در نظرسنجی برنامه تلویزیونی «مناظره»

مردم به نجات دریاچه ارومیه رای دادند

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی خبر داد

شور شدن 2400 حلقه چاه حاشیه دریاچه ارومیه

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی، پسروی چهار متری این دریاچه، خشک شدن باغ‌ها، شور شدن حدود 2 هزار و 400 حلقه چاه و مهاجرت روستائیان حاشیه این دریاچه را از اثرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه عنوان کرد.
کد خبر: ۵۹۸۸۵۴
شور شدن 2400 حلقه چاه حاشیه دریاچه ارومیه

محمداسماعیل سعیدی امروز در گفت‌وگو با فارس در تبریز اظهار کرد: در این رابطه محققان در استان به فناوری‌هایی نیز دست یافته‌اند که استفاده از این ظرفیت‌ها به وزارت نیرو توصیه شده و زمینه‌های این کار از نمایندگان نیز در حال هموارسازی است.

وی اذعان داشت: مسئولان کشوری و استانی به این نتیجه رسیده‌اند که اگر رقم جزئی از هزینه‌هایی را که در رابطه با دریاچه ارومیه صورت گرفته به پژوهش و استفاده از توان متخصصان داخلی صرف می‌شد نتایج بهتری نصیب این دریاچه می‌شد.

سعیدی از تلاش نمایندگان برای منتفی شدن نامه لاریجانی در رابطه با انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: براساس رایزنی و مستنداتی که به رئیس مجلس ارائه شده ایشان از معاونت تطبیق قوانین مجلس به عنوان مرجع یاد و عنوان کرد و این نامه از طریق این معاونت تهیه و تنظیم شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به غفلت‌ها و بی‌توجهی مسئولان و مردم محلی در چند سال اخیر به وضعیت نابسامان این دریاچه گفت: این اقدامات دریاچه ارومیه را به معضلی جدی در کشور و منطقه تبدیل کرده است.

وی اضافه کرد: بی تردید دریاچه ارومیه و بحرانی که در آن به سر می‌برد بحرانی نیست که فقط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی را تحت تاثیر قرار داده باشد و امروز به مشکلی ملی و فراملی تبدیل شده است.

انتقال‌ آب خزر به دریاچه ارومیه

سعیدی از پسروی چهار متری این دریاچه، خشک شدن باغ‌ها، شور شدن حدود 2 هزار و 400 حلقه چاه و مهاجرت روستائیان حاشیه این دریاجه را از اثرات ناشی از خشک شدن دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت: حضور دولت جدید بر مسند کارهای اجرایی کشور و پرداختن به مسئله مهم و حیاتی دریاچه ارومیه که کشور را تحت‌الشعاع قرار داده امید است این معضل مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد و کارگروه ویژه نجات دریاچه ارومیه بتواند با تدابیر ویژه دولتمردان در مدت زمان کوتاهی تا حدودی از بحران موجود بکاهد.

این نماینده مجلس نهم افزود: بارور کردن ابرها، انتقال آب از دریای خزر و منابع آب فرامنطقه‌ای از جمله پیشنهاداتی است که در سایه اجرای کارشناسی شده وزارت نیرو خواهد توانست در این بخش از طرح‌های موفق دیگر باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها