه کردند.

سودجویی، عامل گرانی مرغ

از سوی دیگر معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام گفت:‌ از‌ آنجا که قیمت نهاده‌های تولید برای تولیدکنندگان نسبت به قبل از حذف ارز مرجع تغییر محسوسی نکرده است نباید قیمت محصولات پروتئینی افزایش چندانی داشته باشد، اما واسطه‌ها در این بازار به دنبال سودجویی خود هستند.

حسن رکنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پیش از این نیز بسیاری از مرغداران و دامداران نهاده‌های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کردند و فقط بخشی از تولیدکنندگانی که از رانت برخوردار بودند، می‌توانستند ارز مرجع برای واردات نهاده‌های تولید تامین کنند. وی افزود:‌ از آنجا که قیمت نهاده‌های تولیدی وارداتی نسبت به پیش از حذف ارز مرجع این کالای اساسی تغییر محسوسی نکرده است به نظر نمی‌رسد قیمت محصولات پروتئینی مانند مرغ، گوشت، شیر و تخم‌مرغ افزایش چندانی داشته باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور دام با اشاره به این‌که رسانه‌ها باید کمک کنند که به گرانی و نوسانات بازار دامن زده‌ نشود، ادامه داد: یکی از تصمیمات جلسه ستاد تنظیم بازار این بود که قیمت‌گذاری مرغ به اتحادیه‌ها و بخش خصوصی واگذار شد که پیش‌بینی می‌شود با توجه به این‌که تولید محصولات دامی به اندازه کافی و زیاد است، گرانی محسوس قیمت محصولات پروتئینی منطقی نیست.

رکنی تاکید کرد:‌ یکی از دلایل افزایش قیمت محصولات پروتئینی از جمله گوشت مرغ در هفته‌های اخیر دلالان و واسطه‌ها هستند که با سودجویی، نوسانات بازار این محصولات پرمصرف را رقم می‌زنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها