روحانی مانع انتقادات به احمدی نژاد شود

فریدون عباسی دوانی در روز تودیع و معارفه اش تاکید کرد: حالا که انتخابات تمام شده و کابینه جدید شکل گرفته است،آقای روحانی به عنوان یک شیخ مانع از انتقادات بیشتر به دولت دهم و احمدی نژاد شود و نکات مثبت دولت وی را نیز بگوید.
کد خبر: ۵۸۹۵۹۶
روحانی مانع انتقادات به احمدی نژاد شود

به گزارش سایت ندای انقلاب رییس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: آیا واقعا دولت احمدی نژاد هیچ کاری نکرده است؟ چرا دائم دولت او را می زنید؟

وی اظهارداشت: موضوع هسته ای که هیچ، موضوع حقوق کودک، حقوق زن و قوانین قضایی اسلامی و حقوق بشر را نیز نمی توانیم با غرب حل کنیم؛ چراکه همه اینها بهانه است و آنها به دنبال دشمنی با ملت ایران هستند.

رییس سابق سازمان انرژی اتمی به شدت از اظهارات بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در مجلس شورای اسلامی انتقاد کردو افزود: گروهبانی درجه خیلی بالایی است و کار پادگان ها را گروهبان ها انجام می دهند و افسران نان آن را می خورند.

انتقاد فائزه هاشمی از روحانی

 فائزه هاشمی در گفت وگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد با انتقاد از روحانی به دلیل انتخاب نکردن وزیر زن عنوان کرد:حضور نیافتن زنان در کابینه بر خلاف برنامه‌های منتشر شده از طرف ایشان در زمان انتخابات شروع خوبی حداقل برای ۵۰ درصد جامعه نبود.

وی افزود: مذاکرات مجلس برای بررسی کابینه آقای روحانی را اگر دنبال کرده باشید انگار هر کس کم می‌آورد با دروغ و اتهام‌زنی بر اساس شایعات به این خانواده خودی نشان می‌داد. خانواده هاشمی شده‌اند مرغ عروسی و عزا! به نظرم این‌گونه رفتارها بیشتر به فتنه شبیه است که افراد با زیر پا گذاشتن اخلاق و انسانیت و دین وبراساس بغض و عقده و کینه آن هم در قامت یک نماینده مجلس و بر خلاف سوگندی که خورده است این‌گونه حرف بزند.

راهکار برد- برد در حل مناقشه اتمی

اندیشکده آمریکایی «آتلانتیک» می نویسد: با انتخاب روحانی فرصتهای جدیدی برای مناسبات ایران و آمریکا ایجاد شده  از جمله  «روابط دو ملت » و راهکار« برد- برد» در حل مناقشه اتمی.آمریکا باید برای چند ماه آینده ازتوجه به برخی از مسائل چالش برانگیز ایران چشم پوشی کند.

اگر اوباما پیروزی روحانی در انتخابات ریاست جمهوری را به شخص وی تبریک می گفت روحانی راحت تر می توانست  گام اول را بردارد . کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا پس از پیروزی روحانی مردم ایران را تمجید کردند.

این گزارش می افزاید ایران در مقایسه با کشورهای عربی با برگزاری مناظره های علنی انتخابات آزادانه تری  را برگزار کرد.دولتمردان ایران پس از انتخابات ریاست جمهوری بیشتربه خواست مردم  توجه می کنند.

روحانی غیرممکن را ممکن می کند

روزنامه گاردین چاپ لندن با انتشار مفاله ای با عنوان« روحانی غیرممکن را ممکن می کند» نوشت: مصالحه با ایران به غرب این امکان را می‌دهد که دیگر نگران بروز درگیری در خلیج فارس نباشد و ایران را به عرصه اقتصاد جهانی باز می‌گرداند.               

گاردین نوشت:روحانی در اظهارات عمومی پس از انتخابات، لحن آشتی‌جویانه‌تری داشته است. وی متعهد به حرکت در مسیر شفافیت و تقویت اعتماد متقابل میان ایران و دیگر کشورها شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا نیز طی مصاحبه‌ای در واکنش به این سخنان اعلام کرد «اگر ایران می‌خواهد به جامعه جهانی نشان دهد که به قوانین و پیمان‌های بین‌المللی پایبند است و به دنبال تولید سلاح هسته‌ای نیست، ما هم آماده طیف وسیعی از اقدامات هستیم.»

این تعامل دلگرم‌کننده است اما اقدامات بیشتری لازم است تا یخ  این روابط آب شود. مسائل بسیاری وجود دارد که مانع از پیگیری منافع استراتژیک مشترک میان دو کشور می‌شود، از جمله این اقدامات ایجاد ثبات در عراق و افغانستان، مبارزه با گروه‌های سنی شبه نظامی مانند طالبان و القاعده، کنترل قاچاق دارو از سوی افغان ها و ایجاد آرامش در سوریه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
عباس
Netherlands
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
۰
۰
پس با این اعترافات اوباما ثابت شد كه تمام ناآرامی ها در عراق و سوریه و پشتیبانی از القاعده كار خود امریكا است و همچنین قاچاق مواد مخدر در افغانستان كه فكر می كنم جام جم به اشتباه قاچاق دارو چاپ كرده , امریكا مایه ننگ بشریت است , دوران فرمانروایی آمریكایی ها در جهان روبه افول است , امروز مردم جهان بیدار شدند .
shamsi
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
۰
۰
با سلام همه مردم ایران زمانیكه به روحانی رای دادند متوجه بودند كه ایشان ناممكن را ممكن میكند ایا میدانید چرا ایشان اهل خرد است میداند جدل راه حل مناقشه نیست وقتی منطق باشد فحاشی راه به جایی نمیبرد ملت ایران مطمئن باشند این فرد با تیم خود و در راس ان امام ما همه كارها حل خواهد شد بامید روزی كه ملت ایران با رونق اقتصادی امنیت و اسایش برایشان فراهم شود امین
مهدی
Switzerland
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
۰
۰
من كه خیلی به مذاكرات هسته ای جدید خوشبینم. چون رئیس جمهور سیاستمدار و كاردانی برای این دوره انتخاب شده است. مهدی
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۹
۰
۰
منم برعكس آقا مهدی

نیازمندی ها