یاران احمدی‌نژاد، چه می‌کنند؟

سرانجام ریاست محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم به اتمام رسید؛ این گزارش به بررسی آینده شغلی، مدیریتی و سیاسی برخی وزیران می پردازد که تا آخرین روز تکیه احمدی‌نژاد بر کرسی پاستور، عهده‌دار ریاست وزارتخانه‌ها بودند.
کد خبر: ۵۹۰۶۷۵
یاران احمدی‌نژاد، چه می‌کنند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه دولت دهم طی حکمی از سوی دکتر روحانی، بار دیگر به سازمان انرژی اتمی بازگشت.

محمدحسن طریقت‌منفرد وزیر سابق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به سمت رئیس مرکز تحقیقات مدیریت و سیاست‌گذاری سلامت این دانشگاه منصوب شده است.

 سمت جدید سردار وحیدی وزیر سابق  دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این وزارتخانه هنوز مشخص نشده است.رستم قاسمی احتمالا به محل خدمت سابق خود یعنی قرارگاه خاتم الانبیاء باز خواهد گشت.

حمیدرضا حاجی‌بابایی خانه‌نشینی برای آینده خود درنظر گرفته است.مجید نامجو گفته است: احتمالا به دنبال کار آزاد می‌روم .

علی نیکزاد در رابطه با آینده شغلی و سمت احتمالی جدید خود صحبتی نکرد.کامران دانشجو گفت : به کار معلمی خود ادامه می‌دهم.مصطفی محمدنجار اظهار داشت: سمت خاصی را تحویل نگرفته‌ام.

شمس الدین حسینی  به سمت رئیس مجمع اقتصادی و مالی دانشگاه تازه‌تاسیس جامع بین‌المللی ایرانیان منصوب شد.سید محمد حسینی گفت: برای ادامه فعالیت به دانشگاه تهران باز می‌گردم.

دردسر تازه روحانی

 نحوه صدور حکم رئیس کل جدید بانک مرکزی به دردسر تازه دولت تدبیر و امید با محوریت حسن روحانی تبدیل شده است.

به گزارش مهر، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور و علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در اوایل هفته جاری به طور رسمی اعلام کردند رئیس کل بانک مرکزی تا پایان هفته تعیین و اعلام می‌شود اما امروز جمعه است و هنوز رئیس کل جدید بانک مرکزی تعیین نشده است و خبرها از دردسرتازه دولت تدبیر و امید در این باره حکایت دارد.

ماجرا از این قرار است در زمانی که برنامه پنجم توسعه در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی بود، ( دی ماه سال 89) چالش بزرگی بین پارلمان و دولت به وجود آمد که در نهایت هم مسکوت ماند. مجلس بر تعیین رئیس کل بانک مرکزی توسط سه قوه اصرار داشت و دولت هم به شدت مخالفت می‌کرد. شورای نگهبان گنجاندن این بند را در برنامه پنجم نپذیرفت و با اصرار مجلس بر نظر قبلی، موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و در نهایت مجمع با نظر پارلمان موافقت کرد.

در ادامه رئیس جمهور به شدت از این موضوع انتقاد کرد و نهایتا خبر آمد که رهبر معظم انقلاب تصمیم‌گیری در مورد بانک مرکزی را به عنوان معضل به مجمع تشخیص مصلحت واگذار کرده‌اند.

براساس نظر رهبر معظم انقلاب، تبصره یک ماده 80 و موضوعات مرتبط با نحوه استقلال بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، مقرر شد این موضوع جداگانه به صورت معضل در مجمع تشخیص مصلحت نظام مورد بحث و بررسی قرار گیرد و متعاقباَ نظر مجمع اعلام شود.

حال دولتمردان اقتصادی هم نمی‌دانند که درباره صدور حکم رئیس کل بانک مرکزی چه باید کنند و آیا دکتر حسن روحانی رئیس جمهور بدون توجه به این مسایل حکم جایگزین محمود بهمنی را امضا می‌کند و یا اینکه باید مدتی بگذرد تا تکلیف این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شود و پس از آن، از حکم آقای رئیس کل جدید رونمایی شود.

چگونه مولوی وهابی شیعه شد

این روزها که خبرهای متفاوتی از جنایت وهابی‌ها در کشورهای مختلف به گوش می‌رسد، آشنا شدن با برخی ویژگی‌های این قوم خالی از لطف نیست. مخصوصاً اگر این آشنایی در قالب خواندن برشی از زندگی یک مولوی وهابی باشد که البته حالا یک شیعه تمام عیار است.

به گزارش رجانیوز، «سلمان حدادی» یک مولوی وهابی بود؛ کسی که خودش می‌گوید بین 500 تا 1000 فرد سنی مذهب را وهابی کرده است. اما یک بار نشستن در مجلس عزای سیدالشهدا(ع) کار را بجایی می‌رساند که همان مبلغ وهابی شیعه شود و در این مسیر سختی‌هایی ببیند که تحمل یکی از آنها برای ما قابل تصور نیست.

او دوستی پیدا می‌کند به نام مهدی. مهدی شیعه بود و سلمان در عین رفاقت تلاش می‌کرد او را وهابی کند. کلی کتاب به او می‌دهد و در عوضش مهدی هم یکبار او را به مجلس عزای سیدالشهدا(ع) دعوت می‌کند. سلمان با همان لباس و ظاهر مولوی‌های وهابی و بعد از کلی این پا و آن پا کردن می‌رود به هیئت.

«یک گوشه ای با خشم مجبور شدم که بنشینم. دیدم سید بزرگواری منبر رفت و در حین صحبت هایش گفت: کدام یک از شما حاضرید به خاطر خدا و اسلام جانتان را بدهید و بعدش هم مطمئن باشید زن و بچه تان به اسارت می روند؟ در آن زمان سیدالشهدا(علیه السلام) چه دید که حاضر شد، جانش گرفته شود و اهل و اولادش به اسارت روند؟ چرا امام حسین(علیه السلام) دست به چنین کار بزرگ زد؟

هر چی فکر کردم دیدم که در شخصیت های محبوب من، شخصیتی مثل امام حسین(علیه السلام) پیدا نمی شود که حاضر باشد به خاطر اسلام، دست به چنین کار بزرگ و خطرناکی بزند! این سوال مهمی بود که برایم ایجاد شد.»

با مقدار پولی که داشتیم، خودمان را به قم رساندیم و چون هیچ کس را در قم نمی شناختیم و جایی برای ماندن نداشتیم، مدت 45 روز در جمکران ماندیم. گرسنگی می کشیدیم ولی وقتی یاد گرسنگی و آوارگی و پای برهنه ی اهل بیت امام حسین (علیه السلام) می افتادم تحملش برایمان آسان می شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
۰
۰
یك وهابی با این عناد ولجاجتی كه با شیعه دارن به خواننده حق بدین كه باور نكنه به این سادگی شیعه شد لطفا بیشتر توضیح دهید
شاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۲
۰
۰
اصل مطلب بسیار خوبه ولی محتوا ونحوه نگارش بسیار ضعیف است وكامل نیست نویسنده حق مطلب را ادا ننموده شاید غرضی بوده علهذا بهتر بود درمورد این خبر مهم ودر شان شیعه شرح كامل داده میشد.

نیازمندی ها