3 ویژگی همسران خوب

رئیس دانشکده روان‌‌شناسی دانشگاه تهران با تشریح عوارض مجرد بودن جوانان در جامعه گفت: دلیل اصلی فراوانی طلاق در جامعه بی توجهی به انتخاب دقیق همسر است به همین دلیل شعار انتخاب دقیق ازدواج پایدار باید در اولویت برنامه‌های دستگاههای متولی قرار گیرد.
کد خبر: ۵۹۵۲۳۴
3 ویژگی همسران خوب

غلامعلی افروز در گفت‌وگو با مهر در مورد کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه گفت: خانواده ها باید بدانند که اگر کسی در سن ازدواج بوده و عمدا ازدواج نکند دچار عوارضی چون اضطراب، افسردگی و بدبینی می شود و بهترین و مؤثرترین رویکرد فرزندپروری این است که باید بچه‌ها را عروس و داماد تربیت کنیم.

این روان‌شناس با تأکید بر اینکه بچه‌ها از شانزده‌ هفتگی دوران جنینی می‌آموزند گفت: ثابت شده اگر بخواهیم جنین حافظه قوی داشته باشد باید برای او قرآن بخوانیم و سخنرانی کنیم و این موضوع، موضوعی است که قابل تجربه است. بانوان می‌توانند آموزش‌های غیرمستقیم را از دوران جنینی شروع کنند. هر قدر رابطه پدر و مادر رابطه‌ با کمالی باشد کودکان بیشتر لذت می‌برند، هر قدر پدر و مادر در جهت تحقق آرمان‌های ازدواج تلاش کنند فرزندان آن خانواده قابلیت عروس و داماد شدن دل‌آرام را بیشتر خواهند داشت.

رییس دانشکده روان‌شناسی دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه خوشبختی مقصد نیست بلکه مسیر است گفت: خداوند می‌گوید ازدواج کنید تا دل‌آرام باشید. هدف اصلی از ازدواج رسیدن به آرامش است و از نتایج قطعی ازدواج ارضای جنسی از طریق مشروع، درآمدن از تنهایی و تشکیل خانواده است.

افروز با اشاره به سه مشخصه همسران گفت: همسران باید برای یکدیگر مثل لباس باشند چرا که لباس‌ها عیب را می‌پوشانند، به انسان مصونیت می‌دهند، از آلودگی حفظ می‌کند، با انسان تناسب دارد یعنی تنگ یا گشاد نیست و کس دیگری آن را بر تن نکرده است. دومین ویژگی همسر خوب وقف‌کردن تمام مهر و محبت خود به همسرش است یعنی شجاعت، صداقت، صبوری، ایثار و احسان از ویژگی چنین زوج‌هایی است. همچنین یک همسر خوب باید به عنوان سومین ویژگی همه جاذبه‌ها، مثبت‌اندیشی‌ها، تلاش‌مداری، کلام زیبا و رفتار پرمحبت را تقدیم همسر خود کند.

وی اظهار داشت: دلیل اصلی فراوانی طلاق در جامعه عدم انتخاب دقیق همسر  است به همین دلیل شعار انتخاب دقیق ازدواج پایدار باید مورد توجه قرار گیرد. مهم‌ترین انتخاب بشر انتخاب همسر است که باید با دقت انجام شود چرا که ازدواج در این صورت پایدار و ماندگار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۷
۰
۰
اقای افروز این مسائلی كه گفتید همه مردم می‌دانند شما به نظر من كلیشه ایی صحبت میكنید در اكثر صحبتهای شما یا دیگر روانشناسها مطالب دیگر تكراری هست شما این بحث را نمیكنید كه جوانان بیكار كه هستند یكی از عوالش این هست كه به سوی ازدواج نمیروند یا دیر به سوی ازداوج میروند الان بچه های برادر من یا امثال اینها را من میشناسم كه بیكار هستند لیسانس هم هستند سنشان هم بالا رفته، آهی در بساط ندارند واقعا درامدی ندارند بعد شما عاشقانه از سه ویژگی همسران اینجا حرف میزنی. وقتی كار باشه درامد باشه همسران اتوماتیك اكثرشان عاشق زندگی میشوند بیكاری باشه طلاق پیش میاد كه خیلی ها جدا شدند بیكاری باشه فساد هست بیكاری باشه اعدام هست این همه اعدام شدند یا ارازل و اوباش بهشون میگیم اگر كار داشتند بالاخره بعضی هاشون شاید واقعا برای جامعه خوب می بودند نمیگم همه. بهرحال یك ازدواج خوب مساوی كارداشتن بهرحال من به صحبتهای شما احترام میگذارم ولی بیشترش كلیشه ایی هست .
ممنون
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
نوشته پرمغز و عالی بود ممنون بیشتر بپردازید به این موارد
هستی
Switzerland
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
اگر همسرت بهت بگه واسش تكراری شدی، نمیخواد باهات باشه چه حسی بهت دست میده؟
سوگند
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
ازدواج قشنگ ترین اتفاق زندگی من بود، خدا را شكر می كنم كه 7 سال است زیباترین لحظات را در كنار همسرم سپری كردم و از خدا می خواهم كه لحظات خوب را نصیب همه علی الخصوص كسانی كه ازدواج كرده اند، نماید.
narges
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
سلام- من17 ساله كه ازدواج كردم 2فرزند دارم .از خدای بزرگ بی نهایت سپاسگزارم كه همسر و بچه های خوب به من داده.همسرم بزرگترین شانس زندگی منه امیدوارم همیشه سالم وسلامت باشه وسایه اش بالای سرمن وبچه هامون باشه .
حامی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
شنیدن خوشبختی دیگران به آدم حس خوبی می ده و همچنین برعكس آن حس بد.
شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
دكتر محترم، تشبیه همسر به لباس در اسلام بیش از آنكه معنی ظاهری و صوری را شامل شود بر معنی باطنی و پنهانی آن كه محافظت و آرامش است اشاره دارد اما شما با بیان این جمله كه كسی دیگر نپوشیده باشید زیادی خودتان را پایبند معانی صوری كرده‌اید و به سمتی اذهان را گرایش می‌دهید كه خیلی هم مورد نظر اسلام نیست برای اثبات ، این ادعا، می‌توان به همسران پیامبر استناد كرد.
مه
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
در پاسخ به هستی، ما بایدنگاهمان را به دوروبر عوض كنیم یك چرخش 180درجه ای، به حرفها به امور زندگی و....
اگر كسی حرفی به ما میزند باید ببینیم در چه شرایطی این حرف زده شده و در پاسخ ما باید سعی كنیم جمله عكس و مثبت به طرف مقابل بگوییم ببینیم تاثیر ی دارد یا نه،مثلآ همین كه گفته میشود تكراری شده ای، در پاسخ میتوان گفت برعكس شما هر روز برایم جذابتر به نظر میرسی ، خود كلمات مثبت انرژی مثبت در پی دارد
ع _درزی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
۰
۰
حدود هفت سال از ازدواج من میگذرد روزی نیست كه با همسرم جروبحث نداشته باشیم همش دعوا بر سرهر چیزی اما با این حال طاقت دوری همدیگر را هم نداریم از خداوند می خواهم كه همای سعادت بربام زندگی من هم بنشیند تا این چند روزه عمر را با ارامش خاطر طی كنم ..............

نیازمندی ها