تازه ترین گزارش یونیسف:

هر 5 ثانیه در جهان یک کودک می میرد

یونیسف در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: میزان مرگ و میر نوزادان به طور محسوسی کاهش یافته است.با این وجود، آمار مرگ و میر کودکان زیر پنج سال در سال ۲۰۱۲ حدود 6.6 میلیون نفر بوده است.
کد خبر: ۵۹۶۹۴۵
هر 5 ثانیه در جهان یک کودک می میرد

یونیسف در گزارش اخیر خود در مورد وضعیت سلامت کودکان در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد: اگرچه آمارها حاکی از کاهش تقریبا ۵۰ درصدی میزان مرگ و میر کودکان در مقایسه با سال ۱۹۹۰است، اما با این وجود در هر پنج ثانیه یک کودک در جهان می‌میرد.

براساس این گزارش، بیشترین میزان مرگ و میر، در کشورهای در حال توسعه بوده است. این سازمان در گزارش تکان دهنده خود درمورد شرایط اسفناک کودکان معلول در کشورهای در حال توسعه و در آستانه صنعتی شدن هشدار داده است.

در این گزارش از جمله به موارد خشونت نسبت به کودکان معلول اشاره شده است.

یونیسف، مهم‌ترین دلیل مرگ کودکان زیر پنج سال را مرتبط با مشکلاتی دانست که در نتیجه تولد زودرس کودکان بوجود می‌آیند. همچنین وضعیت زایمان، مالاریا و بیمارهای گوارشی از دیگر دلایل عمده مرگ نوزادن و کودکان است.

براساس این گزارش، نیمی از مرگ و میر کودکان ارتباطی مستقیم با امر تغذیه دارد. هدف یونیسف کاهش نرخ فوت کودکان به زیر 4.4 میلیون نفر تا سال ۲۰۱۵ میلادی است.

یونیسف و سازمان بهداشت جهانی در گزارشی مشترک تاکید کردند: تغذیه بهتر و خدمات پزشکی و دارویی مناسب‌تر می‌توانند از مرگ میلیون‌ها کودک جلوگیری کنند. در کشورهای فقیر نظیر اتیوپی و بنگلادش با تخصیص امکاناتی محدود، شانس رشد کودکان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

سازمان‌های امدادی بین‌المللی اذعان دارند که کاهش میزان مرگ و میر کودکان روند کندی دارد.

این دو سازمان جهانی در گزارش خود، تصریح کردند: با ابزار و امکانات کمی مانند واکسیناسیون، پخش آنتی‌بیوتیک‌ها، پشه‌بند و مراقبت از نوزادان و مادران در ماه‌های اولیه پس از زایمان می‌توان میلیون‌ها کودک را نجات داد.

مبازه علیه مرگ و میر کودکان چهارمین هدف از هشت هدف سازمان ملل در هزاره کنونی است. این اهداف در سال ۲۰۰۰ میلادی به تایید مجمع عمومی سازمان ملل متحد رسیدند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها