پیشنهاد

سفر به باد

رودبار و منجیل برای ایرانیان یادآور تلخی‌هاست، اما گذشته‌ها گذشته و زندگی همچنان ادامه دارد. رودبار همچنان نامش همراه با زلزله ویرانگر دو دهه پیش به یاد می‌آید، زلزله‌ای که در دهه 60 بسیاری از هموطنانمان را از بین برد و خسارت‌های فراوانی به شهر زد.
کد خبر: ۶۰۰۳۱۰

اما این شهر مدت‌هاست ‌جان دوباره گرفته است و شاخه‌های زیتون آویزان از خانه‌ها در کوچه باغ‌های زیبایش دلبری می‌کند. فقط کافی است از این شهر به‌عنوان شهری گذری در مسیر رشت استفاده نشود و بشود محلی که گردشگران را در خود نگه دارد. نه‌تنها برای خرید زیتون‌هایش که برای گشتن در شهر و بازار و دیدن دیدنی‌های تاریخی و طبیعی‌اش. از پل تاریخی لوشان گرفته تا چشمه‌های آبگرم فراوانش.

لوشان، منجیل و رودبار که با سد بزرگ و توربین‌های منجیل و زیتون زاران رودبار شناخته می‌شوند.

هنگام سفر به استان گیلان، هنگام عبور از این سه شهر می‌توانید با چهره دیگر آنها آشنا شوید. مسیر رسیدن به این سه شهر از زمره امن‌ترین، سهل‌الوصول‌ترین را‌ه ها و دارای خدمات مناسب بین‌راهی است. یکی از معروف‌ترین سوغات نوار شمالی کشور‌ زیتون است، اما سرزمین کوچک زیتون ایران، رودبار و منجیل است.‌ انواع زیتون سبز، سیاه، شکسته و همین‌طور زیتون پرورده که با رب انار ترش و شیرین محلی تهیه می‌شود، قطعا اصلی‌ترین سوغات این شهرهاست. رب انار، رب ازگیل محلی، انواع ترشی و مربا و کلوچه در این شهرها به فروش می‌رسد. متاسفانه در بسیاری از مغازه‌های محلی زیتون‌های درشت سیاه و سبز ترکیه و یونان هم دیده می‌شودکه قطعا برای اقتصاد محلی اتفاق خوبی نیست. سعی کنید حتما زیتون محلی خریداری کنید که هم بسیار خوشمزه‌تر است و هم پول آن به جیب هموطنان زحمتکش خودمان می‌رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها