ابرقدرتی که زانو زد

26 شمع برای 20 کودک بیگناه

یک کشته در تیراندازی حوالی کاخ سفید

حادثه عجیب تیراندازی و تعقیب و گریز پلیس در پایتخت آمریکا که از حوالی کاخ سفید آغاز شد، به کشته شدن یک زن انجامید.
کد خبر: ۶۰۳۲۲۱
یک کشته در تیراندازی حوالی کاخ سفید

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان ، مقامات آمریکا اعلام کردند راننده زن یک دستگاه خودرو  که کودکی یکساله را نیز به همراه داشت، روز پنجشنبه خودرو اش را به یکی از موانع امنیتی اطراف کاخ سفید در واشنگتن کوبید. بنا به گفته شاهدان، نیروهای پلیس بعد از حادثه، خودرو را تا نزدیک ساختمان کنگره آمریکا  تعقیب کردند و سپس به سمت راننده زن تیراندازی کرده و او را کشتند.

در تصاویر ویدئویی از حادثه می توان نیروهای پلیس واشنگتن را دید که خودرو را محاصره کرده و اسلحه های خود را به سمت آن نشانه رفته اند. در اینجا راننده زن، به سمت یکی از خودروهای پلیس دنده عقب گرفته و از محل متواری می شود. نیروهای امنیتی نیز خودروی او را تعقیب می کنند.

در حالیکه نمایندگان کنگره آمریکا سرگرم بحث و گفتگو درباره نحوه پایان دادن به تعطیلی دولت و رفع اختلافات خود بر سر بودجه بودند، گردشگران در بیرون ساختمان کنگره در خیابان «کانستیتیوشن»، تیراندازی پلیس را به سمت خودرو تماشا می کردند. پلیس فوراً کل منطقه را محاصره کرد و در هر دو مجلس نمایندگان و سنا نیز زمان تنفس اعلام شد.

کیم داین رئیس پلیس منطقه کَپیتال در نشست مطبوعاتی گفت: «حدود ساعت دو و هجده دقیقه بعد از ظهر، خودرویی در حوالی کاخ سفید مشاهد شد که ظاهراً قصد داشت از موانع امنیتی عبور کند. پلیس مخفی کوشید خود را متوقف کند؛ چندین گلوله شلیک شد. نیروهای پلیس نیز خودرو را تعقیب کردند. این خودرو همچنین با یکی از خودروهای ما در اینجا تصادف کرد». داین افزود این حادثه جنبه شخصی داشت و نشانه ای از اقدامات تروریستی در آن دیده نمی شود.

گروهبان تِرانس گانیر از محافظان مجلس سنا آمریکا نیز گفت کودکی نیز داخل خودرو بود که به بیمارستان منتقل شد، اما این کودک ظاهراً آسیب ندیده است. یک افسر پلیس نیز بر اثر تصادف با خودروی مشکوک زخمی شده، اما مصدومیت او جدی نیست.

فرانک شوئینگ که شاهد ماجرا بوده است، گفت: « ما دیدیم یک دستگاه خودروی سواری وارد محوطه شد. به نظر می رسید احتمالاً از برخی موانع امنیتی عبور کرده است و چند خودروی پلیس نیز آن را تعقیب می کردند. بالاخره مأموران پلیس خودرو را متوقف کردند، آن را محاصره و سپس اسلحه های خود را به سمت راننده نشانه رفتند و از او خواستند پیاده شود. در این لحظه، راننده به سمت یکی از خودروهای پلیس دنده عقب گرفت و پس از برخورد با آن دوباره از محل گریخت. راننده به سمت پشت ساختمان (کنگره) رفت و بعد صدای مهیبی شنیدیم که احتمال می دهم بر اثر تصادف بوده است». کنگره آمریکا عصر روز پنجشنبه مجدداً فعالیت خود را از سر گرفت.

حادثه اخیر در حالی رخ می دهد که حدود دو هفته پیش نیز مهاجم مسلحی که مبتلا به اختلال روانی بود، یازده نفر از کارکنان ستاد نیروی دریایی ارتش آمریکا در واشنگتن را به قتل رساند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها