صالح آبادی خبر داد:

راه اندازی بورس ایده

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران خبر داد:

بازار سرمایه ایران، پرسهامدارترین بورس منطقه

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران با بیان اینکه در حال حاضر شش میلیون و 700هزار سهامدار داریم، افزود: بازار سرمایه ایران پرسهام دارترین بورس منطقه محسوب می شود.
کد خبر: ۵۹۲۲۵۰
بازار سرمایه ایران، پرسهامدارترین بورس منطقه

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، علی صالح آبادی در مصاحبه با این رادیو گفت: ارزش معاملات بورس و فرابورس در سال جاری به 54 هزار میلیارد تومان رسیده است که در مقایسه با دوره مشابه گذشته، شش برابر افزایش نشان می دهد.

وی افزایش نرخ ارز را در افزایش سودآوری شرکت های بورسی موثر دانست و افزود: این تأثیر در شرکت های واردات محور، صادرات محور و داخلی، متفاوت است و در مجموع اثر مثبت دارد اما سودآوری شرکتها بیشتر از این میزان است.

صالح آبادی اظهار کرد:سودآوری بورس در سال جاری بالاتر از نرخ تورم است، پس شرکت های بورس سودآوری بالایی دارد.

وی با اشاره به عرضه های اولیه شرکت ها و هلدینگ های اصل 44، افزود: این روند هم تأثیر مثبتی دارد و معمولاً مانند هر جای دنیا قیمت این سهام بعد از عرضه اولیه افزایش می یابد.

صالح آبادی، اجرای قانون جدید بازار سرمایه و تأمین زیرساخت های الکترونیکی را در ظرفیت سازی بورس مهم دانست و گفت: نقدشوندگی سهام نیز افزایش یافته است و آمار معاملات در سال جاری به 6،5 میلیون نوبت رسیده که در مقایسه با دوره مشابه پارسال 3 برابر شده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گفت: برای توسعه بازار سرمایه باید تلاش کنیم رفتار اقتصادی و مالی همه مردم به سمت حضور در بورس هدایت شود و فرهنگ سازی در اولویت باشد.

وی افزود:شبکه رادیویی اقتصاد نقش مهمی در فرهنگ سازی توسعه مردم محور بازار سرمایه دارد و امیدواریم شبکه سیمای تخصصی اقتصاد هم راه اندازی شود چون ظرفیت بورس ایران در آینده توسعه خواهد یافت و باید برای تحول در رفتارهای اقتصادی مردم برنامه سازی شود.

صالح آبادی در پایان توصیه کرد : حتما با رویکرد بلند مدت در بازار سرمایه حضور یابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها