شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید « کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۰۳۴۳۶
مصر گردشگران ایرانی را پس زد!

به شبکه‌های جاسوسی نمی‌شود گفت ان‌شاءالله گربه است

کیهان نوشت : در حالی که یک مشاور دکتر روحانی فعالیت وی در شبکه توییتر را تکذیب می‌کند، سایت نزدیک به مرکز تحقیقات استراتژیک مدعی اکانت روحانی در این شبکه شد.آفتاب که از سوی حزب‌ اعتدال و توسعه (با دبیرکلی محمدباقر نوبخت) اداره می‌شود در خبری نوشت: «دیپلماسی شبکه‌ای بار دیگر بازتاب گسترده‌ای در بین رسانه‌های آن‌لاین داشته است. دیروز [پریروز] جک دورسی بنیانگذار توییتر اکانت حسن روحانی را منتشر کرد و نوشت: عصر بخیر آقای رئیس‌جمهور، آیا شهروندان ایرانی قادر به خواندن توییت‌های شما هستند؟

 به نظر می‌رسد اشاره دورسی به فیلترینگ توییتر در ایران بوده است که البته جواب خوبی هم دریافت کرد.»آفتاب می‌افزاید: اکانت حسن روحانی پنج ساعت بعد در پاسخ به این سوال گفت «عصر به خیر جک. همان‌طور که در گفت‌وگو با کریستین امان‌پور گفتم، همه تلاشم این است که مردم ایران بتوانند از همه اطلاعات موجود در سطح جهانی استفاده کنند، چون این حق آنهاست.» اگرچه هنوز اکانت حسن روحانی تایید رسمی نشده اما هنگامی که پاسخ با 5 ساعت تاخیر بوده نشان می‌دهد که بدون هماهنگی نبوده است. شاید این دیپلماسی شبکه‌ای راه را برای سهولت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی- آن هم بدون محتوای مجرمانه- باز کند.

این خبر از سوی خبرگزاری‌ها و سایت‌های حامی دولت نظیر ایسنا، فرارو، عصر ایران و ... عینا منتشر شده است.تلقی اینکه شبکه‌هایی نظیر فیس‌بوک و توییتر صرفا یک رسانه و شبکه اجتماعی هستند در حالی است که رژیم آمریکا در سال 1388 از این شبکه‌ها برای «سازماندهی» آشوب‌های خیابانی و مدیریت از راه دور آنها استفاده می‌کرد.هیلاری کلینتون همان سال در مصاحبه با بی‌بی‌سی اظهار داشت: دولت آمریکا از بیرون هر حمایتی از دستش برمی‌آمد از معترضان در ایران کرد از جمله از توییتر خواست که انجام تعمیرات خود را مدتی به تعویق بیندازد اما در عین حال مراقب بود زیاده‌روی نکند(!)

او آگوست همان سال در مصاحبه با سی‌ان‌ان خاطر نشان کرده بود: ما در وزارت خارجه پشت صحنه از مخالفان و معترضان در ایران حمایت زیادی انجام دادیم. این یک وضعیت دشوار بود چون ما نگران بودیم که مقامات ایران از این ماجرا برای متحد کردن کشور علیه معترضان استفاده کنند. با این همه اقدامات زیادی برای تقویت مخالفان انجام شد و از جمله از توییتر خواستیم قطع خدمات برنامه‌ریزی شده خود را به تأخیر بیندازد.

وی همچنین طی سخنانی در ساختمان رونالد ریگان در وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: امروز ما از ابزارهای جدید استفاده می‌کنیم. برخی شاید ایام بعد از انتخابات ایران را به‌یاد داشته باشند که از طریق Twitter افراد می‌فهمیدند که باید کجا بروند و چه اتفاقی قرار است رخ بدهد.

کلینتون گفت: برخی از همکاران ما در وزارت خارجه وقتی بنا به دلایل فنی قصد تعطیلی Twitter را داشتند اما آنها در تهران خواستار Twitter بودند و می‌گفتند شما نمی‌توانید این شبکه اینترنتی را تعطیل کنید چرا که تظاهرات‌کنندگان در تهران به آن وابسته هستند.نکته قابل تأمل دیگر دیدار دیک کستالو مدیر سرویس میکروبلاگ توییتر با هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در تاریخ 9 اردیبهشت 1391 بود. به گزارش خبرگزاری فرانسه «این دیدار به موضوع جایگاه رو به رشد فناوری‌های اینترنتی در مسائل جهان اختصاص داشته است، اما جزئیات بیش‌تری از موضوعات مورد بحث مدیر توییتر با وزیر امور خارجه آمریکا منتشر نشده است».

«دیک کستالو» این خبر را در حساب کاربری خود در توییتر این‌طور منتشر کرده بود؛ «لذت دیدار امروز با کلینتون و تیم توییتر وزارت امور خارجه». او اما جزئیات بیشتری منتشر نکرد.مدیرعامل سرویس میکروبلاگ «توییتر» در خرداد 90 طی حکمی از سوی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا به عنوان عضو کمیته مشاوران مخابراتی امنیت ملی (NSTAC) منصوب شده بود.کلینتون همچنین می‌گوید: برخی از همکاران ما در وزارت خارجه وقتی بنا به دلایل فنی قصد تعطیلی توییتر را داشتند، در تهران خواستار این ابزار بودند و می‌گفتند که شما نمی‌توانید این شبکه اینترنتی را تعطیل کنید؛ چرا که تظاهرات‌کنندگان در تهران به آن وابسته هستند.در هر صورت و فارغ از تأیید و تکذیب استفاده برخی دولتمردان از شبکه‌هایی مانند توییتر و فیس‌بوک، آنچه موضوعیت دارد توجه به این واقعیت است که به استناد صدها گزارش منتشره در رسانه‌های اروپایی و آمریکایی و به ویژه افشاگری‌های برخی جداشدگان در سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، سازمان جاسوسی ایالات متحده، انگلیس و اسرائیل از شبکه‌های شبه جاسوسی برای انواع فعالیت‌های خرابکارانه، جاسوسی، سازماندهی عوامل میدانی و... استفاده می‌کنند، بنابراین باید در کنار کمک به دسترسی بهتر شهروندان از رسانه‌های جمعی مراقب این دام گستری‌های ضدامنیتی بود.

خاتمی نگفت که...!

کیهان در خبری منتشر کرد : رئیس دولت اصلاحات از این که به هنگام طرح ایده گفت‌وگوی تمدن‌ها تنها ماند و کسی او را همراهی نکرد گلایه کرد.خاتمی در مصاحبه با نشریه اندیشه پویا و درباره طرح ایده گفت‌وگوی تمدن‌ها می‌گوید: من قبول دارم که در این امر، تنهای تنها بودم. نمی‌خواهم بگویم کسی در داخل با گفت‌وگوی تمدن‌ها دشمنی داشت، اما حداقل توجیه نشده بود که این راه، درست است. شاید اشکال از ما بود که در داخل توجیه نکرده بودیم. به خصوص جریاناتی وجود داشتند که به این موضوع، ابزاری نگاه می‌کردند و می‌گفتند طرح این موضوع انحراف از اصول انقلاب است؛ چون ما باید در مقابل دنیا تا آخرین نفس بایستیم؛ در حالی که گفت‌وگوی تمدن‌ها می‌گفت بایستید، اما منطقی بایستید. نمی‌گفت از منافع بگذرید، ولی می‌گفت با منطق حرف بزنید و افکار عمومی دنیا را با خود همراه کنید.

خاتمی البته به دلایل کاملا روشن توضیح نمی‌دهد که چرا اولا ادعای گفت‌وگوی تمدن‌ها سر از لابی‌ها با اتاق‌فکرهای آمریکایی- صهیونیستی و ملاقات‌های مخفیانه درآورد و ثانیا چرا اساسا بی‌اعتبار شد؟ در واقع خاتمی تنها ماند چون دولت آمریکا با وجود چراغ سبز برای تصویب سال گفت‌وگوی تمدن‌ها در سازمان ملل در همان سال به شکلی یاغیانه به افغانستان حمله کرد و به اشغالگری و جنایت در این کشور پرداخت و با وجود بهره گرفتن از کمک‌های دولت اصلاحات و وزارت خارجه آن، ایران را جزو محور شرارت معرفی کرد.خاتمی همچنین مغالطه کرده و گفته که کسانی در داخل«می‌گفتند ما باید در مقابل دنیا تا آخرین نفس بایستیم.» چه کسی این حرف بی‌ربط را دهان خاتمی گذاشته و اصلا کجا چنین سخنی گفته شده اما او باید پاسخ دهد که آیا معنای خوش‌خدمتی آمیخته با تحقیر نسبت به آمریکا، رفتاری منطقی و اصولی بود؟ و آیا گلایه بعدی خاتمی از آمریکایی‌ها، جبران آن کوتاهی بود یا باعث نرم شدن دل مستکبران شد؟!

اسرائیل: مذاکره آمریکا با ایران خوب است با این شرایط!

کیهان اعلام کرد : یک مقام اطلاعاتی سابق ارتش صهیونیستی توافق هسته‌ای مطلوب میان آمریکا و ایران را مورد بررسی قرار داد.عاموس یادلین (رئیس سابق اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی) در جروزالم‌پست نوشت: نقش اسرائیل در مذاکرات آتی ایران و جامعه بین‌الملل باید جلوگیری از انجام معامله‌ای بد باشد که موجب تحکیم جایگاه تهران به عنوان یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن خواهد شد.وی که اکنون رئیس موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل است می‌افزاید: مذاکره فی‌نفسه، هدف نیست بلکه چارچوبی برای روند و هدفی است که تهدید هسته‌ای ایران را برطرف کند. اسرائیل باید توجه خود را به ماهیت این توافقنامه و جزئیات آن معطوف کند.وی تاکید می‌کند: با وجود آنکه مشخص است ایرانی‌ها همه شرایط مورد نظر نتانیاهو یعنی توقف غنی‌سازی، انتقال ذخایر اورانیوم غنی شده به خارج، تعطیلی فردو و راکتور آب سنگین اراک را نخواهند پذیرفت اما، تشریح توافقنامه‌ای که تهدیدهای شرایط موجود را که احتمال تولید بمب از سوی ایران در آن بالاست، به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد، حائز اهمیت است؛ توافقنامه‌ای که شانس ایران برای رسیدن به مرحله آستانه هسته‌ای شدن را از بین ببرد.

یادلین می‌افزاید: نظارت و شفافیت کافی نیست، نظارت و شفافیت مادامی خوب و مناسب است که توافقنامه به قوت خود باقی باشد. فرض ما بر این است که ایران همانند سال 2003، زمانی که روحانی مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران بود، می‌تواند به طور یکجانبه این توافقنامه را نقض کند[!؟]او می‌نویسد: دستیابی به توافقی با «باراک اوباما» بر سر واکنش غرب به نقض توافقنامه در آینده حائز اهمیت است. توافقنامه‌ای که تعداد سانتریفیوژهای فعال ایران را به طور چشمگیری کاهش دهد،‌ غنی‌سازی اورانیوم را به 5/3 درصد محدود کند و اورانیوم غنی شده ایران را به خارج از کشور منتقل و دوباره فرآوری کند و به ایران بازگرداند.یادلین افزود: گنجاندن پروتکل الحاقی که امکان بازرسی و پژوهش مخفیانه را در صورت نقض توافقنامه از سوی ایران فراهم می‌کند، باید یکی دیگر از بندهای این توافقنامه باشد. همچنین باید هرگونه توافقنامه‌ای که باعث تقویت توانمندی‌های ایران شود، به عنوان توافقنامه‌ای بد و منفی یاد کرد که باید با آن مخالفت شود.وی معتقد است: توافقنامه‌ای که در آن با فعالیت فردو موافقت شود، مبنایی عالی برای ایران است تا پیش برود.

این مقام اطلاعاتی سابق رژیم صهیونیستی همچنین خاطرنشان کرده است: تمایل ایران به مصالحه ناشی از بار سنگین تحریم‌هاست، از این رو، بیانات و اشاراتی مانند کاهش تحریم‌ها می‌تواند مبنایی برای شروع مذاکرات باشد اما، کاهش تحریم‌ها مستلزم اقدامات ایران، در وهله نخست، کاهش گستره برنامه هسته‌ای‌اش است.رئیس سابق واحد اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد: گرچه ما این نرمش و مانور ایران را فریب می‌دانیم اما، باید به یک توافقنامه خوب، فرصت و مجال داد. برملا شدن این فریب فوائد و منافع راهبردی خواهد داشت.

گزافه‌گویی و سم‌پاشی مقامات صهیونیستی علیه برنامه هسته‌ای ایران در حالی است که این رژیم نامشروع، ناقض قوانین بین‌المللی در زمینه تولید و تکثیر تسلیحات کشتار جمعی است.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: مقامات اسرائیل در حالی از تلاش ایران برای تولید بمب اتمی سخن می‌گویند که سخنی در مورد زرادخانه تسلیحات هسته‌ای اسرائیل به میان نمی‌آورند. آنها هنوز به طور رسمی انکار می‌کنند و سال‌ها تسلیحات اتمی خود را از جهانیان پنهان نگاه داشته بودند تا این که مردخای ونانو آن را آشکار کرد و به خاطر آن محکوم به 18 سال زندان شد و تاکنون هم نگذاشته‌اند از اسرائیل[فلسطین اشغالی] خارج شود.گاردین می‌افزاید: در مورد عدم امضای معاهده عدم تکثیر سلاح هسته‌ای توسط اسرائیل سکوت شده است. همین طور در مورد اشغال سرزمین‌های فلسطینی توسط دولت‌های متوالی اسرائیل هم حرفی به میان نمی‌آید.

دربست در خدمت اسرائیل!

کیهان گفت : وزیر خارجه آمریکا به صهیونیست‌ها قول داد صرفا به حرف ایران اعتماد نکند.به گزارش صدای آمریکا و بی‌بی‌سی، جان کری در جمع خبرنگاران در ژاپن گفت: به مردم [!؟] اسرائیل قول می‌دهم صرفا به حرف ایران اعتماد نکنیم و با توجه به قدم‌هایی که ایران برمی‌دارد، تصمیم بگیریم.

وی همچنین گفته است: آمریکا فقط بر پایه مجموعه اقداماتی که همه را مطمئن کرده باشد تصمیم خواهد گرفت. امنیت اسرائیل در درجه اول اهمیت است و ما کاملا در این باره جدی هستیم.کری درباره سخنان اخیر نتانیاهو نیز اظهار داشت: من فکر نمی‌کنم صحبت‌های نخست‌وزیر اسرائیل به معنای این بود که ما بازی خورده‌ایم و به نوعی ساده‌لوح بوده‌ایم. من آن را نوعی هشدار می‌بینم که مواظب باشید بازی نخورید.

پیش از کری، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور آمریکا در نشست جی استریت تصریح کرده بود: پشتیبانی آمریکا از اسرائیل تزلزل‌ناپذیر است. اوباما بیش از سایر روسای جمهور آمریکا از اسرائیل پشتیبانی کرده است. حتی اگر اسرائیل وجود نداشت، آمریکا برای حمایت از منافع خود ناچار به ایجاد اسرائیل می‌شد.

انتشار سخنان جان کری و جو بایدن در حالی است که پیش از این نتانیاهو در دیدار با اعضای کمیته خارجی سنای آمریکا ضمن سپاس از حمایت‌های آنان برای تصویب تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران از آنان خواست تا فشار بر جمهوری اسلامی را ادامه دهند.به گزارش آروتص شوع سناتورهای آمریکایی دموکرات و جمهوریخواه پس از ملاقات با نتانیاهو که هفته گذشته انجام شد با اظهارات وی مبنی بر اینکه تحریم‌های شدید برای شانس موفقیت دیپلماتیک امری حیاتی است، موافقت کردند.«لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه گفت: دیپلماسی بدون فشار احتمالا اقدامی بی‌فایده است و نتانیاهو معتقد است تحریم‌ها کارساز بوده است و من با این عقیده موافقم.

«بن کاردین» نماینده دموکرات در کنگره گفت: نتانیاهو از ما تشکر کرد و گفت که این اقدام‌ها [تحریم‌ها] نتیجه‌بخش بوده و احتمال مذاکره را پدید می‌آورد.«روبرت مندنز» که این ملاقات را هدایت می‌کرد گفت: ما در حالی که از تعامل دیپلماتیک ایران استقبال می‌کنیم ولی این اقدام نمی‌تواند برای خرید زمان، اجتناب از تحریم‌ها و تداوم مسیر برای به قابلیت رساندن توانمندی هسته‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

بدهی 260 میلیون تومانی ریاست جمهوری به صندوق دولت

خراسان در خبری نوشت : بر اساس بررسی های یک نهاد مسئول در دولت، مطالبات صندوق کارکنان دولت از دستگاههای مختلف میلیاردها تومان است و نهاد ریاست جمهوری نیز جزو بدهکاران مهم این صندوق به شمار می رود که در سال 88 بالغ بر 34 میلیون تومان، سال 89 بالغ بر 100 میلیون تومان، سال 90 بالغ بر 27 میلیون تومان و در سال 91 بالغ بر 94 میلیون تومان به این صندوق بدهکار است که جمع این مبالغ بیش از 260 میلیون تومان می شود.

لغو بخشنامه دولت دهم درباره ورود داروهای حیوانات

ایران اعلام کرد : در حالی که بر اساس ابلاغیه تیرماه امسال دولت دهم به وزارتخانه ها و سازمان‌های مربوطه، تعرفه های واردات دارو برای حیوانات اهلی، ماهی، زنبورعسل، حیوانات آزمایشگاهی و باغ وحش توسط کمیسیون ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، تعیین خواهد شد، بر اساس ابلاغیه روزهای اخیر یک مدیر ارشد دولتی به وزارتخانه های جهاد کشاورزی، دادگستری، کشور و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور این بخشنامه لغو شده است.

 استانداران چگونه انتخاب می‌شوند؟

ایران گفت : خبر اول اینکه در اثنای انتخاب استانداران کشور توسط وزارت کشور، مجید انصاری که معاونت پارلمانی رئیس جمهور را برعهده دارد، یکی از شیوه‌های برگزیدن استانداران جدید را بازگو کرد. او گفته است: در دولت آقای‌ هاشمی، آقای خاتمی و آقای احمدی‌نژاد، مرسوم نبود که برای تعیین استانداران از نمایندگان استعلام شود. اما وزیر کشور کنونی سعی می‌کند که نظرات نمایندگان را بگیرد اما استانداران در برابر دولت پاسخگو هستند و نمایندگان باید این موضوع را بپذیرند. وی در برنامه تلویزیونی «دیروز، امروز، فردا» همچنین گفت: ا‌ن‌شاءلله بعد از هفته تعطیلی مجلس، سه وزیر باقی مانده معرفی خواهند شد. رئیس جمهور مشغول بررسی است.

سحرخیز آزاد شد

ایران منتشر کرد : خبر دیگر اینکه در تحولی تازه و پس از آن که نزدیک به 15 نفر از زندانیان زندان اوین و برخی زندان‌های دیگر در هفته‌های گذشته آزاد شده بودند، عیسی سحرخیز از روزنامه نگاران اصلاح طلب نیز از زندان آزاد شد. یک مقام مسئول در سازمان زندان‌ها در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر افزود: سحرخیز پنجشنبه شب آزاد شد.

توضیح سپاه درباره حادثه کرج

ایران در خبری دیگر اعلام کرد : شنیدیم که یکی از اخبار مورد توجه در آخر هفته گذشته موضوع جان باختن یکی از اعضای سپاه پاسداران در کرج بود. این خبر با گمانه‌زنی‌های مختلفی رو‌به‌رو شد تا آن که گروهی موسوم به «انجمن پادشاهی ایران» مسئولیت این واقعه را برعهده گرفت. با این وجود اما سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران در واکنش به بیانیه این گروه مبنی بر پذیرفتن مسئولیت ترور این فرد توسط انجمنی موسوم به انجمن پادشاهی ایران گفت: مسأله اصلاً ترور نبوده و این گروه‌ها به دنبال سوء استفاده در این قضیه هستند. وی در گفت‌وگو با ایسنا، با تایید فوت یکی از اعضای سپاه کرج گفت: پلیس در حال بررسی علت فوت این فرد است.

بررسی احتمال واردات گوشت‌های آلوده

ایران اظهار کرد : دست آخر اینکه «مجلس احتمال واردات گوشت‌های آلوده به رادیواکتیو را بررسی می کند.» این خبر را عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اعلام کرده است. علی ایرانپور می‌گوید: حتی ورود بسیار کم این نوع گوشت‌های آلوده به کشور می‌تواند سلامت کل افراد جامعه را به خطر بیندازد به همین جهت کمیسیون کشاورزی مجلس صحت واردات گوشت‌های آلوده به رادیواکتیو از اوکراین را بررسی می‌کند. وی در گفت‌وگو با خانه ملت توضیحات بیشتری در این باره داده و افزود: متاسفانه سازمان دامپزشکی کشور از چند ماه گذشته بر سر اعطای مجوز به واردات گوشت از اوکراین در حال مذاکره است و احتمال ورود گوشت‌هایی که این بارخطر آلوده بودن به رادیواکتیو را دارد، مطرح شده است.

رسایی، مسئول مبارزه با فساد در فوتبال

تهران امروز نوشت : محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با ایسنا در مورد راهکارهای مجلس در برخورد با رشوه و فساد در فوتبال گفت: کمیسیون اصل ۹۰ در اولین جلسه خود برای موضوع مبارزه با رشوه بحث‌های مقدماتی را مطرح کرد. جلسه‌ای که چهار ساعت به طول انجامید و مسئولیت پیگیری این پرونده به رسایی به عنوان رئیس کمیته سلامت اداری کمیسیون داده شد. پورمختار همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده مربوط به بابک زنجانی با توجه به جلسات برگزار شده در کمیسیون اصل ۹۰، گفت: ما در حال حاضر مشغول اطلاعات‌گیری و جمع‌آوری در این خصوص هستیم.

امتناع از پذیرش توفیقی

تهران امروز گفت : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، جعفر توفیقی روز پنج‌شنبه به دیدار برخی مراجع تقلید و علمای قم رفت و در این میان دیدارهایی نیز با برخی از مراجع تقلید همچون آیت‌الله وحید خراسانی، آیت‌الله نوری‌همدانی و آیت‌الله موسوی‌اردبیلی داشتند. اما بنا به این گزارش، برخی اقدامات سیاسی و به دور از شعار اعتدال‌گرایی جعفر توفیقی از جمله برکناری حجت‌الاسلام و المسلمین شریعتی از ریاست دانشگاه علامه طباطبایی موجب شد که آیات عظام مکارم شیرازی و سبحانی با رویه وی مخالف باشند و از پذیرش وی امتناع ورزند.

منتفی شدن انتصاب عارف به ریاست مرکز تحقیقات

تهران امروز اعلام کرد : به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، انتشار اخباری درباره انتصاب دکتر عارف به سمت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، پس از آن صورت گرفت که آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگویی با دکتر عارف، نظر وی را در این باره جویا شده بود. اما اطلاعات جدیدتر حاکی از آن است که این انتصاب منتفی شده است. بنابر این اطلاعات، با توجه به عدم توافق روی گزینه‌ای به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک، احتمالا روش اداره این مرکز به قبل از انتصاب دکتر روحانی به ریاست این مرکز در سال 1384 بازخواهد گشت. بنابر اساسنامه مرکز تحقیقات استراتژیک، مسئولیت اداره این مرکز برعهده رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و وی قائم‌مقامی را در این مرکز منصوب می‌کند.

زریبافان به دادگاه نرفت

تهران امروز در خبری دیگر نوشت : رئیس هیات تفحص از بنیاد شهید به تشریح آخرین وضعیت تفحص از بنیاد شهید پرداخت. به گزارش تسنیم، امیر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس و رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید و امور ایثارگران به تسنیم گفت: اعضای کمیته‌های مختلف تحقیق و تفحص مشغول بررسی فساد مالی در بنیاد شهید هستند ولی ما نمی‌خواهیم که فضا ملتهب شود. حتی دادگاه آقای زریبافان را احضار کرد، اما او حضور پیدا نکرد. اما به گزارش تسنیم، زریبافان در پاسخ به مسائل مطرح شده گفت: اگر چنین درخواستی صورت بگیرد قبل از آن دادگاه برای ارائه توضیحات از ما دعوت می‌کند ولی چنین چیزی نبوده است.

ماجرای سفر شهری رئیس جمهور سابق

جمهوری اسلامی اعلام کرد : خوانندگان روزنامه در تماس با ستون جهت اطلاع خبر دادند روز پنجشنبه آقای محمود احمدی نژاد رئیس‌جمهور سابق را در خیابان‌های شمال تهران درحالی که با یک پژو پارس و چند خودروی اسکورت درحال سفر شهری بود دیدند که به رسم همیشگی وانمود می‌کرد به ابراز احساسات کسانی که در خودروهای خود بودند پاسخ می‌د‌هد. جالب اینکه براساس همین خبر،‌ علاوه بر خودروی چراغ چرخان پلیس و پلیس موتورسوار، چندین نفر در 4 خودرو احمدی نژاد را اسکورت می‌کردند. آقای احمدی نژاد در آغاز ریاست جمهوری خود در سال 1384 گفته بود فقط با یک پژوی 405 رفت و آمد خواهد کرد!

مصر گردشگران ایرانی را پس زد !

جمهوری اسلامی در خبری دیگر نوشت : وزیر سیاحت مصر اعلام کرد روابط گردشگری با ایران به طور کامل متوقف شده است. به گزارش سایت روزنامه مصری الاهرام، هشام زعزوع، دلیل توقف روابط گردشگری با ایران را با مسائل امنیت ملی مصر در کنار مخالفت بخش‌هایی از جامعه مصر مرتبط دانست.

وزیر سیاحت مصر ادامه داد: در دولت سابق مصر، با مقررات و چارچوب‌های معینی با بازگشت گردشگران ایرانی به مصر موافقت شد. به رغم اعمال محدودیت‌هایی بر گردشگران ایرانی در مصر، تهران با این مقررات و محدودیت‌ها موافقت کرد بطوری که بارها برنامه‌های توریست‌های ایرانی تغییر داده می‌شد و آنها تحت بازرسی‌های دقیقی قرار می‌گرفتند. الزعزوع اضافه کرد: گردشگری ایران به دلیل مشکلات سیاسی و امنیتی که برای مصر ایجاد می‌کند متوقف شده است.

 برخی از گروه‌های اسلامگرا مخالف گردشگران ایرانی‌اند که در رأس آنها سلفی‌ها هستند. آنها به دلیل گسترش تفکرات شیعه، اعتراض می‌کنند. وی تاکید کرد: دولت مصر به طور رسمی به وزارت گردشگری مصر دستور داده است تا اطلاع بعدی، ارتباطات گردشگری با ایران متوقف شود.

تکذیب ممنوعیت تکبیر در نماز جمعه مشهد

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که دفتر امام جمعه مشهد مقدس، شایعات مبنی بر ممنوعیت تکبیر در نماز جمعه این شهر را تکذیب کرد. تسنیم نوشت؛ دفتر امام جمعه مشهد مقدس و ستاد برگزاری نمازجمعه این شهر، شایعات مربوط به ممنوعیت تکبیر درنماز جمعه را تکذیب کرد.

سقوط هواپیمای تفریحی در رامسر

آرمان نوشت : شنیده شد که یک هواپیمای سبک تفریحی حین پرواز خاموش شده و در محوطه فرودگاه رامسر سقوط می‌کند. خلبان این هواپیما محمد نیاستی بوده و خلبان و مسافرش، هر دو سالم هستند. فارس نوشت؛ این هواپیما که برای تفریح و سرگرمی استفاده می‌شد پس از برخاستن و قبل از فرود بر سقف یکی از منازل واقع در محوطه فرودگاه سقوط کرده است. موتور هواپیما حین پرواز چند بار خاموش کرده و خلبان پس از چندین بار استارت زدن مجبور به بازکردن چتر نجات هواپیما شده است.

روایتی از دعوتنامه حج ملک عبدا...

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی اعلام کرد که پادشاه عربستان نامه جالبی را برای آیت‌ا... هاشمی ارسال کرده است. غلامعلی رجایی نوشت؛ «سه‌شنبه بود که شنیدم ملک‌عبدا... پادشاه عربستان سعودی برای حج امسال از آیت‌ا... هاشمی دعوت کرده است. یکی از اعضای دفتر می‌گفت در این چند سال این سومین دعوت ملک عبدا... از آقای هاشمی است. هنوز معلوم نیست آیت‌ا... به این دعوت چه پاسخی خواهند داد. باید صبر کرد. همه چیز محتمل است. نکته مهمی که نظر مرا جلب کرد این بود که ملک عبدا... که علاقه و اعتماد خاصی به هاشمی دارد، در تعبیری بسیار عاطفی وکم‌نظیر در پای نامه خود نوشته و امضا کرده است: اخوک عبدا... (برادر تو عبدا...). باید قدر این اعتمادها را بسیار دانست.»

چند میلیون دختر آماده ازدواج داریم؟

آرمان گفت: شنیده شد که یک آسیب شناس اجتماعی با اعلام اینکه ۱۱ میلیون دختر آماده ازدواج داریم؛از شیوع پدیده پیر دختری در ایران خبر داد و گفت: ۴ تا ۶ میلیون پیردختردر کشور وجود دارند که این می‌تواند تبعات اجتماعی بدی را برای جامعه رقم زند. «سلام نو» نوشت؛ دکتر مجید ابهری با بیان اینکه این دختران به این نتیجه رسیده‌اند که ازدواج به درد آن‌ها نمی‌خورد افزود: ۴۰ درصد دختران مجرد ایرانی به مرحله تجرد کامل رسیده‌اند که عوامل زیادی دراین زمینه نقش داشته است. وی با تاکید بر افزایش آماردختران مجرد و آماده ازدواج ، دلایل مختلفی مثل مشکلات اقتصادی ، تورم و گرانی ، اشتغال ؛ گرانی مسکن و حس عدم مسئولیت پذیری پسران از نظر رفتاری را از موانع اصلی ازدواج خواند.

گزینه‌های استانداری ۵ استان کشور

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که گزینه‌های جدی استانداری ایلام، گلستان، سمنان ،گیلان و فارس مشخص شدند. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها گزینه‌های جدی استانداری‌های ایلام، گلستان، سمنان، گیلان و فارس مشخص شدند. 1- احمد مجیدی، معاون فعلی وزیر راه و شهرسازی اهل اراک به‌عنوان استاندار گلستان به دولت معرفی شده است. 2-جعفر علی‌زاده، معاون فعلی وزیر راه و شهرسازی به‌عنوان استاندار گیلان به دولت معرفی شده است. 3-محمد وکیلی، شهردار شهرهای شیراز، مشهد مقدس به‌عنوان استاندار سمنان به دولت معرفی شده است. 4-محمدرضا مروارید، معاون سازمان راهداری در زمان اصلاحات نیز به عنوان استاندار ایلام به دولت معرفی شده است. 5-سیدمحمد احمدی، معاون سیاسی استانداری فارس در زمان تصدی ابراهیم انصاری‌لاری برای تصدی پست استانداری این استان به دولت معرفی شده است. محمد احمدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در دوران اصلاحات و فرماندار اسبق لارستان است. در سوابق گزینه جدی استانداری فارس، فرمانداری مرودشت، شیراز و آباده نیز وجود دارد.

نامه پادشاه عربستان به آیت ا... هاشمی

قدس نوشت : غلامعلی رجایی مشاور فرهنگی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار مطلبی در سایت خود اعلام کرد که پادشاه عربستان سعودی نامه جالبی را برای آیت‌ا... هاشمی ارسال کرده وگفت: ملک عبدا... پادشاه عربستان سعودی برای حج امسال از آیت‌ا... هاشمی دعوت کرده است.

تصویر روحانی روی جلد مجله تایم

قدس اعلام کرد :  هفته نامه آمریکایی تایم شماره آخر خود را به موضوع هسته‌ای ایران اختصاص داده و عکس رئیس جمهور کشورمان را در روی جلد آن منتشر کرده است.

دعوت ازآمریکایی‌ها برای سفربه ایران

قدس گفت : محمد علی نجفی معاون رئیس جمهور در گفت‌وگویی با سی ان ان، تمام آمریکایی ها را برای سفر به ایران دعوت کرد و گفت: گردشگری به عنوان ابزار برتر در جهت تعامل اثرگذار و طولانی مدت بین دو کشور است.

هشدار مشاور روحانی

قدس در خبری منتشر کرد :  مسعود نیلی مشاور اقتصادی رئیس جمهور هشدار داده، چهار سال آینده روزهای سختی برای کار جویان خواهد بود و بیکاری به عنوان یک معما و تهدید بزرگ، کشور را آزار خواهد داد.

کار گذاشتن تراشه در مغز قرضاوی

قدس گفت :  حسن یوسف هنرمند مشهور مصری با انتقاد شدید از شیخ یوسف قرضاوی (مفتی مصری الاصل قطر) گفت: قرضاوی یا مُرده و یا رژیم صهیونیستی تراشه‌ای در سرش جاسازی کرده، چرا که وی اکنون بازگوکننده افکار و نظرهای رژیم صهیونیستی است.

احتمال محاکمه غیابی خاوری

قدس اعلام کرد : ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: چنانچه خاوری برای رسیدگی به اتهاماتش به ایران بازنگردد، محاکمه به صورت غیابی انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۳
۰
۰
چقدر خوبه آدم حرمت خودش رونگه داره و جایی بره كه قدرش رو بدونن واقعا منزلت و شان ایرانی خیلی بالاتراز اونی كه یه جایی مثل مصر !! برای توریستش چنین موضعی بگیره.

نیازمندی ها