وزیر نفت مطرح کرد:

تمرکز ویژه برای راه‌اندازی 5 فاز پارس جنوبی

وزیر نفت با اشاره به لزوم بهره برداری فوری از پنج فاز پارس جنوبی گفت: تمرکز ویژه‌ای بر راه اندازی فازهای 12 ، 15 و 16، 17 و 18 میدان گازی پارس جنوبی صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۵۹۰۵۷۷
تمرکز ویژه برای راه‌اندازی 5 فاز پارس جنوبی

به گزارش مهر، بیژن نامدار زنگنه ظهر پنجشنبه در بازدید ار پروژه‌های توسعه‌ای با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی اظهار داشت: در مسیر ساخت و توسعه طرح‌ها و پروژه‌های پارس جنوبی کارهای بسیار بزرگی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: از این پس توسعه سکوها و بخش دریا، خطوط لوله انتقال و پیشرفت نصب و اجرای تاسیسات پالایشگاهی به گونه‌ای باشد که در سریع‌ترین زمان ممکن تولید گاز از مخزن تحقق یابد.

وزیر نفت با بیان اینکه مردم منتظر عملکرد ما در پارس جنوبی و تولید گاز و بهره‌برداری موثر از منابع موجود در آن هستند، خاطرنشان ساخت: تسریع در توسعه طرح‌های این میدان مشترک و لزوم پایبندی به برنامه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی به تمرکز ویژه برای اجرای برخی از فازهای پارس جنوبی اشاره کرد و بیان داشت: تمامی ظرفیت‌ها را برای بهره‌برداری به موقع از فازهای 12 ، 15 و 16 و نیز 17 و 18 را به کار خواهیم گرفت.

زنگنه در ادامه اظهار داشت: سایر فازهای جدید و در دست ساخت پارس جنوبی مبتنی بر چارچوب تعریف شده صنعت نفت پس از بهره‌برداری از فازهای پیشین در اولویت بعدی بهره برداری قرار خواهند داشت.

وی بر ادامه روند کنونی توسعه طرح‌ها با تمرکز عملیاتی بیشتر تاکید کرد و افزود: تلاش وزارت نفت بر این است تا در تهران ضمن تجهیز منابع پشتیبانی لازم، ساز و کارهای ویژه‌ای را برای توسعه این میدان مشترک به کار گیرد.

وزیر نفت صبح پنجشنبه در اولین سفر کاری خود برای بازدید از روند اجرای فازهای پارس جنوبی وارد عسلویه شد.

بازدید هوایی وزیر نفت از فازهای پارس جنوبی از دیگر برنامه‌های وی در این سفر یک روزه بود. وی سپس با حضور در فاز 12 پارس جنوبی در جریان آخرین وضعیت این فاز و پیشرفت فیزیکی بزرگترین فاز پارس جنوبی قرار گرفت.

 وزیر نفت در این بازدید همچنین نشستی را با معاون وزیر نفت، مدیرعامل منطقه ویژه، مدیرعامل نفت و گاز پارس و جمعی از مدیران و متخصصان صنعت نفت در پارس جنوبی برگزار کرد.

در این نشست کارشناسان و مدیران صنعت نفت و مجری طرح توسعه فاز 12 پارس جنوبی گزارشی از آخرین وضعیت این فاز ارائه کردند و زنگنه در جریان مشکلات و وضعیت این فاز قرار گرفت و مدیرعامل پتروپارس در این نشست گزارش کاملی از وضعیت اجرای فاز 12 به وزیر نفت ارائه کرد.

وزیر نفت همچنین از فازهای 9 و 10 پارس جنوبی نیز بازدید کرد و مسئولان این فازها گزارشی از وضعیت فاز ارائه کردند.

معظمی معاون بین الملل وزارت نفت، قلعه بانی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران، نصوری مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، زهیری مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس و مجید محمودی فرماندار عسلویه وی را در این سفر همراهی می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها