اصفهان، تبریز، شیراز، مشهد، ساری و رشت، همیشه و همیشه جزو پرمسافرترین شهرهای ایران هستند و اگر آمارهایی را که تاکنون از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتشر شده است مطالعه کنید، می‌بینید بیشتر سفرها به همین شهرها انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۹۵۸۶۲
به دیدن ناشناخته‌ها برویم

بیشتر خانواده‌ها در تعطیلات تابستان، مقاصد گردشگری خود را از میان شهرها و استان‌هایی انتخاب می‌کنند که شناخته‌شده و تکراری هستند و اگر دلیل آن را جویا شوید، این جواب را خواهید شنید که با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن شهر آشنا هستند و این ‌که مسیر این مناطق را خوب می‌شناسند و همین مسأله، آنها را به سوی استان‌ها و شهرهای از پیش تعیین ‌شده هدایت می‌کند.

در همه‌ استان‌ها و شهرستان‌های کشور، مناطقی هستند که از نظر گردشگری از ویژگی‌های خاصی برخوردارند؛ اما تاکنون شناسایی نشده‌اند. به همین دلیل، گردشگران و مسافران اطلاع درستی از آنها ندارند. ‌خوشبختانه در ایران ظرفیت‌های بالایی برای ورود گردشگران وجود دارد که یکی از این ظرفیت‌ها، مناطق ناشناخته و کمتر شناخته‌ شده است.‌هرچند برنامه‌ریزی برای ترغیب مردم برای سفر به این اماکن از وظایف اصلی مسئولان گردشگری است، اما می‌توان با برپایی تورهای گردشگری خاص این‌مناطق، با کمک کارشناسان و افراد محلی و بومی آشنا به منطقه در هر استان و شهرستان، مناطق بکر و ناشناخته را شناسایی کرد.‌

لازمه‌ توسعه‌ گردشگری داخلی، تبلیغات مستمر و معرفی جاذبه‌های بکر و کمتر شناخته‌شده کشور است. آنچه امروزه در حوزه‌ سفر شاهد هستیم، بیانگر بهبود وضع گردشگری و افزایش تمایل مردم برای سفر در کشور است. در این مجال، برگزاری تورهای گردشگری ویژه این مناطق، کمک بزرگی به رشد اقتصادی، اشتغالزایی و سرانجام، رشد چشمگیر گردشگری می‌کند.

برخی استان‌ها با وجود داشتن ظرفیت‌های بالقوه‌ گردشگری در طی کردن این مسیر تاکنون موفق نبوده‌اند و یکی از دلایل مهم آن، شناسایی نکردن آنها، ناشناخته ماندن ظرفیت‌های گردشگری، نبودن مطالعات جامع و کاوش‌های مربوط به آن و در نتیجه، سرمایه‌گذاری نکردن در این حوزه است.‌ استان‌هایی که حجم کمتری از مسافر را دارند، نیازمند معرفی بیشتر و ارائه‌ تسهیلات و امکانات مناسب برای ورود گردشگر هستند، برای مثال برخی مناطق بکر مانند کوهستان‌ها و بیابان‌های صعب‌العبور به‌دلیل نبود راه‌های مواصلاتی مناسب برای نبود دسترسی و امکاناتی مانند تابلوهای راهنما، فضای اقامتی مناسب برای اقامت گردشگران مانند هتل و مسافرخانه، وسایل نقلیه و پارکینگ، رستوران و سالن‌های غذاخوری گردشگر ندارند. / ضمیمه چمدان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها