ناصر هادیان، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و از چهره‌های رسانه‌ای اصلاح‌طلبان در یادداشتی در روزنامه بهار، خواهان انجام اقدام اعتمادساز یک‌طرفه از سوی ایران در موضوع هسته‌ای شد، بدون این که هیچ مابه‌ازایی دریافت کند!
کد خبر: ۵۹۱۷۹۲

هادیان نوشته است: «تاکنون موضوع هسته‌ای، عمدتا تمرکز بر معامله (بده ـ بستان) بوده است، اما سیاست «ابتکار یکجانبه» خروج از این چارچوب را پیشنهاد و یک اقدام اعتمادساز یک‌طرفه را توصیه می‌کند. در واقع در موضوع هسته‌ای، دستگاه دیپلماسی ایران باید دست به یک «ابتکار یکجانبه» اعتمادساز بزند، بدون آن‌که بخواهد ما‌به‌ازا و‌امتیازی در قبال آن دریافت کند.»

گفتنی است در یک‌سال پایانی دولت خاتمی، ایران به شکل یکجانبه اقدام به تعلیق غنی‌سازی نمود، اما به دلیل عدم دریافت پاسخی از طرف غربی، مجددا غنی‌سازی از سرگرفته شد.

ناگفته‌های خواندنی راننده بازنشسته نخست‌وزیری

ماشاءالله جوشقانی، راننده نخست وزیران ایران از زمان هویدا تا میرحسین موسوی که سابقه حضور در دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد را به عنوان راننده نهاد ریاست‌جمهوری دارد ناگفته‌هایش را بعد از سال‌ها بیان کرد.

وی که اکنون دوران بازنشستگی خود را در اصفهان می‌گذراند، به سایت نامه نیوز گفته است: هویدا یک پیکان داشت که در داخل شهر با آن تردد می‌کرد و یک بنز هم داشت مخصوص سفرهای خارج شهرش.

راننده نهاد نخست‌وزیری سلوک مهندس بازرگان، اولین نخست‌وزیر بعد از انقلاب را نیز این‌گونه روایت کرده است: بازرگان هفته‌ای دوبار به کوه می‌رفت و در جریان این کوه‌رفتن با خود کله‌پاچه می‌آورد و با هم می‌خوردیم. محافظان می‌گفتند که ما چند ماه با آقای بازرگان بودیم، ایشان این‌گونه با ما رفتار می‌کردند ولی در طول 13 سالی که با هویدا بودیم یک بار چنین رفتاری با ما نشد.

جوشقانی درباره خلق و خوی شهید رجایی هم گفته است: وقتی شهید رجایی حکم نخست‌وزیری را دریافت کردند، از جماران بیرون آمدند. بنده ماشین را در کنار درختی که روبه‌روی بیت امام (ره) بود، پارک کردم و شهید رجایی به آن درخت تکیه داد و خدا را به بزرگی‌اش قسم داد که مقام را بر من مسلط نکن.

وی در مورد نوع خودروی شهید رجایی هم گفت: بلیزری را که امام(ره) با آن از فرودگاه تا بهشت زهرا آمدند به شهید رجایی تحویل داده بودند. رجایی گفته بود که بنز سوار نمی‌شود.

جبهه پایداری تجدید سازمان می‌کند

امیرحسین قاضی‌‌زاده، سخنگوی جبهه پایداری از برگزاری همایشی در اواخر شهریور ماه برای توسعه شبکه معنوی و اجتماعی این جبهه خبر داد و گفت: شورای مرکزی جبهه پایداری احتمالا روز چهارشنبه به دیدار آیت‌الله مصباح می‌رود.

وی گفت: جبهه پایداری یک جبهه گفتمانی است که در مقاطع سیاسی در مسائل سیاسی و انتخاباتی ورود می‌کند و ما پس از انتخابات قصد داریم که برای سازماندهی نیروهای گفتمانی و کارکردهای فرهنگی برنامه‌ریزی کنیم.

قاضی‌زاده با بیان این‌که اکنون بسیاری از افراد مذهبی و متدین با مرکزیت جبهه پایداری ارتباط عاطفی دارند اما این نیروها سازماندهی نشده‌اند، خاطرنشان کرد: ارتباط با دانشجویان و طلاب و تدارک برنامه جهت ایجاد یک شبکه معنوی و اجتماعی مدنظر ماست و در واقع قرار است این ارتباط معنوی به صورت دوطرفه شکل بگیرد.

جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بعد از رد صلاحیت نامزد اصلی‌اش (دکتر باقری‌لنکرانی) از دکتر سعید جلیلی حمایت کرد.

گرداننده سایت‌های مستهجن به حبس ابد محکوم شد

وکیل مدافع سعید ملک‌پور، گرداننده سایت‌های مستهجن، از توقف حکم اعدام موکلش و تغییر حکم به حبس‌ابد خبر داد.

محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با مهر افزود: موکلم با حکم دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده بود که حکم او در دیوان عالی کشور هم تائید شد. پس از تائید حکم، موکلم از کارهای خود توبه کرده و درخواست عفو کرد.

روان کردن کشوی میز برای مسئول بعدی!

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور دیروز در صفحه فیس‌بوک خود از دیدار با همسر و دختر حسن حبیبی معاون اول دولت‌های سازندگی و اصلاحات خبر داد و گفت: در این دیدار خاطراتی از مشاوران دکتر حبیبی مطرح شد.

جهانگیری نوشته است: مسئول دفتر دکتر حبیبی در حاشیه ملاقات گفت که مرحوم دکتر حبیبی چند روز قبل از تحویل کار و ترک معاون اولی از من صابون خواست. من تعجب کردم. گفت این کشوی چوبی میز کار من روان نیست. می‌خواهم به‌آن صابون بزنم تا معاون اول بعدی مشکل پیدا نکند. در روز آخر هم که می‌رفت یک پوشه با چند برگ کاغذ به‌من نشان داد و گفت: «ببین! این کاغذهای خودم است که با خودم می‌برم.»

دومین پست سیدرضا اکرمی در دولت

حجت‌الاسلام سیدرضا اکرمی با حکم عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر‌ کشور به عنوان مشاور عالی وزیر در امور روحانیت و رئیس شورای فرهنگی وزارت کشور منصوب شد.

این حکم اولین انتصاب وزیر کشور دولت حسن روحانی محسوب می‌شود. سیدرضا اکرمی روز یکشنبه به عنوان مسئول بخش فرهنگی نهاد ریاست جمهوری منصوب شده بود.

اعزام هیات ایرانی به یمن

یک منبع آگاه در سفارت کشورمان در صنعا، از سفر هیات ایرانی به یمن برای پیگیری سرنوشت دیپلمات ربوده شده کشورمان خبر داد.

این منبع آگاه در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: سیدکاظم سجادی، مدیرکل امور ایرانیان وزارت خارجه در راس هیاتی به صنعا سفر کرده و قرار است با عبدالقادر قحطان وزیر کشور، ابوبکر القربی وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات امنیتی این کشور دیدار و گفت‌وگو کند.

در جریان این مذاکرات آخرین اخبار و پیگیری‌ها در مورد نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ربوده شده کشورمان در یمن بررسی می‌شود.

نیکبخت، کارمند سفارت ایران در یمن است که چندی قبل ربوده شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها