آفرین بر این دلاور شجاع و جسور

طلای دوم بر سینه پلنگ جویبار (تکرار)

رقابت های جهانی کشتی آزاد - بوداپست مجارستان

رضا یزدانی در فینال

رضا یزدانی با ارایه مبارزاتی زیبا و پهلوانانه به فینال وزن 96 کیلوگرم رقابت های جهانی بوداپست مجارستان راه یافت
کد خبر: ۵۹۷۷۸۵
رضا یزدانی در فینال

به گزارش جام جم ورزشی ، رضا یزدانی ، ستاره بی چون و چرای کشتی آزاد ایران در رقابت های روز نخست چهل و چهارمین دوره رقابت های جهانی بوداپست مجارستان بود که موفق شد با ارایه مبارزاتی در خود توجه و پهلوانانه و نمایش کشتی هایی ایرانی ، به فینال وزن 96 کیلوگرم راه یافت .

یزدانی که پس از استراحت در دور نخست ، در کشتی دوم حریف بلاروسی را با اقتدار شکست داده بود ، در مبارزه سوم خود نیز  حریف کانادایی را با امتیاز عالی بدرقه کرد تا پس از پیروزی بر کشتی گیر گرجستانی با نتیجه 8-2 ، راهمی مرحله نیمه نهایی شود .

در کشتی ماقبل فینال یزدانی در مقابل کشتی گیر اوکراینی (اولینینگ ) و دارنده مدال نقره المپیک لندن که در آن بازیها نتوانست بواسطه آسیب دیدگی در این مرحله با او مبارزه کند ،مجموعه ای از فنون اصیل ایرانی نظیر انواع زیر گیریها ، کنده کشی و  سالتو بارانداز را به معرض تماشا گذاشت تا حریف را با نتیجه قاطع 8-1 پشت سر بگذارد .

یزدانی در فینال با ختاگ کازیموف آذربایجانی روبرو خواهد شد . این کشتی گیر آذربایجانی که در میادین قبلی به یزدانی باخته است ، در کشتی نیمه نهایی کشتی گیر روس را شکست داد تا حریف یزدانی در کشتی پایانی باشد .

در 55 کیلو حسن رحیمی موفق شد آرمن آراکلیان از اوکراین را 7-0 شکت داده و راهی مرحله نیمه نهایی شود . مهدی تقوی نیز که در دور نخست به کونتایف بلاروس باخت ، با توجه به شکست این حریف در دور بعد ، از گردونه رقابتها حذف شد تا به مانند المپیک لندن ، وداعی تلخ با رقابت های جهانی داشته باشد .

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها