مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون گفت: در شش ماهه اول امسال یک میلیون و ۷۳۸ هزار واحد خون و فرآورده‌های خونی بین مراکز درمانی کشور توزیع شد. 4.47 ‌درصد اهداکنندگان زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۶۰۲۹۸۱

بشیر حاجی‌بیگی در گفت‌وگو با فارس، افزود: از ابتدای امسال تا پایان شهریور، یک میلیون و 275 هزار و 367 نفر به پایگاه‌های انتقال خون در سراسر کشور برای اهدای خون خود مراجعه کردند که از این تعداد یک میلیون و 9‌هزار و 597‌نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این میزان ۱۷‌درصد سهم تهرانی هاست.

وی با اشاره به این‌که 50.62 درصد این رقم توسط اهداکنندگان مستمر سازمان انتقال خون اهدا شده است، عنوان کرد: از کل اهداکنندگان 231 هزار و 876 نفر جزو افرادی بودند که برای نخستین‌بار خون خود را اهدا می‌کردند.

حاجی‌بیگی اظهار کرد:‌ بیشترین میزان اهدای خون بانوان به ترتیب در استان‌های خراسان‌جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمانشاه بوده است.

این مقام مسئول در پاسخ به این‌که بیشترین گروه خون دریافتی چه گروه خونی بوده است، تاکید کرد: از آنجایی که در کشور ما بیش از 90 درصد مردم گروه خونی مثبت دارند خون O مثبت بیشترین و گروه خون AB منفی کمترین گروه خون دریافتی بوده است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان انتقال خون، تهران را رکورددار اهدای خون در کشور برشمرد و گفت: 179 هزار و 257 واحد خون در شش ماهه اول امسال از استان تهران جمع‌آوری شده است و استان‌های فارس با 72 هزار واحد و مازندران با 68 هزار واحد در رتبه بعدی پس از تهران قرار گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها