کد خبر: ۶۰۴۷۰۹
سعید سلطانی:  اتفاقات پیش‌روی شخصیت‌های «ستایش 2» قابل پیش‌بینی نیست

سعید سلطانی گفت: مجموعه «ستایش» بر مبنای شناسه‌های سری اول ساخته می‌شود، اما داستانی جدید با مقتضیات خاص خود را دارد. کاراکترهای آشنای این سریال در این سری با چالش‌هایی مواجه می‌شوند و اتفاقاتی برایشان رقم می خورد که ممکن است بخش عمده ای از آن ها قابل پیش بینی نباشد.

سعید سلطانی - کارگردان مجموعه تلویزیونی ستایش - درباره مضمون کلی سری دوم این سریال گفت: بخش دوم «ستایش» کاملا متکی و سوار بر سری اول آن است و بیننده هم با همین دانسته‌ها قصه را شروع می کند. اما سری دوم مسیر و قصه خاص خود را دارد. آدم های این سریال دائما در مسیر پاسخگویی به انتخاب‌ها و کارهایی هستند که در سری اول این سریال انجام داده‌اند. در واقع در سری دوم این مجموعه مضمون به رویارویی شخصیت‌ها با نتیجه کردارشان معطوف است.

وی در همین رابطه ادامه داد: ما نمی‌توانیم در زندگی ادعا کنیم که کارهایمان بدون نتیجه می ماند. این همان اثر پروانه‌ای است که همه ما با آن آشنا هستیم.

این کارگردان با جذاب دانستن سیر قصه و رویدادهای آن نظر خود را درباره فیلمنامه کار این طور بیان کرد: با توجه به نگاهی که آقای مطلبی از ابتدا نسبت به متن داشتند و صحبت‌هایی که از ابتدا درباره بخش دوم انجام شد، قصه بسیار جذاب و پرکشش از کار در آمده است.

وی در پاسخ به این که تغییر زمان داستان چقدر در پرداخت آن تحول ایجاد کرده و اختیارتان را بیشتر کرده است، افزود: به هر حال وقتی درباره یک قصه در دوره قاجار یا پیش از آن کاری ساخته می شود به جهت این که مردم درباره فضاهای آن دوره اطلاع چندانی ندارند و تجربه اش نکرده اند، بنابراین می توان با تعریف درستی تصاویر و برداشت درستی را از آن استنباط و استخراج کرد. اما وقتی حرف از 20 یا 30 سال پیش است، این دوره نه آنقدر دور و غریب است که بتوان گفت به تاریخ پیوسته و نه آنقدر نزدیک که بتوان درست همان فضاها را برای مخاطب ترسیم کرد. ضمن این که به دلیل تجربه کردن این فضاها از طرف گروهی از مخاطبان کار برای ما سخت می شود. در مجموع این پرش زمانی به ما کمک کرد که قصه تا حد زیادی به روز شود.

سلطانی درباره تعداد قسمت های سری دوم ستایش توضیح داد: در این سری حدود 40 قسمت قصه داریم که یک بخش آن در 26 قسمت و متمم آن هم در 15 قسمت ادامه می یابد.

سلطانی درباره این که آیا این قسمت ها هم در قالب فاز سومی از سریال به پخش می رسد یا نه بیان کرد: نه این 40 قسمت پخش مستمر خواهد داشت و در واقع از قسمت بیست و پنج یا بیست و شش به بعد فضا از نظر موضوعی کمی تفاوت می کند. وگرنه این بخش ها هم در زیر مجموعه سری دوم سریال هستند.

مجموعه تلویزیونی ستایش نوشته سعید مطلبی است و آرمان زرین کوب هم تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناهید
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۸
۰
۰
كاش یكی دیگه جای نرگس محمدی بازی میكرد اینجوری خیلی بهتر بود

نیازمندی ها