ضرورت راه‌اندازی اتوبوس دریایی برای رونق گردشگری

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران گفت: راه‌اندازی اتوبوس‌های دریایی به توسعه اقتصادی و گردشگری کمک می‌کند.
کد خبر: ۶۰۲۲۳۱

به گزارش مهر، سیدنبی سیدپور در آیین هفته ملی دریانوردی با بیان این‌که شعار امسال گردشگری آب و توسعه مطرح شده است، عنوان کرد: با رونق گردشگری دریایی و ایجاد اتوبوس‌های دریایی می‌توان به توسعه اقتصادی و اشتغالزایی پرداخت.

وی اظهار کرد: بیش از 3000 کیلومتر مرز دریایی داریم و جزو کشورهای مهم دریایی هستیم و توسعه در بخش دریا یکی از این مباحث است، اما با وجود بودن در کنار دریا از آن درست بهره نمی‌گیریم و شناخت کافی نداریم.

سیدپور گفت: جایگاه ما بین کشورهای حاشیه دریای خزر از همه ممتازتر است ولی هنوز جا برای کار زیاد داریم.

عیسی هاشمی، معاون عمرانی استانداری مازندران نیز در این مراسم گفت: 90 درصد تجارت جهانی بویژه در حمل‌ونقل کالا در بخش دریایی صورت می‌گیرد. متخصصان و کارشناسان باید عامل زمان را حذف کنند، زیرا سرعت در دریا بسیار پایین است و با توجه به پیشرفت علم باید بتوانیم در حوزه دریا پیشرفت کنیم.

وی اظهار کرد: در استان مازندران باتوجه به ترافیک زیاد نتوانستیم بدرستی از حوزه دریا بهره بگیریم و حمل نقل دریایی را راه‌اندازی کنیم.

معاون عمرانی استانداری مازندران اظهار کرد: مثلا می‌توانستیم با ایجاد پایانه از آستارا تا بندرگز سه استان شمالی رابه هم وصل یا جاده ساحلی راه‌اندازی کنیم اما تاکنون موفق نشده ایم.‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها