واقعا آدم با دیدن این قیمت‌های سرسام‌آور که برای بعضی بازی‌ها تعیین شده است، می‌ماند به این ایمان بیاورد که سازندگان به شعور مخاطب شک دارند یا مخاطب باید به شعور سازندگان شک کند. اما اگر کمی در ماجرا فرو ‌رویم، می‌بینیم این قیمت‌های سرسام‌آور افراد زیادی را مجاب به خرید نمی‌کنند.
کد خبر: ۵۹۷۳۳۱

 شاید این جواز گرانقیمت، نوعی حکم بازدارنده باشد. آدم یاد زمان‌هایی می‌افتد که جنازه‌ها را از سردر شهر آویزان می‌کردند تا مایه عبرت دیگران شود. البته شما یادتان نمی‌آید، ما نیز! شاید بتوان از زوایای دیگر هم به ماجرا نگاه کرد که چون پای از ما بهتران به میان می‌آید، باز هم از مثال زدن اجتناب می‌کنیم. به هر حال آدم به حال روزهای قدیم غبطه می‌خورد که یک دیسک ناقابل Game Shark داخل دستگاه می‌گذاشت و الکی الکی همه چیز به‌دست می‌آورد. واقعا یاد روزهای قدیم به خیر. با پول به همه جا رسیدن هنر نیست، بدون پول و با زیرآبی رفتن به همه جا رسیدن هنر است.

تا به خاطر بی‌توجهی به اخبار مهم روز کشور از طرف بنیاد بازی‌های رایانه‌ای توبیخ نشدیم، توجه شما را به چند خبر مهم جلب می‌کنیم:

یکی از خبرهایی که شخصا به مذاقم خیلی خوش آمد، این است که دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از امسال میزبان علاقه‌مندان به طراحی بازی‌های ویدئویی است. این دانشگاه در رشته‌های کاردانی حرفه‌ای کارگردانی هنری بازی‌های رایانه‌ای، کاردانی فنی بازی‌سازی رایانه‌ای و کاردانی حرفه‌ای طراحی و کارگردانی بازی‌های رایانه‌ای و در هر رشته 30 دانشجوی مرد و 15 دانشجوی زن می‌پذیرد. ثبت‌نام از طریق اینترنت انجام می‌گیرد. فقط امیدواریم بعد از فارغ‌التحصیلی این دانشجویان عزیز، بازار کار آنها هم گرم باشد و نهایت بازیسازی‌شان شپش قلاب‌انداز جیب مبارک نباشد!

خبر دیگر این‌که آقای رسول جلیلی، عضو شورای عالی فضای مجازی در سخنانی، نکاتی چند را یادآور شدند که توجه مسئولان را خواهان است. ایشان با اشاره به کامیابی صنعت بازی‌های رایانه‌ای در سراسر جهان، چه از نظر فرهنگی و چه مادی، به این مساله اشاره کرد که متاسفانه در ایران به دلیل رعایت نکردن قانون مالکیت معنوی، این صنعت نتوانسته در ایران پا بگیرد. ایشان به لزوم آشنایی بیشتر مسئولان و مردم با محتوای این صنعت تاکید کرد. ایشان سپس سخنانی را در باب پیشرفت قابلیت‌های شبکه و توفیق روزافزون این جنبه از بازی‌های ویدئویی ایراد کرد و در نهایت با اشاره به بهبود کیفیت کارهای بومی از نظر محتوای فنی و معنوی، به این نکته اشاره کرد که با ترجمه این عناوین به زبان‌های مختلف دنیا، شاهد پیشرفت آنها خواهیم بود شخصا آمادگی خود را برای ترجمه هر عنوانی که پولش خوب باشد اعلام می‌دارم و در عین حال شکر خداوند منان را به جا می‌آورم که از جا افتادن حقوق مالکیت معنوی بازی‌های غربی در ایران جلوگیری می‌کند.

اگر تابه‌حال بازی آنلاین آسمان‌دژ را امتحان نکرده‌اید، توصیه می‌کنم در اسرع وقت سری به سایت www.Asmandez.com بزنید. این بازی فوق‌العاده که افتخارات قابل توجهی از مجامع جهانی کسب کرده و قطعا برای هموطنان خود هم افتخاری به شمار می‌آید از روز دوم شهریور منظومه‌ای تازه به کهکشان خود افزوده است که گیم‌پلی آن را بیش از پیش اعتیادآور ساخته است. در نهایت باز هم از دوستان می‌خواهیم هر نوع انتقاد و پیشنهاد خود را به‌نشانی clickgame@jamejamonline.com ارسال کنند. همچنین ما را از دعای خود بی‌نصیب نگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها