درختانی که زندگی انسانها را نجات می دهند

کشت جنگل در حاشیه کویر لوت

اجرای طرح پایلوت مطالعاتی جنگلی در سه استان

معاون دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از اجرای طرح پژوهشی، مطالعاتی، تحلیل شبکه‌های اجتماعی، مدل سازی و سیاستگذاری در کشور خبر داد و گفت: در این طرح پژوهشی مطالعاتی سطح حوزه اجرایی طرح‌های پایلوت مطالعاتی جنگلی، مرتعی و بیابانی در سه استان کهگیلویه وبویراحمد، البرز و سمنان با همکاری مسوولان اجرایی و دستگاه‌های ذیربط این استانها مشخص خواهد شد.
کد خبر: ۵۹۴۴۵۰
اجرای طرح پایلوت مطالعاتی جنگلی در سه استان

مجید لقمان‌پور افزود: اجرای این طرح یک رویکرد نوین جهانی برای برنامه ریزی در عرصه منابع طبیعی است که با استفاده ازآنالیز داده‌های ریاضی به شناسایی چالش‌ها، تنوع بهره برداران،شناسایی موانع و مشکلات خواهد پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این طرحهای مطالعاتی چالش ها، چگونگی روابط، مشکلات بهره برداران و نوع تعامل و ارتباط آنها با دستگاه‌های دولتی و کلیه ذی ربطان تأثیر گذار در مدیریت منابع طبیعی بررسی خواهد شد.

معاون دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور اعتبار این طرح ملی را یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: این طرح به بهبود فرایند بهره وری، بهره برداری و حفظ منابع طبیعی کشور پس از اجرا کمک شایانی خواهد کرد.

لقمان پور اضافه کرد: این طرح به مدت دو سال اجرا خواهد شدکه ۵۲ درصد این اعتبار در سال اول باید جذب شود.

وی اظهار کرد: اجرای این طرح به برنامه ریزی علمی همراه با شناخت و ایجاد بهبود فرایند سیاست‌گذاری کلان،مدیریت و مشارکت مردمی در حفظ ۱۳۵ میلیون هکتار عرصه‌های منابع طبیعی جنگلها و مراتع کمک خواهد کرد.

معاون دفتر ترویج و مشارکتهای مردمی سازمان جنگلها، مراتع وآبخیزداری کشور گفت: 85 میلیون هکتار مراتع کشور هم اکنون با مشکلات بهره وری بی رویه مواجه است و چگونگی ارتباط بهره برداران و دستگاههای ناظر می‌تواند به اثربخشی بهینه مدیریت در عرصه منایع طبیعی کمک کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها